Gå til innhold

Andre i yrker med lite smittevern?


Snowbrigade

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Badbunny skrev:

Jeg vet hva en kohort er. Men vi er et hus med to avdelinger og tilsammen 30 barn. Og vi har ingen verdens kohorter. Vi er sammen på tvers hele tiden pga det er for få voksne og for mange barn, og ingen vikarer å få. Både ute OG inne. Det er ikke forsterket så mye med renhold fordi det går rett og slett ikke opp! Hva renholderne gjør aner jeg ikke, men ser ikke så mye renere ut enn ellers

Da bør du melde dette til kommunen/videre i systemet. Slik skal det ikke være.

Endret av Hatsumomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Badbunny skrev:

Jeg vet hva en kohort er. Men vi er et hus med to avdelinger og tilsammen 30 barn. Og vi har ingen verdens kohorter. Vi er sammen på tvers hele tiden pga det er for få voksne og for mange barn, og ingen vikarer å få. Både ute OG inne. Det er ikke forsterket så mye med renhold fordi det går rett og slett ikke opp! Hva renholderne gjør aner jeg ikke, men ser ikke så mye renere ut enn ellers

Har samme erfaring. Men at det er innafor siden to kohorter kan samarbeide, det står bare tilstreb avstand npr det er mulig, og er det ikke mulig så er det ikke mulig..

men uansett, en barnehageavdeling må jo driftes uten avstand, og da er jo smitterisikoen stor for de som er der, uansett hvor mye eller lite det vaskes. De sier jo gang på gang at det er avstand som er viktigst. Men ikke i barnehage,,,der de fleste spyr ut kroppsvæsker i ett kjør🤪😃

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Jobber i butikk. Vi har håndsprit og det er det... Kundene kommer nærme hele tiden, hoster og spriter seg ikke. Ikke får vi pleksiglass eller masker eller. På skole og barnehage kan man i alle fall drive smittesporing. Gruer meg til alle skal handle julegaver :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 26.10.2020 den 17.06, Snowbrigade skrev:

Er det flere som kjenner på at restriksjonene i resten av samfunnet nesten føles litt tåpelige ut sammenliknet med hvor lite smittevern det er i arbeidssituasjonen?

Jeg er lærer på VGS i Oslo. Nå skal vi i Oslo forsøke å ha nærkontakt med under 10 stk i uka på fritida. På jobb har jeg nærkontakt med over 100 stk hver uke uten noe annet smittevern enn antibac. Og hver elev har igjen har mange de omgås, og som typisk fortsatt deler vannflasker og klemmer på hverandre hele tida.

Jeg vet ikke hva løsningen bør være - hjemmeskole var lite ideelt, og jeg skjønner jo at restriksjoner ellers hjelper skoler med å kunne være oppe. Men det er tøft å vite at man selv er så stor smitterisiko til og fra skolen samtidig som man såklart også ønsker å møte andre enn elever av og til?  og det er uvant å skulle være så forsiktig på fritida når skolehverdagen er helt som før.

Hvordan forholder dere andre i liknende situasjon dere til kontrasten mellom jobb og fritid?

Joda, i høyeste grad ! Jeg er trafikklærer, og denne arbeidssituasjonen har jeg aldri hørt blitt nevnt fra overordnede instanser i samfunnet. Føler meg ikke veldig sett akkurat. Risikoen ville vært tilnærmet lik om jeg satt sammen med en person i en pappeske fra Ikea.

     Har en fantasi om å bedre sikkerheten ved å kreve 2 stk. munnbind fra elevene. .                                                        Én foran som normalt 🤢, og en annen stappet godt ned i halsen... 🤮  

Endret av PITTY
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2020 den 18.16, Gagaen skrev:

Da driftes det ikke riktig. Gult nivå og rødt nivå er nesten likt, eneste forskjell er at på rødt nivå er det færre i hver kohort og ingen samarbeid mellom kohorter. På gult nivå er det ekstra vask hele dagen, ekstra håndvask og bare to og to kohorter som kan samarbeide. 

Vi har ikke tid til ekstra vasking og ekstra håndvask. Det går ut over omsorgen til barna. Vi er for få ansatte, og har barn som krever ekstra, men i praksis får de ikke ekstra da det sjelden er mulig i hverdagen, pga for lite bemanning, for lite penger osv. Thats life. Og vi er bedre stilt enn mange andre barnehager da🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...