Gå til innhold

Champagnefrokost til bruden før bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er forlover, og lurer på om det er vanlig å ha «champagnefrokost» med litt frukt, champagne, kjeks og sånn?

Vi er to forlovere, og skal møtes for å freshe opp før bryllupet alle mann:)

Anonymkode: e0630...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruden pleier vel å få et glass champagne når hun ordner hår/sminke, så det blir vel kanskje en del av den pakken?

Anonymkode: d0e1f...058

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bruden pleier vel å få et glass champagne når hun ordner hår/sminke, så det blir vel kanskje en del av den pakken?

Anonymkode: d0e1f...058

Vi to som er forlovere skal fikse sminke og hår.. og vi har aldri gjort dette her med bryllup og forberedelser før:)

Anonymkode: e0630...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår vennegjeng har vi hatt det☺️ Da har det gjerne vært med noen som ikke skal hjelpe bruden som kan ordne maten

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville hørt med bruden om dette er noe hun ønsker. Jeg ville ikke ønsket noe sånt. 

Anonymkode: cdcb3...692

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk veldig lite på min bryllupsdag. Gikk bare på do en gang etter at jeg tok på meg brudekjolen. Det var jo mye frem og tilbake med vielse, bilder, fest. I tillegg er det mye styr å gå på do i en stor kjole. Noe å tenke på. 

Anonymkode: 5b143...043

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg drakk veldig lite på min bryllupsdag. Gikk bare på do en gang etter at jeg tok på meg brudekjolen. Det var jo mye frem og tilbake med vielse, bilder, fest. I tillegg er det mye styr å gå på do i en stor kjole. Noe å tenke på. 

Anonymkode: 5b143...043

Man må som regel ikke noe særlig på do av et glass vin/champagne. Noe annet om man drikker f.eks masse øl eller brus.

Anonymkode: d0e1f...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket det veldig mye, men presterte å bli gravid rett før bryllupet. Ble lite champagnefrokost da 😅

Anonymkode: 0f0ec...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke det, det var helt ok. Forlover og jeg spiste frokost på hotellet før frisøren kom dit. Hadde jeg drukket noe særlig alkohol tidlig på dagen hadde jeg slitt med hodepine gjennom vielse og fotografering og alt. Drakk generelt lite i mitt eget bryllup, et par glass vin til middag og en cider eller to gjennom mange timers fest. 

Anonymkode: 2d170...974

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo masse fint alkoholfritt med bobler da. 

Anonymkode: f1005...83c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en forlover som ikke gjorde noe overhode. Hadde elsket en slik start på dagen.

Anonymkode: ff4e1...f22

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er forlover, og lurer på om det er vanlig å ha «champagnefrokost» med litt frukt, champagne, kjeks og sånn?

Vi er to forlovere, og skal møtes for å freshe opp før bryllupet alle mann:)

Anonymkode: e0630...03b

Aner ikke om det er vanlig, men spør bruden om det er noe hun ønsker. 

Anonymkode: 25aad...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør bruden om det er noe hun ønsker. 

Vi hadde det for en venninne som giftet seg i sommer, det var noe hun selv tok initiativ til og sa hun ønsket. Jeg gifter meg neste år og hadde ikke satt pris på noe slik. Jeg ønsker å forberede meg på morningen alene med forlover, og vet at jeg ville bare opplevd det som slitsomt å ha så mange andre rundt meg på en dag jeg vet jeg kommer til å være småstresset og nervøs. 

Anonymkode: decf5...300

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Champagnefrokost er det bare alkoholikere som setter pris på. Helt ærlig.

Anonymkode: 6a72a...510

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Champagnefrokost er det bare alkoholikere som setter pris på. Helt ærlig.

Anonymkode: 6a72a...510

Åjaaa, så det er derfor halve Norge har champagnefrokost på 17.mai, for eksempel? 

Personlig ville jeg digget det! (Er 6 måneder gravid og savner å drikke champagne selv, buhuuu)

Anonymkode: ad340...80c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Åjaaa, så det er derfor halve Norge har champagnefrokost på 17.mai, for eksempel? 

Personlig ville jeg digget det! (Er 6 måneder gravid og savner å drikke champagne selv, buhuuu)

Anonymkode: ad340...80c

Halve Norge har ikke det. Bare de forsofne.

Jeg er alkoholiker, bare så det er nevnt.

Anonymkode: 6a72a...510

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Halve Norge har ikke det. Bare de forsofne.

Jeg er alkoholiker, bare så det er nevnt.

Anonymkode: 6a72a...510

Det betyr ikke at alle andre er det, sorry mac. 

Anonymkode: e0135...820

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er hyggelig å ta med, men ikke mas eller press bruden. Gjerne ha et alkoholfritt alternativ også :) ta med litt frukt og slikt også f.eks. Mange som er nervøse på dagen.

Jeg gifter meg neste år, og har ingen planer om alkohol før vielsen. Ikke helt greit å lukte alkohol foran familie så tidlig på dagen syns nå jeg.

Anonymkode: 26fe6...1eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 26.10.2020 den 13.06, AnonymBruker skrev:

Åjaaa, så det er derfor halve Norge har champagnefrokost på 17.mai, for eksempel? 

Personlig ville jeg digget det! (Er 6 måneder gravid og savner å drikke champagne selv, buhuuu)

Anonymkode: ad340...80c

Halve Norge?

På 17.mai er dette stort sett noe unge voksne og folk uten familie gjør. 

Personlig synes jeg alkohol på tom mage er noe av den verste start på dagen jeg kan tenke meg. Hadde nok spurt bruden først om dette er noe hun ønsker. Å gå rundt kvalm og uvel fordi man har drukket alkohol på tom eller nesten tom mage kan være mer til skade enn glede på bryllupsdagen.

Anonymkode: c7299...260

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg og ei venninne var forlover ordnet vi med frokost, fruktfat, kaffe og et glass champagne til bruden og oss to mens vi fikk ordnet håret og lagt sminken. Champagneglasset ble vel mer en symbolsk greie om å skåle for bruden, men hun satte veldig pris på det. Det viktigste var frokosten og det at hun fikk i seg mat😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...