Gå til innhold

Forlange munnbind hos helsepersonell?

Fremhevede innlegg

Skrevet

TS, du virker hysterisk. Du snakker som om hun skal stå en time og puste deg rett opp i ansiktet.

Anonymkode: e1e04...3d8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Jeg vet ganske mye om munnbind. Blant annet at de fleste munnbind som er i vanlig handel kun beskytter folk rundt deg. Altså de beskytter ikke deg. Men de beskytter andre mot å bli smittet. Jeg snakker nå om de lyseblå man får kjøpt på apoteket. 

Så om jeg tar på meg munnbind når jeg skal dit, beskytter jeg jo bare henne mot å bli smitttet.... 

Forøvrig skremmende å lese innlegg fra helsepersonell som synes det er helt ok å ikke bruke munnbind i alle møter med pasienter i disse tider. 

Som jeg skriver i HI: Jeg vet ikke noe om dette mennesket som skal puste meg tett opp i ansiktet - uten munnbind. Jeg vet ikke hvor hun har vært bortsett i fra på jobb. Jeg vet ingenting om hvem hun møter privat. 

Og til deg: 

Nei, tenk at jeg visste faktisk ikke at jeg var i risikogruppen......  Er det rart for deg at det må en lege til å konstatere helsemessige ting? Jeg visste ikke at jeg hadde en lungesykdom. Jeg visste ikke at jeg hadde veldig høyt blodtrykk. Så jeg måtte faktisk til lege for å finne det ut. Er det veldig rart for deg? Eller er det for deg bedre at man "selvdiagnostiserer" uten å bruke lege? 

Anonymkode: f5874...c23

Ja det er rart. Jeg har selv kroniske sykdommer og forsto helt selv at det betydde at jeg var i risikogruppen. Og nå ender du historien din. I hi skrev du hadde du fikk konstanter høyt blodtrykk og at du hadde en lungesykdom,og nå visste du ikke om den før det aktuelle legetimen. Det hadde jo vært naturlig å nevne om det var sant.

Anonymkode: 04444...057

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. 

Jeg vet ganske mye om munnbind. Blant annet at de fleste munnbind som er i vanlig handel kun beskytter folk rundt deg. Altså de beskytter ikke deg. Men de beskytter andre mot å bli smittet. Jeg snakker nå om de lyseblå man får kjøpt på apoteket. 

Så om jeg tar på meg munnbind når jeg skal dit, beskytter jeg jo bare henne mot å bli smitttet.... 

Forøvrig skremmende å lese innlegg fra helsepersonell som synes det er helt ok å ikke bruke munnbind i alle møter med pasienter i disse tider. 

Som jeg skriver i HI: Jeg vet ikke noe om dette mennesket som skal puste meg tett opp i ansiktet - uten munnbind. Jeg vet ikke hvor hun har vært bortsett i fra på jobb. Jeg vet ingenting om hvem hun møter privat. 

Og til deg: 

Nei, tenk at jeg visste faktisk ikke at jeg var i risikogruppen......  Er det rart for deg at det må en lege til å konstatere helsemessige ting? Jeg visste ikke at jeg hadde en lungesykdom. Jeg visste ikke at jeg hadde veldig høyt blodtrykk. Så jeg måtte faktisk til lege for å finne det ut. Er det veldig rart for deg? Eller er det for deg bedre at man "selvdiagnostiserer" uten å bruke lege? 

Anonymkode: f5874...c23

Du vet ganske lite om munnbind når du tror det er fargen på munnbindet som sier noe om funksjonen. Det er flere typer munnbind i handelen, hvis du gidder å betale kan du få et som beskytter godt, og som er helt likt det personell på sykehus bruker når de skal beskytte seg selv. Litt merkelig at det som holder for å beskytte helseansatte mot smitte ikke er godt nok for deg. 

Helsepersonell forholder seg til retningslinjer fra offentlige myndigheter, ikke hysteriske pasienter. Og de retningslinjene sier at det ikke skal brukes munnbind i alle pasientkontakter så lenge pasientene ikke har luftveissymptomer. Pasienter skal heller ikke dukke opp til timer dersom de har symptomer på covid-19, nettopp for å skjerme helsepersonell og hindre smittespredning. Og du, den største risikoen for at du plukker opp smitte er din egen atferd. Plukke seg i ansiktet, ikke vaske hendene, rette på munnbindet ect. 

Det er valgfritt å motta behandling i Norge, du kan bare holde deg hjemme hvis du ikke vil ha det helsevesenet tilbyr deg. 

Anonymkode: d3bb9...f38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...