Gå til innhold

Kvinner som bruker sminke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, Roci skrev:

Joda, men la du merke til det var snakk om veldig unge jenter/kvinner her? Vi som er gamle nok til å være mødrene deres og litt til, har kanskje et noe mer avslappet forhold til sminke. Og til syvende og sist så er det vel vi som bruker sminken som har "rett" til å avgjøre om vi synes at det er et problem eller ikke, helt uavhengig av hva forskningen viser :) 

Og hvem har oppdratt disse unge kvinnene da...?

Anonymkode: 005cc...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og hvem har oppdratt disse unge kvinnene da...?

Anonymkode: 005cc...0fc

Tja jeg vet ikke hvor mye det har å si? Ingen av kvinnene i min nærmeste familie (mor, bestemødre, tanter) brukte sminke da jeg vokste opp, så....eller, farmor brukte leppestift når hun skulle pynte seg. Jeg var barn på 70- og 80-tallet og begynte å bruke sminke siden venninnene mine gjorde det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fint gå uten, men elsker å kjøre på med makeupkostene også 🤪 Det går litt i sykluser for min del.

Ikke så flink til å begrense meg da, ender ofte opp litt i «dragqueen» gata 😂 Er så gøy å være kreativ, elsker å tegne så.. Gøy å male sitt eget fjes. Kobler liksom av når jeg holder på, minner meg litt om å være barn og leke, av en eller annen grunn.

Klarer ikke foundation da, det er klissete og føler det kveler huden. Slitt med skikkelig acne og følte jeg var låst til det før, da ble det en plikt å sminke seg.. Har fortsatt litt urenheter, men de får bare skinne🤓 Mest fokus på øyne og lepper, litt highlight og litt markerte bryn og contour i fjeset. 

Sminker meg kun for min egen del. Når menn sier jeg bruker for mye sminke, svarer jeg bare «Ja vel. Du burde bruke mer»..💁‍♀️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Herregud for en tråd.. jeg sminker meg ingenting, lite og mye.. alt etter dagsform. Jeg trenger ikke mye og får høre at jeg ser veldig ung og søt ut uten. Men ofte sminker jeg meg en del bare fordi jeg syns det er gøy!! Tenk det. Jeg er ikke en av dem som syns sminke ercet ork. Kjenner like mange som ikke bruker sminke som de som bruker og alle er vakre både med og uten. Lei av idioter dmsom skal fortelle meg noe om meg og mine følelser ovenfor eget utseende når de ikke kjenner meg engang 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2020 den 21.43, Kristina S. skrev:

Wow, må si jeg er overrasket over hvordan mange kvinner/jenter her klikker i vinkel over at et par menn kommenterer at vi er finest uten sminke. Tar det som et kompliment, jeg. 

Det irriterende ved det er vel at menn flest ikke greier å skille en usminket fra en som er «naturlig» sminket.  

Anonymkode: 599d4...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes sminke og hårfarging er fint og det er veldig personlig. En må få lov til å pynte seg om en selv vil det. Jeg synes det er fint både med og uten sminke. Noen dager går jeg med sminke mens andre dager uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Annonse

Hadde en mann kommentert at han ikke liker sminke...da hadde jeg virkelig glefst skikkelig til. For det første, og dessverre er sminke en damegreie, men jeg er også den som elsker menn som sminker seg. Som mann som legger seg opp i at dama er velstelt og veldig nøye med utseendet sitt skal han selvsagt ikke ha noen mening om dette. Jeg hadde bedt han ryke og reise dit peppern gror og sagt selvfølgelig med god grunn: Finn deg ei skikkelig simpel og tarvelig jente, i mine øyne en slaskete og giddesløs hore som gir blanke f...i hvordan hun ser ut. Dette ønsker jeg veldig sterkt ovenfor menn som ikke liker fine damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.10.2020 den 2.05):

Dere har på dere sminke fordi dere har blitt trent til at dere ser stygge ut uten. Slutt å bruk det.
Dere må lære dere å like deres eget ansikt. 

Anonymkode: 1c31c...ce5

Jeg bruker sminke fordi jeg føler meg vel med det, ikke fordi andre sier det. Men så er det jo noe med det og at dager jeg føler meg sliten og ikke så på topp, så gjør sminke at jeg ser friskere og mer deilig ut, og det er jeg glad for! Jeg får heller ikke så lett farge og er blek og blå under øya, da er det digg å friske opp med brunfarge 😍

Anonymkode: b7fad...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.10.2020 den 19.34):

Det er små mengder, så man merker det ikke. Om du sølte noe mat rundt munnen, så tar man seg gjerne til ansiktet og kan da lett gni produktet på lepper, og da havner det raskt i magen for eks. Eller man kan klø på kinnet og klø seg i øyet. Om man har på seg hudpleieprodukter på kvelden kan det komme rester på puten som igjen havner i munn. Osv

Anonymkode: 3586a...d26

😅😅😅

Anonymkode: d409d...8d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.10.2020 den 2.05):

Dere har på dere sminke fordi dere har blitt trent til at dere ser stygge ut uten. Slutt å bruk det.
Dere må lære dere å like deres eget ansikt. 

Anonymkode: 1c31c...ce5

Tvert i mot, - flere må begynne å ta vare på seg selv og utseendet sitt. 

Det er et større problem med alle de som tror det er «status» å dusje bare en gang i uka, og som såvidt toucher ansikt, underliv og armhuler med såpe. 

På toppen av det bruker de børste som «distruberer» oljen (les:møkka) nedover håret. 

Ufattelig mange både kvinner og menn som rett og slett har elendig hygiene, og det både sees og luktes.

Anonymkode: c792e...286

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...