deedee_ Skrevet 26. oktober 2020 #41 Del Skrevet 26. oktober 2020 Jeg bruker sminke for min egen del, og bryr meg ikke hva andre mener er finest på meg. Jeg kan fint gå uten sminke også, går nesten alltid uten sminke på jobb. Med det sagt så elsker jeg å sminke meg, og koser meg på badet når jeg sminker meg før jeg skal ut på fest o.l. Menn har også vanskelig for å se at jenter har sminket seg, og tror at jenter er "naturlige" og "usminket", når de har på både foundation, concealer, brynsprodukter, mascara osv. Menn tenker stort sett at sminke = falske vipper, smokey eye og leppestift. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 26. oktober 2020 #42 Del Skrevet 26. oktober 2020 (endret) 12 minutter siden, Ezio skrev: Som mann synes jeg det er trist å høre at partner, venninner, kvinnelige familiemedlemmer og kolleger har behov for sminke for å føle seg vel. Det er trist at man er så indoktrinert med at man må dekke til sitt egentlige utseende for å aksepteres. Det eneste jeg gjør som mann er å fikse skjegget en gang i blant, legge håret og påføre litt fuktighetskrem i fjeset. Samfunnet er veldig skjevfordelt i så måte. Er det trist at man gjør noe for å føle seg vel? Jeg lurer forøvrig på hvor mye sminke de damene i din omgangskrets bruker, siden du mener at det dekker til deres "egentlige" utseende? Det skal faktisk ganske mye sminke til for å endre hvordan man ser ut. Se på kvinnen på bildene under - synes du at hun har "dekket til" sitt egentlige utseende? I såfall på hvilken måte? Endret 26. oktober 2020 av Roci 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peanut Skrevet 26. oktober 2020 #43 Del Skrevet 26. oktober 2020 Av og til bruker jeg kun en BB-krem og eyeliner og det er det fordi jeg bare ikke orker å bruke så mye tid på å sminke meg. Jeg bruker vel kanskje 10 min, inkl hudpleie. Jeg har aldri lært meg å legge øyenskygge, jeg bruker kun eyeliner og mascara. Leppene derimot kan få farge og alt ^^, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 26. oktober 2020 #44 Del Skrevet 26. oktober 2020 17 minutter siden, Ezio skrev: Nei, "alle" har ikke sminke på seg. De fleste menn har aldri sminket seg utenom til utkledning. Tror du ikke mannlige skuespillere, programledere osv sminker seg før sending/filming? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ezio Skrevet 26. oktober 2020 #45 Del Skrevet 26. oktober 2020 9 minutter siden, Roci skrev: Er det trist at man gjør noe for å føle seg vel? Jeg lurer forøvrig på hvor mye sminke de damene i din omgangskrets bruker, siden du mener at det dekker til deres "egentlige" utseende? Det skal faktisk ganske mye sminke til for å endre hvordan man ser ut. Se på kvinnen på bildene under - synes du at hun har "dekket til" sitt egentlige utseende? I såfall på hvilken måte? Det er trist at man må gå med maske for å føle seg vel ja. For hvorfor føler du deg ikke vel uten masken din? Fordi samfunnet har indoktrinert deg med at du må ha på deg masken din for å føle deg vel. Hvorfor tror du en mann føler seg vel uten sminke? Det er jo endring av hudtoner, hvordan øynene fremstår, størrelse på lepper osv. At du er blitt helt blind for hvor mye sminke faktisk endrer utseendet til noen er jo det skumle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ezio Skrevet 26. oktober 2020 #46 Del Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, Nerine_ skrev: Tror du ikke mannlige skuespillere, programledere osv sminker seg før sending/filming? 🤦♂️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #47 Del Skrevet 26. oktober 2020 Jeg har en tilstand (mulig det er en form for Rosacea) hvor hele ansiktshuden min er rød og varm til enhver tid på døgnet. I tillegg er den veldig oljete. Det har altså ikke vært aktuelt for meg å gå uten foundation etter jeg ble 13, for det er virkelig ikke særlig pent. Slitsomt, kjedelig, dyrt, men dessverre også nødvendig for å føle seg vel og komme seg ut døren. Anonymkode: 8d2bf...c07 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 26. oktober 2020 #48 Del Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, Ezio skrev: 🤦♂️ AB skrev: "Da må TS slå av TVn, slutte å gå på teater og kino, og slutte å se film. Alle har sminke på seg". Du svarer: Nei, "alle" har ikke sminke på seg. De fleste menn har aldri sminket seg utenom til utkledning. Ta deg en 🤦♂️ selv du. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ezio Skrevet 26. oktober 2020 #49 Del Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har en tilstand (mulig det er en form for Rosacea) hvor hele ansiktshuden min er rød og varm til enhver tid på døgnet. I tillegg er den veldig oljete. Det har altså ikke vært aktuelt for meg å gå uten foundation etter jeg ble 13, for det er virkelig ikke særlig pent. Slitsomt, kjedelig, dyrt, men dessverre også nødvendig for å føle seg vel og komme seg ut døren. Anonymkode: 8d2bf...c07 Huden din blir neppe bedre av å dekke den til med maling 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ezio Skrevet 26. oktober 2020 #50 Del Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, Nerine_ skrev: AB skrev: "Da må TS slå av TVn, slutte å gå på teater og kino, og slutte å se film. Alle har sminke på seg". Du svarer: Nei, "alle" har ikke sminke på seg. De fleste menn har aldri sminket seg utenom til utkledning. Ta deg en 🤦♂️ selv du. Hva faen har det å si at skuespillere bruker sminke? De spiller en rolle, akkurat som vi gjør på utkledningsfest. Spiller du en rolle hver dag i livet ditt eller? Og mannlige programledere bruker stort sett bare pudder for å unngå gjenskinn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 26. oktober 2020 #51 Del Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, Ezio skrev: Hva faen har det å si at skuespillere bruker sminke? De spiller en rolle, akkurat som vi gjør på utkledningsfest. Spiller du en rolle hver dag i livet ditt eller? Og mannlige programledere bruker stort sett bare pudder for å unngå gjenskinn. Pudder jevner også ut huden. Men jeg hører at du ikke aner hva du snakker om, når ord som "maske" og "maling" dukker opp i en diskusjon om sminke skjønner man raskt hvor kunnskapen din kommer fra. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ezio Skrevet 26. oktober 2020 #52 Del Skrevet 26. oktober 2020 (endret) 4 minutter siden, Nerine_ skrev: Men jeg hører at du ikke aner hva du snakker om, når ord som "maske" og "maling" dukker opp i en diskusjon om sminke skjønner man raskt hvor kunnskapen din kommer fra. Hvorfor kan de fleste menn føle seg vel når de går ut døra uten sminke, mens de fleste kvinner ikke kan det? At du ikke forstår hvorfor jeg bruker ord som maske og maling viser at du har store utfordringer med å forstå hvor indoktrinert du er. Du er en slave av sminkeindustrien, og de forventninger som er satt til deg av menn. Endret 26. oktober 2020 av Ezio Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 26. oktober 2020 #53 Del Skrevet 26. oktober 2020 1 minutt siden, Ezio skrev: Hvorfor kan de fleste menn føle seg vel når de går ut døra uten sminke, mens de fleste kvinner ikke kan det? At du ikke forstår hvorfor jeg bruker ord som maske og maling viser at du har store utfordringer med å forstå hvor indoktrinert du er. Du er en slave av sminkeindustrien, og de forventninger som er satt til deg av menn. Jeg går stadig ut av døra uten sminke jeg. Var akkurat i butikken uten sminke, gjør meg ingenting. Du aner virkelig ikke hva du prater om🙂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 26. oktober 2020 #54 Del Skrevet 26. oktober 2020 4 minutter siden, Ezio skrev: Det er trist at man må gå med maske for å føle seg vel ja. For hvorfor føler du deg ikke vel uten masken din? Fordi samfunnet har indoktrinert deg med at du må ha på deg masken din for å føle deg vel. Hvorfor tror du en mann føler seg vel uten sminke? Det er jo endring av hudtoner, hvordan øynene fremstår, størrelse på lepper osv. At du er blitt helt blind for hvor mye sminke faktisk endrer utseendet til noen er jo det skumle. Vet du hva, jeg kjenner meg ikke igjen i påstandene dine, og jeg synes det er så falskt med sånne som deg som er "triste" på andres vegne. Det er helt greit at du har dine preferanser, men du klarer ikke å respektere at jeg har mine? Mht det eksempelbildet jeg har lagt ved, så mener du altså at dersom kvinnen hadde kommet sminket som på bildet til et sted der hun måtte vise legitmasjon, og vist fram legitimasjonen med bilde av seg usminket, så hadde ikke legitimasjonen blitt godkjent fordi utseendet hennes var så drastisk endret? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ezio Skrevet 26. oktober 2020 #55 Del Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, Nerine_ skrev: Jeg går stadig ut av døra uten sminke jeg. Var akkurat i butikken uten sminke, gjør meg ingenting. Du aner virkelig ikke hva du prater om🙂 Din anførsel er altså at de fleste kvinner i Norge under 70 år går uten sminke? 1 minutt siden, Roci skrev: Vet du hva, jeg kjenner meg ikke igjen i påstandene dine, og jeg synes det er så falskt med sånne som deg som er "triste" på andres vegne. Det er helt greit at du har dine preferanser, men du klarer ikke å respektere at jeg har mine? Mht det eksempelbildet jeg har lagt ved, så mener du altså at dersom kvinnen hadde kommet sminket som på bildet til et sted der hun måtte vise legitmasjon, og vist fram legitimasjonen med bilde av seg usminket, så hadde ikke legitimasjonen blitt godkjent fordi utseendet hennes var så drastisk endret? Preferanser? Du har jo totalt misforstått hva jeg sier. Svar meg på dette: Klarer du gå på jobb, møte venner osv. og føle deg vel uten å ta på noe annet en fargeløs fuktighetskrem i fjeset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 26. oktober 2020 #56 Del Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, Ezio skrev: Din anførsel er altså at de fleste kvinner i Norge under 70 år går uten sminke? Hvor i alle dager har jeg påstått det? Men svært få damer sminker seg såpass mye at utseende endrer seg drastisk slik som du påstår, eller at de har på deg maske. Du overdriver voldsomt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ezio Skrevet 26. oktober 2020 #57 Del Skrevet 26. oktober 2020 4 minutter siden, Nerine_ skrev: Hvor i alle dager har jeg påstått det? Men svært få damer sminker seg såpass mye at utseende endrer seg drastisk slik som du påstår, eller at de har på deg maske. Du overdriver voldsomt. Det er skremmende hvordan du (og andre med deg i denne tråden) nekter å ta inn over deg poenget mitt... Hvorfor trenger du sminke? Har du et bevisst forhold til hvorfor du sminker deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #58 Del Skrevet 26. oktober 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Du sminker deg kun for deg selv? Så da er det full make up om du er alene hjemme en dag, men ikke noe på jobb eller en tur på byen? Enig. Anonymkode: 1788c...5f6 Jepp! Det blir alt for mye med masse foundation, sterkere farger og lag-på-lag. Så føler meg ikke komfortabel med en så stor endring i utseendet. Er ikke glad i oppmerksomhet, dermed får ingen se meg med mer sminke enn litt diskret øyesminke og rosa i kinnene. Eventuelt ingen sminke. Anonymkode: 4eafb...e61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #59 Del Skrevet 26. oktober 2020 14 hours ago, Nerine_ said: Plukker meg ikke i ansiktet om jeg har på sminke, det ødelegger jo sminken. Produktrester på puta skal jeg nok overleve. Så farlig er det neppe. Det er jo det man ikke vet- hvor farlig det er. Vi får i oss en del mikroplast. Effekten på mage og helse aner vi ikke. Jeg tipper det ikke er gjort særlig forskning på hva som skjer når man får i seg små mengder hudpleie- og sminkeprodukt over mange, mange år. Du trenger ikke SE eller lukte disse partiklene for at de skal havne på innsiden. Om de forvirrer immunforsvaret ville jeg ikke blitt overrasket, og kvinner er ekstra sårbare når det gjelder immunforsvaret. Kvinner begynner bruke sminke gjerne helt ned i 13-års alderen. Over årene har man innimellom forbudt enkelte stoffer som har pleid være i produktene våre. Hvor mange stoffer er i produktene nå, som man vil finne ut er veldig skadelige for oss om 10 år? Det kan være flere... Det hadde i så fall blitt som røyking. Man øker sjansen for å bli syk, men selvsagt blir ikke alle syke Quote Og dei som bruker leppestift/lipgloss ofte får vel i seg eit par kg i løpet av livet, men det går sikkert fint 🙂 Jeg regner med lipgloss er lagd av mer vennlige stoff enn lipgloss. Det er ikke som om det er 3 stoffer man bruker i alt av sminke, ligloss og hudpleie. Stoffene varierer veldig mye. 31 minutter siden, Roci said: Er det trist at man gjør noe for å føle seg vel? Jeg lurer forøvrig på hvor mye sminke de damene i din omgangskrets bruker, siden du mener at det dekker til deres "egentlige" utseende? Det skal faktisk ganske mye sminke til for å endre hvordan man ser ut. Se på kvinnen på bildene under - synes du at hun har "dekket til" sitt egentlige utseende? I såfall på hvilken måte? Jeg tenker det er suspekt å påføre en ekstrem miljøbelastning som produksjon og bruk av sminkeprodukter er for å ha den marginale effekten på utseendet. Hun ser bra ut uten sminke, hvorfor bidra til den ekstreme forurensingen som sminkeprodukter står bak? Anonymkode: 3586a...d26 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 26. oktober 2020 #60 Del Skrevet 26. oktober 2020 Akkurat nå, Ezio skrev: Det er skremmende hvordan du (og andre med deg i denne tråden) nekter å ta inn over deg poenget mitt... Hvorfor trenger du sminke? Har du et bevisst forhold til hvorfor du sminker deg? Som sagt, jeg går ofte uten sminke, fikk du ikke med deg det siden du påstår jeg trenger sminke? Jeg trenger derimot mat, vann, søvn osv, sminke meg gjør jeg fordi jeg syns det er gøy, og jeg kan fremheve trekkene mine som jeg liker. Hvorfor fikser du håret? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå