Nerine_ Skrevet 25. oktober 2020 #21 Del Skrevet 25. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er små mengder, så man merker det ikke. Om du sølte noe mat rundt munnen, så tar man seg gjerne til ansiktet og kan da lett gni produktet på lepper, og da havner det raskt i magen for eks. Eller man kan klø på kinnet og klø seg i øyet. Om man har på seg hudpleieprodukter på kvelden kan det komme rester på puten som igjen havner i munn. Osv Anonymkode: 3586a...d26 Plukker meg ikke i ansiktet om jeg har på sminke, det ødelegger jo sminken. Produktrester på puta skal jeg nok overleve. Så farlig er det neppe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #22 Del Skrevet 25. oktober 2020 8 timer siden, Bamse20 skrev: Er blir kvalm av jenter som bruker sminke, og det er fordi: De er ikke takknemlige for at dem er fine nok som dem er, så dem sminker seg for og se ut som noen dem ikke er. Jeg elsker naturlige jenter, de er de flotteste Teoretisk sett blir du kvalm, i virkeligheten tenker du sikkert ikke over det siden 95% av alle kvinner bruker litt av det Anonymkode: 5d103...8eb 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mjart Skrevet 25. oktober 2020 #23 Del Skrevet 25. oktober 2020 Jeg tenker at det er på tide å begynne å la folk få velge selv. Hilsen ei som føler seg fin både med og uten sminke. 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #24 Del Skrevet 25. oktober 2020 Sminke er et morsomt konsept, i bunn og grunn er det jo bare en lur måte å forfalske gode gener, for å øke sannsynligheten for å finne en partner med gode gener. Det er altså en måte å "jukse" litt rent evolusjonært. Anonymkode: 273ea...189 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #25 Del Skrevet 25. oktober 2020 Klarer ikkje å gå med sminke, og får heller ikkje til å sminke meg, så har aldri brukt det. Kunne jo vore greitt å dekke over kviser og mørke ringar ved behov, men tenker at eg sparer både tid og pengar. 🙂 Men folk må få gjere som dei ønsker. Anonymkode: 8b638...b6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 25. oktober 2020 #26 Del Skrevet 25. oktober 2020 Folk for gjøre som de vil, om det er med eller uten sminke Selv sminker jeg meg hver dag, fordi jeg synes det er gøy. Liker å lage en litt dramatisk sminke også, med gotiske inspirasjoner. Derimot har jeg heller ingen motforestillinger til å gå uten sminke også. Mannen min synes jeg er skikkelig pen uavhengig sminke/ikke sminke. Altså at han liker begge deler på meg. Det er jo hyggelig å vite, men til syvende og sist sminker jeg meg fordi det er gøy og fint. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kristina S. Skrevet 25. oktober 2020 #27 Del Skrevet 25. oktober 2020 (endret) - Endret 11. april 2021 av Kristina S. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #28 Del Skrevet 25. oktober 2020 2 timer siden, kunstnerfluen skrev: Jeg bruker sminke for meg selv ikke for at andre skal synes jeg ser penere ut. Noen dager går jeg uten sminke for orker ikke å sminke meg og andre dager bruker jeg lang tid foran speilet for synes det er gøy å sminke meg. Synes ikke du har rett til å dømme folk bare fordi de velger å bruke sminke. Er jo menn som også bruker sminke. Har flere kompiser som bruker sminke og de er hetro. De gjør det for å dekke over kviser eller mørke ringer under øyene. Dessuten rød leppestift ble symbol for feminisme av Elizabeth Arden i 1912 for kvinner som marsjerte for likestilling. I Egypt ble sminke en symbol for hellighet både for kvinner og menn og Elizabeth 1 av England sminket seg helt hvit for å være the virgin Queen for hun ønsket å være alene hersker og ikke få seg en mann som kom til å ta over tronen. SÅ det jeg prøver å få kort fram her er at sminke er feminisme. Flertall av dagens kvinner trur jeg bruker sminke fordi de har lyst og ikke fordi de må Du sminker deg kun for deg selv? Så da er det full make up om du er alene hjemme en dag, men ikke noe på jobb eller en tur på byen? 1 minutt siden, Kristina S. skrev: Wow, må si jeg er overrasket over hvordan mange kvinner/jenter her klikker i vinkel over at et par menn kommenterer at vi er finest uten sminke. Tar det som et kompliment, jeg. Enig. Anonymkode: 1788c...5f6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #29 Del Skrevet 25. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er små mengder, så man merker det ikke. Om du sølte noe mat rundt munnen, så tar man seg gjerne til ansiktet og kan da lett gni produktet på lepper, og da havner det raskt i magen for eks. Eller man kan klø på kinnet og klø seg i øyet. Om man har på seg hudpleieprodukter på kvelden kan det komme rester på puten som igjen havner i munn. Osv Anonymkode: 3586a...d26 Og dei som bruker leppestift/lipgloss ofte får vel i seg eit par kg i løpet av livet, men det går sikkert fint 🙂 Anonymkode: 8b638...b6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #30 Del Skrevet 25. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er små mengder, så man merker det ikke. Om du sølte noe mat rundt munnen, så tar man seg gjerne til ansiktet og kan da lett gni produktet på lepper, og da havner det raskt i magen for eks. Eller man kan klø på kinnet og klø seg i øyet. Om man har på seg hudpleieprodukter på kvelden kan det komme rester på puten som igjen havner i munn. Osv Anonymkode: 3586a...d26 Jeg tror vi skal overleve det fint hvis mikroskopiske sminkepartikler kommer inn i munnen. Anonymkode: 83663...d64 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #31 Del Skrevet 25. oktober 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sminke er et morsomt konsept, i bunn og grunn er det jo bare en lur måte å forfalske gode gener, for å øke sannsynligheten for å finne en partner med gode gener. Det er altså en måte å "jukse" litt rent evolusjonært. Anonymkode: 273ea...189 Huleboere sminket seg også for tusenvis av år siden. Hva er poenget ditt? Anonymkode: 83663...d64 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #32 Del Skrevet 25. oktober 2020 Sminke er bare gøy på halloween 🎃☺️Driter i det ellers i året. Anonymkode: 8f123...251 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #33 Del Skrevet 25. oktober 2020 Det er ikke ofte jeg har på meg foundation og concealer, men de få gangene jeg for eksempel blir sminket etter at jeg har vært hos hudpleier, og de vil dekke huden min sånn at det ikke synes at jeg er rød, så synes jeg det er så ekkelt. Jeg kjenner at jeg er stiv i ansiktet og at det er noe kunstig der, bare gleder meg til jeg kommer hjem og får vasket det av meg. Jeg fatter ikke at damer klarer å gå med dette i ansiktet daglig. 😝 Anonymkode: 448b3...183 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille Potet Skrevet 25. oktober 2020 #34 Del Skrevet 25. oktober 2020 Da må TS slå av TVn, slutte å gå på teater og kino, og slutte å se film. Alle har sminke på seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2020 #35 Del Skrevet 25. oktober 2020 Her kommer det en haug med forklaringer fra damer om hva de bruker og ikke bruker av sminke. Hvorfor spør jeg, jo er det nødvendig å svare en mann som spør så dumt! Jeg fatter det ikke, føler ofte at vi kvinner er noen hønsehjerner som skal tilfredsstille menn på alle arenaer. Er ikke feminist, men her inne er det jammen mye rart. Anonymkode: 60379...796 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kunstnerfluen Skrevet 26. oktober 2020 #36 Del Skrevet 26. oktober 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Du sminker deg kun for deg selv? Så da er det full make up om du er alene hjemme en dag, men ikke noe på jobb eller en tur på byen? Anonymkode: 1788c...5f6 Ja faktisk. Har sminket meg når jeg har vært hjemme både fult og lite. Har også gått på byen uten sminke. Ettersom jeg liker goth stilen og andre "ekstrem" stiler, liker jeg å sminke meg for å matche antrekket eller hvordan jeg føler meg den dagen. For meg blir sminke og klær en måte å uttrykke seg på, det er kunst i mine øyner. Verden hadde vært en veldig kjedelig sted om folk ikke hadde kunne uttrykke seg i både sminke og klær. Om en person føler seg bedre ved å gjøre disse tingene, synes jeg det er helt ok. Finnes verre ting vi kvinner blir utsatt og burde ta tak i. Vi må stå sammen mot seksualiseringen men å dømme andre kvinner for at de velger å bruke sminke eller uttrykke seg på en måte du ikke er enig i, er ikke løsningen. Respekter at kvinner kan være forskjellige og likevel være feminist, uavhengig om hva de går med, arbeider som eller om de sminker seg eller ei. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 26. oktober 2020 #37 Del Skrevet 26. oktober 2020 12 timer siden, Kristina S. skrev: Wow, må si jeg er overrasket over hvordan mange kvinner/jenter her klikker i vinkel over at et par menn kommenterer at vi er finest uten sminke. Tar det som et kompliment, jeg. Preferanser er selvsagt greit, men ingen liker å bli fortalt hva de "skal" gjøre. Når TS kommer med løse påstander om hvorfor kvinner bruker sminke og skriver "slutt med det", så er jeg ganske sikker på at det ikke er ment som et kompliment. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #38 Del Skrevet 26. oktober 2020 På 25.10.2020 den 2.05, AnonymBruker skrev: Dere har på dere sminke fordi dere har blitt trent til at dere ser stygge ut uten. Slutt å bruk det. Dere må lære dere å like deres eget ansikt. Anonymkode: 1c31c...ce5 Der må jeg si meg uenig med deg. Jeg bruker sminke for å framheve og ikke for å skjule ansiktet mitt. Å ta alle under en kategori på dette blir fullstendig feil. Anonymkode: 28ac8...72f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ezio Skrevet 26. oktober 2020 #39 Del Skrevet 26. oktober 2020 Som mann synes jeg det er trist å høre at partner, venninner, kvinnelige familiemedlemmer og kolleger har behov for sminke for å føle seg vel. Det er trist at man er så indoktrinert med at man må dekke til sitt egentlige utseende for å aksepteres. Det eneste jeg gjør som mann er å fikse skjegget en gang i blant, legge håret og påføre litt fuktighetskrem i fjeset. Samfunnet er veldig skjevfordelt i så måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ezio Skrevet 26. oktober 2020 #40 Del Skrevet 26. oktober 2020 12 timer siden, Lille Potet skrev: Da må TS slå av TVn, slutte å gå på teater og kino, og slutte å se film. Alle har sminke på seg. Nei, "alle" har ikke sminke på seg. De fleste menn har aldri sminket seg utenom til utkledning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå