Gå til innhold

Folk klager over at media er ensrettet i dag, men det var langt langt verre propaganda i gamle dager

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er fra Filmavisen om rettssaken mot Rinnanbanden. Her spares det ikke adjektivene. "den uhyggelige forsamling". "den forsakte vesle skomakersønn". "et skjevt smil som lyser av ondskap". "det uhyggelige kompaniet". "og atter stormer folk på for å få et glimt av de forhatte banditter".

Anonymkode: 689c4...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvem disse er, og jeg har ikke sett videoen.

Men i slike ord, som du nevner i HI, skal man ikke omtale andre mennesker. Uansett hva de har gjort.

Anonymkode: 303ee...416

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særlig korrekt journalistisk sett er det nok ikke. Men dette må jo også sees ut i fra hvilken tid vi befinner oss i. Og hvem vi her har med å gjøre rett etter krigen. Adjektiver med mer forstås kanskje bedre hvis man setter seg inn i hva Henry Rinnan var og hva han og banden gjorde under krigen.

Anonymkode: 242f6...0da

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Men i slike ord, som du nevner i HI, skal man ikke omtale andre mennesker. Uansett hva de har gjort.

Du vet ikke hvem Rinnan var???

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Særlig korrekt journalistisk sett er det nok ikke. Men dette må jo også sees ut i fra hvilken tid vi befinner oss i. Og hvem vi her har med å gjøre rett etter krigen. Adjektiver med mer forstås kanskje bedre hvis man setter seg inn i hva Henry Rinnan var og hva han og banden gjorde under krigen.

Anonymkode: 242f6...0da

Enig. Og folk var nok forbannet på de. De var datidens Anders bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selv ikke når de var nazi-torturister, bødler og ansvarlig for at folk ble satt i konsentrasjonsleire?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et interessant tema. Men har da ikke noe ensretting i media å gjøre. Tror noen må lese seg opp på hva ensretting betyr.

Anonymkode: 47135...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet ikke hvem Rinnan var???

Tror ikke noen i min generasjon vet hvem han og gjengen hans var. 🤷🏼‍♀️ Vel, jeg vet det nå, siden jeg søkte det opp. 👩🏼‍🎓 Men dette er sånn typisk uinteressant informasjon, som man aldri får bruk for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke noen i min generasjon vet hvem han og gjengen hans var. 🤷🏼‍♀️ Vel, jeg vet det nå, siden jeg søkte det opp. 👩🏼‍🎓 Men dette er sånn typisk uinteressant informasjon, som man aldri får bruk for.

Hvor gammel er du? Håper inderlig du er yngre enn femten.🤞

Anonymkode: bd5f8...44b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du? Håper inderlig du er yngre enn femten.🤞

Anonymkode: bd5f8...44b

Jeg er en zoomer. Eller generasjon Z, som dere kaller oss. Det er uansett irrelevant. Gi meg eksempler på hvorfor man skal vite hvem Rinnan er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Lærer man ingenting på skolen i våre dager?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...