Gå til innhold

Får ikke fløte i kaffen....

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I denne heksejakttiden - ikke glem at det er et sterkt prinsipp, og en menneskerett (jo- Norge har underskrevet traktaten om memmeskerettigheter) å få prøvet sin sak for en rett - og få mulighet til å forsvare seg.

Denne rettigheten gjelder alle, og i alle land som har undertegnet traktaten.

Desverre brytes menneskerettighetene kjapt, - når de blir brysomme å etterleve. I USA sitter flere 1000 mennesker forvart - uten å ha blitt anklaget for noe, uten å ha blitt stilt for en domstol, og uten mulighet til å forsvare seg. - og jeg snakker da ikke om de som er plassert i USA's nye konsetrasjonsleir - de kommer i tillegg.

Jeg forsvarer ikke terror, men jeg vil forsvare et hvert menneskes rett til å bli hørt i en domstol, og til å bli forsvart - uansett!!!!

Hvis vi sier at dette ikke gjelder nå, hva blir da det neste vi sier ikke er så viktig - ytrningsfrihet kanskje, eller religionsfrihet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti grisen. Dette er helt forjævlig :evil: Jeg har jobba på sykehjem i 5 år og disse menneskene er så småspiste at en spurv spiser mer mat iløpet av en dag.

Dette går ikke ann :evil: :evil: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneskeretter ja.........ikke rop høyt om disse!

Er det ikke brudd på menneskerettene slik vi behandler gamle mennesker på gamlehjem - ja, så vet ikke jeg......... :evil:

Hvorfor er M.Krekars menneskerett sterkere/viktigere enn et gammelt mennske sin? :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan vi tillate at skolene ser ut som gamle uthus fra 1360 når nye sykehjem blir planlagt hele tiden? Hvordan kan vi godta at alenemødre får en drøss med penger bare for å være mødre når det vitterlig finnes narkomane som trenger pengene bedre?

Å sette svake grupper opp mot hverandre er fascismens sikreste kjennetegn.

Men man trenger ikke høre etter...

dorian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære usikker: Hvorfor skal vi sette en menneskerettighet opp mot en annen? Det er vel ingen her som har sagt at eldre mennesker ikke fortjener fløte i kaffen?

Tror du de får fløte i kaffen hvis Krekar mister sine menneskerettigheter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Norge sier vi:

Alle er uskyldige til det motsatte er bevist.

Og bevisførsel skal foregå i en rettsal, hvor en dommer eller en jurie avgjør om bevisene holder og dømmer etter det.

Det er ikke mer eller mindre seriøse medier som er våre domstoler, selv om det kan virke sånn noen ganger - avisfolkedomstolen med kjempeoppslag - oftest med en sensasjonsvri for å selge mer - og "folket" som dommere, uten å vite ALLE fakta.

Det er en skremmende utvikling hvis vi fraviker våre viktige prinsipper, for vi kan da ikke vite hvem som blir neste gruppe prinsippene ikke skal gjelde for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære usikker: Hvorfor skal vi sette en menneskerettighet opp mot en annen? Det er vel ingen her som har sagt at eldre mennesker ikke fortjener fløte i kaffen?

Tror du de får fløte i kaffen hvis Krekar mister sine menneskerettigheter?

Jeg har alldeles ikke satt noen menneskerettigheter opp mot hverandre.......(hvertfall har jeg ikke ment det) Og dette har ikke noe med fløte i kaffen eller ikke å gjøre. De gamle klarer seg sikkert utmerket uten det........ de ville nok heller foretrukket å få dusje litt oftere.....gå på do når de vil........ ha noen å snakke med.

Det jeg mente var at vi roper ikke høyt om menneskerettigheter når det gjelder hvordan vi behandler gamle og syke! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært råd til fløte i kaffen hadde ikke sykehjemmets lønnsbudsjett gått med dundrende underskudd!

Et sykehjem er et skoleeksempel på problemer med å holde budsjetter; men hva hjelper det å ha en haug penger ved årets begynnelse når man vet at i løpet av året vil sykemeldinger hagle på, overtidsbudsjettet sprekker osv.

Eldreomsorgen er i ond sirkel i Norge; vi sier at de gamle skal få dusje hver dag, men VI gidder ikke å dusje dem!!!! Hvem skal sjenke fløten i kaffen eller vaske gamle Klara på ryggen? Ihvertfall ikke han som reiser av gårde til Nederland for å hente Krekar hjem, eller hun som tjener en halv million som IT-konsulent........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller ikke advokater og it konsulenter som SKAL gjøre det. Det er det hjelpepleiere, omsorgsarbeidere, sykepleier o.l som skal gjøre. Og så langt JEG har sett gjør de en god jobb med de midler de har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...