Gå til innhold

Hvordan blir julen i år?


Drizzt

Anbefalte innlegg

På 24.10.2020 den 19.25, Drizzt skrev:

Vår familie samles over 40-50 stk fra hele landet på julaften. Så for oss blir det veldig, veldig annerledes i år. Tipper det samme gjelder alle som har store familiesammenkomster hvor familiemedlemmer reiser fra hele landet for å møtes.

totalt avsporing men.....

hvordan fungerer en slik julaften?

er dere på hotell? leid lokale? har noen et digert hus? etc 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Julebordet vart avlyst, ikkje veldig overasket over det.

Eg trur juletida og jula blir prega av koronatiltak, og at man kanskje merker det litt ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Pasha skrev:

totalt avsporing men.....

hvordan fungerer en slik julaften?

er dere på hotell? leid lokale? har noen et digert hus? etc 

Det siste :) Det er ikke det at huset er digert, men har ganske stort oppholdsrom bestående av lang stue med tilhørende spisestue, så man kan lage et veldig langt bord. Barna som utgjør ca 1/5 av gjestene får eget bord. I vårt hus kan vi nok ha ca 30 stk uten at det blir veldig trangt, men i år fordeler vi det heller på 3 mindre selskaper for å ha enda bedre plass mellom gjestene ved spisebordet. Inviterer 1 husstand om gangen på en måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de ikke har spist alle godsakene på jobb når jeg begynner på kvelden julaften, ellers blir julefeiringen fordelt på flere mindre familieselskaper denne jula 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god jul i år = "hvem faen drepte bestemor" i jula neste år

eller hva?

Endret av Charlie Amberson
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2020 den 20.01, Warrior skrev:

Jeg har ikke begynt å tenke på julen. Mest av alt skulle jeg ønske hele julen og vinteren ble hoppet over i år. Gaver kommer jeg til å kjøpe på nett. Det gjør jeg som oftest hvert år. Jeg hater å gå i butikker å bli nærmest tråkket på av stressende folk. Skal hjem til familien å feire. Selv om jeg mest av alt skulle ønske jula hadde blitt hoppet over i år så håper jeg likevel på en god jul. Bedre enn i fjor. Da var det ikke korona som ødela men meg selv. Så familien fortjener en god jul i år, selv om det ikke blir som tidligere år på grunn av korona. 

:klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Politiet kommer vel ikke å banker på døra på julaften 🤷‍♀️ Tipper vi feirer i år som i fjor, med mamma, søsken og mann og barn❤ Ingen er i risikogruppen, og jeg NEKTER å la være å feire jul☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nærmest umulig å planlegge jula foreløpig, før vi ser hvor eventuelt inngripende tiltak som må til også i jula. Forhåpentligvis feirer vi slik vi pleier, men her er det ingenting som er sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel som vanlig. Enten reiser jeg og mannen til min pappa med familie, eller så blir vi hjemme. Som alltid egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er man vist egoist hvis man vil feire jul. Leste en kommentar på facebook under nyheter om Korona at en skrev at han skulle feire jul uansett, han bodde sammen med dama si og de skulle feire sammen. Likevel ble han kalt egoist og det som Verre er fordi han i det hele tatt kunne tenke på å feire jul. Er man virkelig egoist fordi man skal feire med samboeren sin? Blir helt paff jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All respekt for tiltak vil forsvinne den dagen man nekter folk en julefeiring. Det sier seg selv. Hvis man bryter de én gang, er det lettere å gjøre det flere ganger.

Tiltakene må dimensjoneres etter smittetrykk, men også folks lydighet og smittevernstretthet.

Du finner sikkert enkelte som er klare for å avblåse julefeiringa for å sitte alene hjemme på julaften, eller i alle fall hevde det her, men de er garantert i mindretall. Man må ta høyde for at folk ønsker å møte familien sin i jula.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...