Oida Skrevet 24. januar 2021 #61 Del Skrevet 24. januar 2021 s.h skrev (3 timer siden): Hun sutrer så heeeeele tida. Og da hun var gjestedommer i stjernekamp oppførte hun ser som ei primadonna og bitch. Som en verdensmester med ovenfra og nedholdning. Hun følte seg sikkert truet av deltagere som åpenbart har mer talent enn henne selv. Klassisker å bli en liten bitch for at andre skal føle seg dårligere da.... Var direkte flaut å se på. Jeg synes hun gjorde en strålende jobb som dommer i Stjernekamp. Hun kom med konstruktiv kritikk og rosende ord. I motsetning til enkelte som sier det er bra og strålende til alle, selv de som synger surt. Jeg håper hun dukker opp som dommer i neste runde av Stjernekamp. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baracuda Skrevet 27. januar 2021 #62 Del Skrevet 27. januar 2021 Har aldri likt Maria. Men sangen hennes trenger en mann var virkelig god. Sikkert den eneste jeg kan høre med henne 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisamaia Skrevet 27. januar 2021 Forfatter #63 Del Skrevet 27. januar 2021 Fnuggolina skrev (På 17.1.2021 den 13.17): Asså, jeg skjønner tittelen på turneen kan heve et øyenbryn siden det er selvopplevd osv. Men ingen reagerer på alle andre turnenavn og låter som er helt absurd overseksualiserte og totalt blottet for alt innhold. Hvorfor er det SÅ tabu å være åpen om en selvdestruktiv og vanskelig relasjon mange har erfaring med? 🤷♀️ Hvor mange menn har ikke skrevet og sunget om utroskap? Hele plater og noen av verdens mest kjente låter handler om det (eller å pule rundt på turne), men når en kvinne åpner opp - nei dæven så tabu og kleint. Skjønner ikke dette jeg, men. Har ikke hørt om så mye "They never leave their husbands", egentlig. 🤪 Jeg hadde sikkert syntes det var like kleint om jeg så en mann sitte å snakke slik på Lindmo osv. 🤷♀️ Buuuhu.. Jeg var kjæreste med en kvinne som aldri forlot mannen sin.. Hun holdt meg på gress.. I 3 år!! Hmm.. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnuggolina Skrevet 28. januar 2021 #64 Del Skrevet 28. januar 2021 (endret) Kaisamaia skrev (8 timer siden): Har ikke hørt om så mye "They never leave their husbands", egentlig. 🤪 Jeg hadde sikkert syntes det var like kleint om jeg så en mann sitte å snakke slik på Lindmo osv. 🤷♀️ Buuuhu.. Jeg var kjæreste med en kvinne som aldri forlot mannen sin.. Hun holdt meg på gress.. I 3 år!! Hmm.. Har du ikke hørt om artister som skriver om utroskap? John Legend har vel ei hel plate pg drøssevis av låter - og helt enormt mange flere verdenskjente artister. Vinnie snakket og om det, ingen kommentarer på det. Vanlig tema, det. Kleint å snakke om noe endel opplever er jo greit nok det, folk har ulik tabusperre. Men jeg får litt inntrykk av at de som er mest kritiske til Mena her inne egentlig går inn i klassisk «infantil mobbegruppe». »Hun er sååååå bitch, følger med på ALLE innlegg men hater bitches». OK 🤔 Artister tjener nødvendigvis ikke penger på å lage ei låt om handleturen til Rema. Endret 28. januar 2021 av Fnuggolina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
acna Skrevet 28. januar 2021 #65 Del Skrevet 28. januar 2021 Fnuggolina skrev (1 time siden): Har du ikke hørt om artister som skriver om utroskap? John Legend har vel ei hel plate pg drøssevis av låter - og helt enormt mange flere verdenskjente artister. Vinnie snakket og om det, ingen kommentarer på det. Vanlig tema, det. Er det mange som skriver om at de er årsaken til at andre er utro (som i mena sitt tilfelle)? Utroskap i eget forhold er uansett noe helt annet, enn å sitte på tv og fortelle om at man har hatt et langvarig forhold til en gift mann (som veldig mange i tillegg vet hvem er). Stakkars kone. Synes forøvrig det var fint at Mena sin versjon av Letterman-showet kom frem i lyset. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnuggolina Skrevet 28. januar 2021 #66 Del Skrevet 28. januar 2021 (endret) acna skrev (1 time siden): Er det mange som skriver om at de er årsaken til at andre er utro (som i mena sitt tilfelle)? Utroskap i eget forhold er uansett noe helt annet, enn å sitte på tv og fortelle om at man har hatt et langvarig forhold til en gift mann (som veldig mange i tillegg vet hvem er). Stakkars kone. Synes forøvrig det var fint at Mena sin versjon av Letterman-showet kom frem i lyset. Poenget er vel litt hva som er noe å skrive kreativt om - da kunst generelt. Mange av de mest suksessfulle tar tak i egne opplevelser - gjerne de som er tabu. Litt fordi det jo selger, men sikkert også fordi det er vanlig å bruke kunstneriske uttrykk som terapi. Ta han som malte sin far på dødsleiet, Knausgård, Vigdis Hjorth (som jo også tar opp temaet utroskap for egen del), og voldsomt mange andre kunstnere. »Årsaken til at andre er utro» skjønner jeg ikke hva du mener med? Man tar selv valg? Og du eller jeg vet vel ikke hva kona visste eller bedrev på fritiden sjøl. Vet om MANGE som tror kun de selv var utro - men ofte er den andre også det Uansett; jeg oppfattet sånn generelt at historiens poeng egentlig er å si noe om dysfunksjonelle valg og lavt selvbilde - selvutslettende atferd via spiseforstyrrelser og samtidig inngå en en ekstremt skjev relasjon. Hva han mannen eventuelt slet med vet ikke vi, men vi kan jo anta at han var voksen nok til å skjønne at å involvere seg med ei yngre dame med alvorlig sykdom psykisk og fysisk kan bli litt utnyttende. Mener jeg da. Endret 28. januar 2021 av Fnuggolina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
acna Skrevet 28. januar 2021 #67 Del Skrevet 28. januar 2021 @Fnuggolina Jeg er enig i det du skriver, men jeg kommer ikke på en eneste sang/plate/artist som er beskrevet fra den vinkelen som Mena satt i. «årsaken til at andre er utro» - Det var klønete skrevet av meg, jeg ser det selv. Jeg mener vel at Mena er inntrengeren i forholdet, og kan ikke huske at jeg har hørt en sang fra den vinkelen. Ettersom du skrev det du skrev, så antok jeg at du visste om andre sanger (-håpet vel egentlig at det var noen sanger som jeg ikke hadde forstått riktig/eller lagt merke til.) Mannen i forholdet er selvsagt like skyldig som Mena forresten, i tilfelle noen tror jeg ikke mener det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnuggolina Skrevet 28. januar 2021 #68 Del Skrevet 28. januar 2021 (endret) acna skrev (1 time siden): @Fnuggolina Jeg er enig i det du skriver, men jeg kommer ikke på en eneste sang/plate/artist som er beskrevet fra den vinkelen som Mena satt i. «årsaken til at andre er utro» - Det var klønete skrevet av meg, jeg ser det selv. Jeg mener vel at Mena er inntrengeren i forholdet, og kan ikke huske at jeg har hørt en sang fra den vinkelen. Ettersom du skrev det du skrev, så antok jeg at du visste om andre sanger (-håpet vel egentlig at det var noen sanger som jeg ikke hadde forstått riktig/eller lagt merke til.) Mannen i forholdet er selvsagt like skyldig som Mena forresten, i tilfelle noen tror jeg ikke mener det. Hvorfor er det viktig for deg å komme på en låt eller sang som er helt lik? Prøver du formidle at hun er unik, eller at det er ugreit å ta opp tabuer i kunsten? Eller at kvinner skal unngå det? Eller bare Maria Mena? Eller er det seksuelle tabuer du ikke ønsker offentlig omtale av? At mange mener den single kvinnen er rot til alt ondt ved utroskap er jo ikke uvanlig standpunkt. Det handler om egen redsel, og at det er lettere å hate/frykte den andre fremfor den du elsker som sviker deg. Det er rett og slett for nedverdigende for mange å innse at «min partner var utro lenge, elsket en annen i tillegg til meg og valgte egentlig ikke å avslutte». Litt som når Lisa Tønne er helt ærlig på hvordan hun oppdaget utroskap: feilsendt SMS når hun er innlagt på sykehus. Kan vel knapt BLI mer nedverdigende. Endret 28. januar 2021 av Fnuggolina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 28. januar 2021 #69 Del Skrevet 28. januar 2021 Tekstene til Maria Mena tror jeg treffer en del fordi det er så ekte og «ufiltrert» - samtidig så skriver hun enkle tekster som forteller så myr -så det blir mer rett frem og troverdig -tror derfor det er lettere for folk å relatere, samt få noe ut av sangene hennes. . Det tror jeg mange setter pris på. Så har hun i tillegg en unik klang i stemmen -hun legges merke til ihvetfall. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LoppeLiten Skrevet 30. januar 2021 #70 Del Skrevet 30. januar 2021 Føler nesten denne tråden fortjener litt påfyll av hyggelige ord. Jeg har ikke noe spesielt forhold til Maria Mena fra før, kun vært på en konsert helt tilfeldig, men må si jeg elsker det hun gjør i HGVM! Hun får frem noe veldig eget i andres tekster, noe helt unikt. Jeg tror det ofte er de som føler livet ofte er under middels, gjerne langt ned i mørket, som produserer den mest inderlige kunsten og det syns jeg vi skal ha respekt for. Uten dems mørke og evne til å formidle de såre tankene hadde vi ikke opplevd en brøkdel av musikk, teater, billedkunst osv. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 31. januar 2021 #71 Del Skrevet 31. januar 2021 Har hun vært sammen med en gift mann og ‘alle’ vet hvem dette er? Jeg vet det ikke... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sørpå Skrevet 1. februar 2021 #72 Del Skrevet 1. februar 2021 LoppeLiten skrev (På 31.1.2021 den 0.04): Føler nesten denne tråden fortjener litt påfyll av hyggelige ord. Jeg har ikke noe spesielt forhold til Maria Mena fra før, kun vært på en konsert helt tilfeldig, men må si jeg elsker det hun gjør i HGVM! Hun får frem noe veldig eget i andres tekster, noe helt unikt. Jeg tror det ofte er de som føler livet ofte er under middels, gjerne langt ned i mørket, som produserer den mest inderlige kunsten og det syns jeg vi skal ha respekt for. Uten dems mørke og evne til å formidle de såre tankene hadde vi ikke opplevd en brøkdel av musikk, teater, billedkunst osv. Dette. Folk flest har ingen anelse om hvor mye dritt og jævelskap som ligger bak musikken de hører på, filmene de ser, bøkene de leser etc. Hvis vi skulle vurdert alle kunstneres moralske kompass før vi nyter verkene deres hadde det blitt skralt med underholdning. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apekatten Skrevet 1. februar 2021 #73 Del Skrevet 1. februar 2021 Halle-Palle skrev (På 31.1.2021 den 12.24): Har hun vært sammen med en gift mann og ‘alle’ vet hvem dette er? Jeg vet det ikke... Ikke jeg heller🤷🏻♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsMacchiato Skrevet 1. februar 2021 #74 Del Skrevet 1. februar 2021 Apekatten skrev (10 timer siden): Ikke jeg heller🤷🏻♀️ Tok meg to sek å google det da jeg hørte at hun snakket om det i Ida sin podcast. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hege899 Skrevet 10. februar 2021 #75 Del Skrevet 10. februar 2021 MrsMacchiato skrev (På 2.2.2021 den 0.46): Tok meg to sek å google det da jeg hørte at hun snakket om det i Ida sin podcast. Hint? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 10. februar 2021 #76 Del Skrevet 10. februar 2021 MrsMacchiato skrev (På 2.2.2021 den 0.46): Tok meg to sek å google det da jeg hørte at hun snakket om det i Ida sin podcast. Så en artikkel der det lett kunne oppfattes som om det kunne vært Bård Hauki, og han er IKKE den hemmelige mannen det snakkes om. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunga Skrevet 10. juli 2021 #77 Del Skrevet 10. juli 2021 (endret) . Endret 10. juli 2021 av Trolltunga Avslørende info Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amber Skrevet 19. juli 2021 #78 Del Skrevet 19. juli 2021 Zenhouse skrev (På 10.2.2021 den 15.15): Så en artikkel der det lett kunne oppfattes som om det kunne vært Bård Hauki, og han er IKKE den hemmelige mannen det snakkes om. Jeg finner ikke ut hvem det er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktoberknøttet Skrevet 19. juli 2021 #79 Del Skrevet 19. juli 2021 Jeg vil også vite.... Jeg har nemlig en følelse av at vi snart får et nytt kjendispar her i landet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 19. juli 2021 #80 Del Skrevet 19. juli 2021 Oktoberknøttet skrev (4 minutter siden): Jeg vil også vite.... Jeg har nemlig en følelse av at vi snart får et nytt kjendispar her i landet... Du har fått med deg at Maria Mena har kjæreste? Meeeeeen skal innrømme jeg lurer på hvem han gifte fyren er. Og om han svetter LITT over den plata 😅 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå