Gå til innhold

Er jeg en predator? (Kvinne)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da jeg var 17 (for en god del år siden nå), drev jeg med rollespill på Tumblr. Det går ut på at man skriver som om man er karakterer fra f.eks bøker/filmer og har interaksjoner med andre karakterer. Samtidig blir man ofte venner med de som skriver som de andre karakterene, og jeg fikk flere venner i dette RPet.

En av disse vennene - la oss kalle henne Sarah - var fra Irland. Hun sa hun var 17 og fylte 18 senere det året, og på dette tidspunktet var jeg 19.

Sarah ble besatt forelsket av meg, mens jeg var ikke så "into" henne. Likevel hadde vi, hva skal man si, telefonsex et par ganger over Snapchat. Vi hadde et avstandsforhold i en periode, før vi slo opp, fordi Sarah innrømmet at hun var 15 år gammel, og hadde vært 14 da vi begynte å snakke. Dette var selvfølgelig veldig spesielt, sårende og skummelt. 

Det var mye fram og tilbake, og jeg var ikke helt frisk fordi jeg nylig mistet flere familiemedlemmer i en ulykke på det tidspunktet, og var ekstremt suicidal og deprimert. Vi hadde derfor snap sex et par ganger til, før jeg brøt kontakten helt.

Da var hun 16, og jeg et par måneder unna 20.

Jeg vet at det rette hadde vært å kutte kontakten med en gang jeg fikk vite alderen hennes, men dette gjorde jeg da altså ikke. Jeg lagret aldri noen bilder av henne, vi møttes aldri og vi er begge jenter. Jeg hadde ALDRI blitt involvert med henne om ikke hun hadde løyet i utgangspunktet; dette kan jeg si med hånden på hjertet.

Vi har ingen kontakt i dag og har ikke hatt det siden dette skjedde, for 5-6 år siden. I alle fall fikk jeg vite av en felles venn fra RPet (som jeg fortsatt snakker med av og til), at hun har skrevet om at hun har hatt en "toxic experience with a much older woman when I was 14" på sosiale medier.

Dette gir meg rett og slett en klump i magen. Jeg forstår at hun kan ha traumer etter dette, antar jeg, men samtidig var det hun som løy og hun som la seg etter meg i utgangspunktet. Jeg burde ikke ha holdt kontakten i de månedene etter at hun fortalte meg alderen sin - og iaf ikke simulert sex over internett! - så dette tar jeg fullt på min egen kappe. Likevel har jeg aldri "groomet" personen eller lignende, og jeg synes hun er veldig urettferdig. Jeg synes hun burde inkludert i det hun skrev at hun løy om alderen sin i over et år og også at aldersforskjellen er 3 år og 9 måneder. En 19-åring har ingenting å gjøre med en 16-åring, men jeg synes heller ikke det er rettferdig å kalle meg en "much older woman".

Er jeg en predator?

Anonymkode: 667ba...a93

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meh, snapchatsex? Ekke farlig det vel. Bare kåte tenåringer som ikke vet bedre.

Anonymkode: a8b3f...75e

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Meh, snapchatsex? Ekke farlig det vel. Bare kåte tenåringer som ikke vet bedre.

Takk, jeg tenker egentlig det jeg også :( Samtidig har jeg genuint dårlig samvittighet dersom det har vært vanskelig for henne, men jeg synes man burde ta litt av ansvaret selv også. Er litt kvalm av meg selv.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke ha kalt deg for en predator. Hvordan skulle du vite om den egt alderen når hun løy? Ja du burde ha kuttet kontakt da hun fortalte alder, og det gjorde du men holdt på lengre etterpå da hun var 16. Det er ikke ulovlig da hun er over seksuell lavalder. Ser ut som det er 16 i Irland også. Så det er jo ikke ulovlig, men høres ut som det var litt i grenseland moralskt. Men jeg kan ikke se at du har gjort noe som gjør at du kan kalles en predator.

• Liker 2
Skrevet

Men hvordan vet du at hun snakker om deg? Hun kan jo ha blitt utsatt noe av andre hvis hun er en jente som lyver om alder osv. Eller i mer risiko for det. Prøver ikke på victim blaming her, men lyver man om alder er det høyere risiko for å oppleve seksuelle overgrep.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Humle Brumle skrev:

Jeg ville ikke ha kalt deg for en predator. Hvordan skulle du vite om den egt alderen når hun løy? Ja du burde ha kuttet kontakt da hun fortalte alder, og det gjorde du men holdt på lengre etterpå da hun var 16. Det er ikke ulovlig da hun er over seksuell lavalder. Ser ut som det er 16 i Irland også. Så det er jo ikke ulovlig, men høres ut som det var litt i grenseland moralskt. Men jeg kan ikke se at du har gjort noe som gjør at du kan kalles en predator.

En predator er vel en som bevisst oppsøker mindreårige, altså er ikke du det. 

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Humle Brumle skrev:

Tusen takk for svar, skulle virkelig ønske jeg kunne gå tilbake i tid og bare kutte kontakten 😕 Samtidig var vi bestevenner og snakket hele tiden om alt, så det var ikke så enkelt for meg å kutte henne ut tvert, selv om jeg vedkjenner at jeg valgte feil. Jeg føler meg bare som et skikkelig dårlig menneske og er egentlig redd for at dette skal forfølge meg resten av livet - at jeg skal bli stemplet som en voldtektskvinne. Det er en skikkelig bedriten følelse.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du mener at hun kan ha fått traumer etter dette da? Ut ifra det du skriver her, så kan jeg ikke si at dette var et traume for henne. Hun kan jo ha opplevd noe annet, men du alene har nok ikke gitt noe traumer, med mindre du ikke snakker sant. Altså igjen så vet jeg veldig lite, men hvorfor skulle hun blitt traumatisert?

• Liker 2
Skrevet

Men hvordan vet du at hun snakker om deg? Hun kan jo ha blitt utsatt noe av andre hvis hun er en jente som lyver om alder osv. Eller i mer risiko for det. Prøver ikke på victim blaming her, men lyver man om alder er det høyere risiko for å oppleve seksuelle overgrep.

Ja, jeg skjønner hva du mener, men jeg er egentlig 100% sikker på at hun snakker om meg. Etter at jeg slettet henne fra alle sosiale medier, har hun tatt kontakt med meg tre separate ganger - jeg har bare ignorert meldingene. Hun pleide å skrive ganske mye stygt om meg på Twitter, fikk jeg vite av den bekjente, så dette passer liksom bare veldig godt inn. Samt det at siden vi snakket sammen hele tiden i den tidsperioden, tror jeg ikke at jeg ikke ville visst om det, dersom det var tilfellet at hun var involvert med andre.

.... Når du nevner det husker jeg faktisk at hun sa at hun hadde vært på date med en som var eldre enn meg, da vi først begynte å snakke sammen, altså at hun sa: "we just had Chinese" og nettopp hadde vært der, men jeg tror egentlig hun bare fant opp dette.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar, skulle virkelig ønske jeg kunne gå tilbake i tid og bare kutte kontakten 😕 Samtidig var vi bestevenner og snakket hele tiden om alt, så det var ikke så enkelt for meg å kutte henne ut tvert, selv om jeg vedkjenner at jeg valgte feil. Jeg føler meg bare som et skikkelig dårlig menneske og er egentlig redd for at dette skal forfølge meg resten av livet - at jeg skal bli stemplet som en voldtektskvinne. Det er en skikkelig bedriten følelse.

Skjønner det med du har ikke voldtatt noen! Denne jenta er nok ikke helt frisk psykisk, og kanskje skrev innlegget for oppmerksomhet. Eller at hun snakker om noen andre. Veldig spesiell historie dette her altså. Men dette er ikke voldtekt! Prøv å tilgi deg selv! Kan du blokke henne? 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Humle Brumle skrev:

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du mener at hun kan ha fått traumer etter dette da? Ut ifra det du skriver her, så kan jeg ikke si at dette var et traume for henne. Hun kan jo ha opplevd noe annet, men du alene har nok ikke gitt noe traumer, med mindre du ikke snakker sant. Altså igjen så vet jeg veldig lite, men hvorfor skulle hun blitt traumatisert?

Jeg prøver bare å vedkjenne hennes følelser 😕 Jeg har ikke gjort noe utover det jeg skriver her, men hun var på knærne forelsket i meg i en lang periode, og jeg hadde ikke de samme følelsene. Jeg tror det var veldig vondt for henne å være så forelsket og ikke få noe tilbake, samt det at jeg tenker jo at det å være seksuelt involvert med eldre over internett kan skape traumer i seg selv? Jeg sa ikke noe galt eller stygt eller gjorde noe utover det vanlige da vi simulerte sex, men hvem vet hvordan noen ting kan påvirke andre.

Ingen av oss hadde forresten seksuell erfaring da vi gjorde dette. (Eller, jeg hadde IAF ikke det, og hun sa hun ikke hadde det.)

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg skjønner hva du mener, men jeg er egentlig 100% sikker på at hun snakker om meg. Etter at jeg slettet henne fra alle sosiale medier, har hun tatt kontakt med meg tre separate ganger - jeg har bare ignorert meldingene. Hun pleide å skrive ganske mye stygt om meg på Twitter, fikk jeg vite av den bekjente, så dette passer liksom bare veldig godt inn. Samt det at siden vi snakket sammen hele tiden i den tidsperioden, tror jeg ikke at jeg ikke ville visst om det, dersom det var tilfellet at hun var involvert med andre.

.... Når du nevner det husker jeg faktisk at hun sa at hun hadde vært på date med en som var eldre enn meg, da vi først begynte å snakke sammen, altså at hun sa: "we just had Chinese" og nettopp hadde vært der, men jeg tror egentlig hun bare fant opp dette.

Jeg tenker hun sikkert ikke har det så bra med seg selv. Hun er nok ikke helt frisk i hodet, mener jeg ut i fra du skriver her. Det er veldig merkelig oppførsel. Det eneste du kan gjøre er vel å bare ignorere henne. Og be henne oppsøke hjelp om hun trenger. Fordi det er ikke bra at hun lyver om alder. Hun kan bli utsatt for noe veldig grovt hvis hun oppsøker feil person.

Skrevet

Skjønner det med du har ikke voldtatt noen! Denne jenta er nok ikke helt frisk psykisk, og kanskje skrev innlegget for oppmerksomhet. Eller at hun snakker om noen andre. Veldig spesiell historie dette her altså. Men dette er ikke voldtekt! Prøv å tilgi deg selv! Kan du blokke henne? 

Ja, enig i at det er kjempespesielt! 😕 Er en god stund siden hun tok kontakt med meg forrige gang, heldigvis, men jeg tenker jeg skal endre bruker på SoMe bare for sikkerhetsskyld, ja. Og bare be den felles vennen vår om å ikke gi meg flere updates. Blir bare skikkelig uvel av hele greia og har mye dårlig samvittighet. Men ja, jeg er enig i at hun ikke er helt frisk, samtidig som jeg burde tatt bedre valg. Takk for svar ❤️ 

• Liker 1
Skrevet

Men prøv og skriv det samme innlegget igjen men lat som du er mann og se hva slags kommentarer du får. Myndig mann og mindreårig jente. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver bare å vedkjenne hennes følelser 😕 Jeg har ikke gjort noe utover det jeg skriver her, men hun var på knærne forelsket i meg i en lang periode, og jeg hadde ikke de samme følelsene. Jeg tror det var veldig vondt for henne å være så forelsket og ikke få noe tilbake, samt det at jeg tenker jo at det å være seksuelt involvert med eldre over internett kan skape traumer i seg selv? Jeg sa ikke noe galt eller stygt eller gjorde noe utover det vanlige da vi simulerte sex, men hvem vet hvordan noen ting kan påvirke andre.

Ingen av oss hadde forresten seksuell erfaring da vi gjorde dette. (Eller, jeg hadde IAF ikke det, og hun sa hun ikke hadde det.)

Har hun traumer tipper jeg hun har opplevd andre ting. Syns det høres ut som om hun kan ha en personlighetsforstyrrelse av noe slag. Håper du kan tilgi deg selv❤️ Og at den jenta du snakker om får riktig hjelp❤️

Skrevet

Men prøv og skriv det samme innlegget igjen men lat som du er mann og se hva slags kommentarer du får. Myndig mann og mindreårig jente. 

Jada, dette forstår jeg, men samtidig hadde jeg nok hatt sympati for en mann også i denne situasjonen - når jenta lyger om alderen sin og man bor i et annet land er det veldig vanskelig å finne ut av dette selv. Men jeg hadde ment at han skulle ta ansvar for oppførselen sin etter at han fikk vite om aldersforskjellen, noe jeg gjør her.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde nok svart det samme. Igjen så løy hun om alder. Og jenta var 16 da de prøvde etter hun visste om alder. Hadde Ts vært mye eldre hadde jeg sikkert kommentert annerledes. Men dette skjedde da hun var tenåring selv. Uansett så er svaret det samme. Hun er ikke en predator.

• Liker 2
Skrevet

helt utrolig hvordan kommentarene er her når overgriperen er ei jente. da er det liksom ok. fytti grisen.

Anonymkode: 57942...205

Skrevet

La meg sitere alle de her med traumer på kg, og som er så flink til å gjenfortelle ordrett hva behandlerne deres har sagt på Modum bad. 

Så lenge hun føler seg traumatisert så er et hun traumatisert. 

Ergo, ts er en predator. Det kan hun ikke sno seg unna. At du er kvinne gjør deg ille til en mindre predator av den grunn. 

Anonymkode: 9f767...089

Skrevet

helt utrolig hvordan kommentarene er her når overgriperen er ei jente. da er det liksom ok. fytti grisen.

Anonymkode: 57942...205

Men på hva slags grunnlag mener du at Ts er en overgriper? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...