Tullball Skrevet 5. november 2020 #321 Skrevet 5. november 2020 (endret) 16 minutter siden, T-Rex said: Wisconsin skal telles om, siden det er under 1% som skiller der. Forhåpentligvis er det ikke gjort feil, men om ny telling gir et annet resultat, omkalfatres mye. Sjansen for at Trump får 20 000 stemmer ved omtelling er vel liten. Ved tidligere omtellinger har det ikke endret på særlig mye mer enn rundt 500 stemmer om jeg ikke tar feil. Endret 5. november 2020 av Tullball Formulering 5
Sessan_ Skrevet 5. november 2020 #322 Skrevet 5. november 2020 Hans oppførsel minner om hvordan enkelte på skolen alltid hevdet at det hadde gått «sååå dårlig» på prøven. Så når prøveresultatet kom, så hadde man sikret seg på forhånd i tilfelle karakteren var dårlig. Og hvis karakteren var god så kunne man bare late som ingenting. Trump har bygget opp en tvil rundt poststemmene og «rigget valg» over mange måneder nå. Dette for å kunne si «hva sa jeg», i tilfelle han taper valget. Avgjørelsen rundt opptelling av poststemmer (at de kan telles flere dager etter valgdagen, så lenge de er poststemplet i tide) ble allerede tatt lenge før valgdagen, så der har han absolutt ingen sak. For dere som stusser over at resultatene tipper fra Trump til Biden i mange stater, så er ikke dette så rart. Det skyldes primært to ting: - I veldig mange stater teller de opp stemmene fra valgdagen først, og teller poststemmene sist. Jevnt over så har republikanerne stort sett stemt på valgdagen, mens demokratene står for størstedelen av poststemmene. Dette har to naturlige årsaker: at Trump har sådd tvil om poststemmene, så republikanerne ikke vil bruke det systemet. Og at Trump har sådd tvil om korona, så republikanerne ikke er redde for å dra til valglokalene. På grunn av denne fordelingen, innebærer rekkefølgen i opptellingen at Trump leder i begynnelsen av opptellingen, mens Biden tar innpå forspranget når poststemmene telles. - I mange stater gjenstår tellingen av stemmer fra de store byene. Velgerne i de store byene består som regel i større grad av demokrater, mens velgerne utenfor byene ofte består av mer republikanere. Når stemmene som gjenstår i hovedsak er fra store byer, så kan man på et generelt grunnlag anta at det er mange demokratiske stemmer blant disse. Det er ingenting merkelig eller korrupt med dette. Det er lett å forstå, og det er ganske selvforklarende. Men det krever selvfølgelig at man har tilegnet seg denne kunnskapen, og at man har evnen og viljen til å sette seg inn i hvordan dette fungerer. 19
Kjetil E Skrevet 5. november 2020 #323 Skrevet 5. november 2020 1 time siden, Peanut skrev: Jeg avventer til siste slutt, men vil si at dette er ikke slik det skal være i et presidentvalg i et demokratisk land Trump minner mer og mer om en diktator i en eller annen bananrepublikk 14
studerende Skrevet 5. november 2020 #324 Skrevet 5. november 2020 36 minutter siden, Tullball skrev: Sjansen for at Trump får 20 000 stemmer ved omtelling er vel liten. Ved tidligere omtellinger har det ikke endret på særlig mye mer enn rundt 500 stemmer om jeg ikke tar feil. I 2000 ved valget i Florida var det litt mer enn dette, sannsynligvis delvis pga forvirrende stemmesedler. Det hele endte som kjent med at Bush vant og dermed ble president. Dette skjedde da man ikke klarte å telle om alle stemmene innen en relativt kort tidsfrist. (Ikke så) fun fact 1: Senere studier av stemmematriell har konkludert med at Gore var den egentlige vinneren av valget i 2000, men vi fikk altså 8 år med Bush. Krig i Irak, destabilisering av midtøsten etc i stedet. (Ikke så) fun fact 2: Tre av advokatene som hjalp Bush til å (illegitimt) vinne valget i 2000 sitter nå i høyesterett: Roberts, Kavanaugh/Boofmeister og Barrett. Sistnevnte hadde republikanerne merkelig nok stor hast med å få satt inn rett før valget. USA er en bananrepublikk. 10
Tullball Skrevet 5. november 2020 #325 Skrevet 5. november 2020 4 minutter siden, studerende said: I 2000 ved valget i Florida var det litt mer enn dette, sannsynligvis delvis pga forvirrende stemmesedler. Det hele endte som kjent med at Bush vant og dermed ble president. Dette skjedde da man ikke klarte å telle om alle stemmene innen en relativt kort tidsfrist. Jeg leste et eller annet sted at omtelling har skjedd 27 ganger, og kun 3 av tilfellene har resultatet blitt noe annet og kåret en annen vinner av staten. Ta det med en klype salt, jeg husker ikke hvor jeg leste det 😅 Det kan jo skje men jeg vil anta at sjansen er ganske liten 2
Gjest Jon Are Skrevet 5. november 2020 #326 Skrevet 5. november 2020 3 timer siden, studerende skrev: Tenker du nå på det ene tilfellet der det ble gjort en feil og skrevet en null for mye som deretter ble korrigert? http://joannenova.com.au/2020/11/usa-2020-coup-in-progress/ Jeg tenker mer på det her . Venstre siden er farlig i USA. Her i Norge blir vi forklart igjen og igjen og igjen at Trump er den onde . At politiet skyter svarte ,og At Det vi bør frykte er sine hvite menn 50 +. Alt dette mens Black life matters/antfa raserer rundt i gatene .
Equinox Skrevet 5. november 2020 #327 Skrevet 5. november 2020 2 timer siden, tussi680 skrev: Håper på Biden men dessverre blir det nok Trump atter en gang! Glad jeg ikke bor der, egentlig. Det skal vel ganske mye til for at Biden taper dette slik det ligger ann nå? Dersom Biden vinner fair and square så er jo ikke det et problem, Trump liker jo neppe å tape, men han har faktisk gjort et veldig godt valg m.t.p pandemien og vel hvordan han er og ordlegger seg som person. Skulle Biden vinne er det vel mange som også sier at det er sannsynglig fordi mange har stemt mot Trump og ikke for Biden. For meg er det potensielt verste med valget at Biden om en stund trekker seg og Harris blir president, jeg har ikke lest altfor mye om henne, men hun er vel ikke den mest populære blant demokratene heller. 2
Sacramone Skrevet 5. november 2020 #328 Skrevet 5. november 2020 Er det ikke litt merkelig hvordan de ikke teller opp stemmer nå? Hvorfor ikke bli ferdig med det? de siste statene, som er viktig for å faktisk avgjøre hvem som blir den neste presidenten. Dette skal altså ta dagevis.
Gjest Thoringen Skrevet 5. november 2020 #329 Skrevet 5. november 2020 56 minutter siden, Jon Are said: http://joannenova.com.au/2020/11/usa-2020-coup-in-progress/ Jeg tenker mer på det her . Venstre siden er farlig i USA. Her i Norge blir vi forklart igjen og igjen og igjen at Trump er den onde . At politiet skyter svarte ,og At Det vi bør frykte er sine hvite menn 50 +. Alt dette mens Black life matters/antfa raserer rundt i gatene . a) samme sak b) Konspirasjonsvås. Googlet litt damen bak nettsiden og ser at hun er blitt tatt før i å spre teorier med lite backing (angående klimaendringer). Det at Trump har fått gjennomgå i media er ikke noe særskilt norsk fenomen og er noe som man finner i mange land. Men jeg kan garantere at hvis han taper valget vil hans fans i mange år skrive om hvordan valget er egentlig stjålet. Hvis han vinner så vil de ikke ofre engang 2 sekunder på å tenke hvorfor det er ikke noe rettssak om valgfusk i 2020 valget.
Druid Skrevet 5. november 2020 #330 Skrevet 5. november 2020 21 minutter siden, Sacramone skrev: Er det ikke litt merkelig hvordan de ikke teller opp stemmer nå? Hvorfor ikke bli ferdig med det? de siste statene, som er viktig for å faktisk avgjøre hvem som blir den neste presidenten. Dette skal altså ta dagevis. Hva mener du? , tellingen pågår jo nå! Det er bare det at det er så pass mye som skal telles. Ja også er det utrygt steder, og det skaper sikkert problemer. 2
Gjest Villfisker Skrevet 5. november 2020 #331 Skrevet 5. november 2020 Syns det har drøyet lenge nå. Trodde det ville være ferdig i går jeg. Jaja. Svar får vi tidsnok.
Leonaen Skrevet 5. november 2020 #332 Skrevet 5. november 2020 4 timer siden, Thaila skrev: Det begynner å bli flaut sånn han holder på. Til og med involverer barna i å være talspersoner om at det er valgfusk. Lurer på hva de tenker.. Syns det var en merkelig opptreden, men ikke helt uventet. Hadde tatt seg bedre ut om han talte selv og snakket om hvor mye tro han hadde på alle som har stemt på han og make America great again. Men nei, han sender sønnen og Rudy til å snakke masse vås om juks og fanterier. Rett og slett pinlig. Pinlig, men forventet. 3
Hank Amarillo Skrevet 5. november 2020 #333 Skrevet 5. november 2020 Ser at Alaska er stedet oss bedagelig anlagte får vurdere å flytte til. Fortsatt bare telt opp halvparten av stemmene etter 1,5 døgn. 2
Hank Amarillo Skrevet 5. november 2020 #334 Skrevet 5. november 2020 10 minutter siden, PzMan skrev: Hvis han vinner så vil de ikke ofre engang 2 sekunder på å tenke hvorfor det er ikke noe rettssak om valgfusk i 2020 valget. Hvorfor skulle de det btw?
Lisa Rowe Skrevet 5. november 2020 #335 Skrevet 5. november 2020 3 timer siden, T-Rex skrev: Wisconsin skal telles om, siden det er under 1% som skiller der. Forhåpentligvis er det ikke gjort feil, men om ny telling gir et annet resultat, omkalfatres mye. Får satse på at resultatet blir det samme, det er ikke ofte at omtelling gir nye resultater. Jeg tenker at dette viser litt av desperasjonen til Trump - hadde han vunnet i delstaten hadde han aldri krevd noe omtelling eller ment at systemet var feil. Går alt hans vei er alt helt greit, men så fort ting går i Bidens favør skriker han juks og svindel. 3
Thaila Skrevet 5. november 2020 #336 Skrevet 5. november 2020 Tenk så tragikomisk det hadde vært om det faktisk ble borgerkrig om Trump tapte 🤦♀️
Stonegiant Skrevet 5. november 2020 #337 Skrevet 5. november 2020 Jeg regnet med Trump før valget startet, men når jeg våknet i går var det mer usikkert. Nå ser det ut til at Biden vinner. Og takk gud for det! Gleder meg som en liten unge til å se på surmulingen til Trump. Leser Resett slavisk om dagen, kommentarfeltene er hysterisk morsomme. 4
Gjest Jon Are Skrevet 5. november 2020 #338 Skrevet 5. november 2020 18 minutter siden, PzMan skrev: a) samme sak b) Konspirasjonsvås. Googlet litt damen bak nettsiden og ser at hun er blitt tatt før i å spre teorier med lite backing (angående klimaendringer). Det at Trump har fått gjennomgå i media er ikke noe særskilt norsk fenomen og er noe som man finner i mange land. Men jeg kan garantere at hvis han taper valget vil hans fans i mange år skrive om hvordan valget er egentlig stjålet. Hvis han vinner så vil de ikke ofre engang 2 sekunder på å tenke hvorfor det er ikke noe rettssak om valgfusk i 2020 valget. B. Ikke bare hun som skriver om det Hun er en av mange . Det blir tiet ned av venstresiden. Det blir kalt konspirasjonsteorier for å få det til å høres ut som tull. Msm har drevet en nærmest heksejakt på Trump. De har fått med seg mange kjente fjes som promoterer black life matters kampanjen . De har forsøkt å fremstille mennesker som støtter Trump som lite intelligente og onde. De har bevisst støttet Biden. Skrevet bare positive ting om en dement, korrupt mann som bare er en brikke i spillet deres.
Tullball Skrevet 5. november 2020 #339 Skrevet 5. november 2020 7 minutter siden, Lisa Rowe said: Får satse på at resultatet blir det samme, det er ikke ofte at omtelling gir nye resultater. Jeg tenker at dette viser litt av desperasjonen til Trump - hadde han vunnet i delstaten hadde han aldri krevd noe omtelling eller ment at systemet var feil. Går alt hans vei er alt helt greit, men så fort ting går i Bidens favør skriker han juks og svindel. 😄 1
studerende Skrevet 5. november 2020 #340 Skrevet 5. november 2020 Akkurat nå, Jon Are skrev: Skrevet bare positive ting om en dement, korrupt mann som bare er en brikke i spillet deres. Og der avslørte du at du aldri har hørt mannen tale. Dette er ikke en dement mann: 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå