Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 minutter siden, Aliquis skrev:

Det vil nok endre svært lite, men man slipper ihvertfall å forholde seg til en klovn i det hvite hus. 

Joa men en rasistisk gubbe på 80 som har begynt senile tendenser er ikke akkurat drømmen heller. håper bare ikke det går rett tilbake til fattigdom for de som har fått det dårligere siden 70 tallet. men vi så i dag det amerikanske folk har våknet å det er bra og kanskje håp fremover og at de ser innover for å løse sine problemer. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rasist er han vel ikke, selv ikke med det jungel utsagnet.

Skrevet

Si meg en ting, er det bare meg, eller snakker Biden litt utydelig når han snakker?

Skrevet

Joe Biden vinnerrrr 🇺🇸

• Liker 2
Skrevet

Trump må jo vinne i alle de resterende statene for å vinne nå, noe som er svært usannsynlig. Det er klart at panikken har satt inn hos han. 

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, Zienna skrev:

Bra observert.  Jeg er helt enig.  Biden blir bare en pause.  Han kommer ikke til å få bukt på splittelsen i USA.  

Men Kamala Harris kan nok kanskje bli den personen. Og noen sier at det ligger ganske godt i kortene at hun kommer til å ta over for han. Det er planlagt. Og for Biden er det på en måte et oppgjør han tar med sin egen fortid som ikke alltid har vert så veldig fair mot afro-amerikanere. Og dette blir det siste han gjør i sin politiske karriere. Fyren blir 78 år i år(!!) så det er ikke realistisk at han skal styre landet noe særlig lenge. 

Litt trist synes jeg at det er på denne måte USA kommer til å få sin første kvinnelige president 🤷‍♀️ Det burde ha vert Hillary i forrige runde som vant på vanlig måte.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Melkebarten skrev:

Si meg en ting, er det bare meg, eller snakker Biden litt utydelig når han snakker?

Jeg tror det bare høres slik ut fordi det er så usammenhengende....

... eller kanskje han snakker litt snøvlete og?

Skrevet

Tidlig fase demens

Skrevet

Jeg hørte iallefall på ett klipp, husker ikke hvilket, men der så snøvlet han, og virket ikke som han helt greide og finne ordene.

Skrevet

Dette er et rart valg å følge med på..

Hvis Biden bare klarer å lese opp fra teleprompteren, så kommer det nok til å gå greit. (Helt til han blir erklært for syk, og USA får sin første kvinnelige president som de ikke har stemt på...)

Jeg har en ekkel følelse av at det kommer til å bli mye vold og bråk der borte nå fremover. 

Det som skal bli ekstra spennende er hvordan media vil takle overgangen fra å være Trump kritiker fra sidelinjen, til liksom å "forene" folket under Biden. De har jo brukt de siste 4 årene på å motarbeide valgresultatet i 2016, og få Trump fjernet. Kommer de til å klare denne oppgaven når det er så polarisert? 

Skrevet

Det som er litt idiotisk, er hysteriet om rask avklaring av valget. Hele prosessen er gjennomorganisert med tanke på manuelle opptellinger og den formelle beslutningen kommer derfor i desember.

Med dagens teknologi og i perspektivet av pandemien har de mer enn god tid til å telle alle stemmene og etterkontrollere og sikre at stemmene er riktig opptelt og riktig kandidat blir valgt.

Vi få håpe dette ikke eskalerer lengre enn det har gjort til nå.

• Liker 3
Gjest Jon Are
Skrevet

Det er valg juks . Plutselig var det 200000 stemmer kun til biden det Trump ledet. Tenk selv . Ikke tro på medias framstilling.  Se litt på andre nyheter enn NRK. Javisst kam Trump si dumme ting,.men politikken hans er den beste.selv NRK gir et mer nyansert bilde nå. Vinner han skal  i flagge her i huset.

Skrevet
30 minutter siden, Jon Are skrev:

Det er valg juks . Plutselig var det 200000 stemmer kun til biden det Trump ledet. Tenk selv . Ikke tro på medias framstilling.  Se litt på andre nyheter enn NRK. Javisst kam Trump si dumme ting,.men politikken hans er den beste.selv NRK gir et mer nyansert bilde nå. Vinner han skal  i flagge her i huset.

Tenker du nå på det ene tilfellet der det ble gjort en feil og skrevet en null for mye som deretter ble korrigert? 

• Liker 10
Skrevet

Det begynner å bli flaut sånn han holder på. Til og med involverer barna i å være talspersoner om at det er valgfusk. Lurer på hva de tenker.. 

• Liker 9
Skrevet (endret)

..

Endret av Jaybird
Gjest Thoringen
Skrevet (endret)

Jeg vil minne folk om at samme kar sa at valget i 2016 var rigget to måneder før valget skulle finne sted.. Når han tapte Iowa mot Ted Cruz i den republikanske nominasjonskampen så hevdet han at valget var rigget også. Men ETTER at han ble president så satte han ikke igang en gjennomgang av prosessene han hevdet var rigget - noe enhver president ville gjort hvis de genuint trodde at valg var rigga mot ham i hans land.

Men, mer fascinerende er tilhengere hans som ikke klarer å trekke en rød tråd gjennom hans virke og se at dette er typisk for mannen.

image.png

Endret av Thoringen
Skrevet (endret)
16 minutter siden, PzMan skrev:

Jeg vil minne folk om at samme kar sa at valget i 2016 var rigget to måneder før valget skulle finne sted.. Når han tapte Iowa mot Ted Cruz i den republikanske nominasjonskampen så hevdet han at valget var rigget også. Men ETTER at han ble president så satte han ikke igang en gjennomgang av prosessene han hevdet var rigget - noe enhver president ville gjort hvis de genuint trodde at valg var rigga mot ham i hans land.

Men, mer fascinerende er tilhengere hans som ikke klarer å trekke en rød tråd gjennom hans virke og se at dette er typisk for mannen.

image.png

Han er en narsissist og en fascist. Dette er den eneste måten han kan oppføre seg på. 

Endret av studerende
  • Liker 17
Skrevet

Jeg avventer til siste slutt, men vil si at dette er ikke slik det skal være i et presidentvalg i et demokratisk land :sleep:

Skrevet
8 hours ago, Lisa Rowe said:

Trump må jo vinne i alle de resterende statene for å vinne nå, noe som er svært usannsynlig. Det er klart at panikken har satt inn hos han. 

Wisconsin skal telles om, siden det er under 1% som skiller der. Forhåpentligvis er det ikke gjort feil, men om ny telling gir et annet resultat, omkalfatres mye.

Skrevet

Håper på Biden men dessverre blir det nok Trump atter en gang!  :daane: Glad jeg ikke bor der, egentlig. :bolledeig:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...