Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg håper Biden vinner, og tror Biden vinner. 

Trump er en bløff og en skam for USA.  At så mange stemmer på ham, forteller mye om hva et to-partisystem fører til.  Splittelse i befolkningen!  Her er det ikke snakk om å inngå kompromisser som det er vanlig i f.eks. Norge.  

Jeg er slett ikke overbegeistret over Biden heller, og synes det er merkelig at der ikke finnes andre alternativer.  

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Hank Amarillo skrev:

Skal visstnok være valgdagsstemmer som gjenstår.

Uansett - Pima (Tucson) med 60% Biden allerede, og Maricopa (Phoenix) med 53% blått, så er det rimelig sikkert at AZ går til Biden. 

Pennsylvania og Georgia er de store usikre, men de betyr mindre om Biden tar AZ.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, XaoS skrev:

En stor del av Trumps velgerskare tilhører den økonomiske eliten hvor de vet at han "has their back" gjennom skatteletter og filosofien om "tricle down economics". Det er ikke disse demokratene trenger å nå ut til.

Den økonomiske eliten er vel stort sett demokrater? Samme med Wall Street, Big Tech etc. De som stemmer Trump er arbeiderklassen i rurale områder...

De fleste fjerne Hollywood-kjendiser er også Ridin' with Biden. De lever jo helt i sin egen verden der det er helt normalt å ta privatfly tur retur til Paris for å motta en pris for sitt miljøengasjement.

De som støtter Biden er vel:

De rikeste (Bill Gates, Bezos, Zuckerberg, Google-folka etc.), de som styrer big tech (google, facebook, twitter etc.), wall street, kjendiser, media, journalister, de som jobber på universiteter....

Selvfølgelig også mange fattige, men ingen tvil om hva majoriteten stemmer av de nevnte...

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, XaoS skrev:

Uansett - Pima (Tucson) med 60% Biden allerede, og Maricopa (Phoenix) med 53% blått, så er det rimelig sikkert at AZ går til Biden. 

Pennsylvania og Georgia er de store usikre, men de betyr mindre om Biden tar AZ.

AZ er såpass sikkert at flere amerikanske nyhetskilder allerede teller med de mandatene til Biden og gir han derfor 264, og da trenger han bare Nevada. Som nesten bare mangler poststemmer, og mest sannsynlig vil ende på Biden der også.

Georgia og NC tar også innpå, men jeg tipper Trump kommer seirende ut der likevel, med tanke på hvor få av stemmene som er igjen å telle opp. Tipper det samme om Pennsylvania, selv om det er litt flere stemmer igjen der. 

Men dette er sykt spennende og så liten margin. Jeg tør først nå virkelig håpe Biden kan ta dette. 

Skrevet
5 minutter siden, XaoS skrev:

Trump tar PA og GA om ikke noe veldig spesielt skjer tror jeg... kan se ut som om vi ender på 270-268 før rettsaker og alt som kommer der.

Skrevet
1 minutt siden, likestilling skrev:

Trump tar PA og GA om ikke noe veldig spesielt skjer tror jeg... kan se ut som om vi ender på 270-268 før rettsaker og alt som kommer der.

Vel, i de statene også så har man ikke talt opp alt i storbyene Philadelphia og Atlanta. Det er her det er mest stemmer, og som sagt så er urbane områder tradisjonelt demokratiske. Vi får vente og se. Uansett blir det kaos og rettssaker så lenge Trump sitter med makten i noen måneder til. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, XaoS skrev:

Vel, i de statene også så har man ikke talt opp alt i storbyene Philadelphia og Atlanta. Det er her det er mest stemmer, og som sagt så er urbane områder tradisjonelt demokratiske. Vi får vente og se. Uansett blir det kaos og rettssaker så lenge Trump sitter med makten i noen måneder til. 

Rettsaker blir det uansett om noen vinner 270-268 og med de ekstremt smale marginene vi ser i vippestater.

Vi har vel aldri sett maken.... et så sinnsykt valg og så blir resultatet knappest mulig margin.

Det er også rart at Wisconsin som alltid har lagt på ~60-70% valgdeltakelse plutselig har 90%, og en del annet. Det er i alle fall ikke over på en stund....

Skrevet
7 minutter siden, likestilling skrev:

Rettsaker blir det uansett om noen vinner 270-268 og med de ekstremt smale marginene vi ser i vippestater.

Vi har vel aldri sett maken.... et så sinnsykt valg og så blir resultatet knappest mulig margin.

Det er også rart at Wisconsin som alltid har lagt på ~60-70% valgdeltakelse plutselig har 90%, og en del annet. Det er i alle fall ikke over på en stund....

Vi så faktisk "maken" i 2000. for oss som husker det valget var det en kamp om Florida lenge etter valgdagen. Og den statistikken du kommer med om Wisconsin stemmer ikke. Faktasjekk er en fin ting. image.thumb.png.13272e4ea77d521a3557e5bb6bcfc95b.png

• Liker 5
Skrevet
5 timer siden, Druid skrev:

Fra mitt ståsted er ikke dette godt nok uansett. Jeg tror Donald Trump kommer til å få flere stemmer enn i 2016, og det tilsier at 2016 ikke var ett enkelttilfelle.
Dette er evt resultatet av en et demokratisk velgermobilisering du ikke kommer til å se i 2024.

Biden kan kanskje reparere noe av splittelsen i USA. Men demokratiet er egentlig dødt over der, Biden ble ikke valgt som representant heller.

Så fra et europeisk ståsted bør vi betrakte dette som en pause som vi må utnytte til å frigjøre oss fra forpliktelser vestover. USA er ikke en nasjon vi kan identifisere vestlige verdier med lenger.

Bra observert.  Jeg er helt enig.  Biden blir bare en pause.  Han kommer ikke til å få bukt på splittelsen i USA.  Som du sier er demokratiet egentlig dødt "over there".  USA er et skremmende eksempel på hva som skjer når forskjellen mellom folk og befolkningsgrupper blir for stor. Dette er ikke hva jeg definerer som et demokratisk land.  

Fra mitt ståsted er det ille å høre norske politikerne jatte om og med Trump/USA.  Hørte senest i dag Ine Eriksen Søreid uttale seg, glatt og polert.  Den neste vi hører fra er vel FN og Stoltenberg, med de samme fordekte uttalelsene.  

Det er på tide at Europa løsriver seg fra USA og bygger opp seg selv, både militært og økonomisk.  

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, Zienna skrev:

Bra observert.  Jeg er helt enig.  Biden blir bare en pause.  Han kommer ikke til å få bukt på splittelsen i USA. 

Biden blir en veldig kort pause. Tviler på at helsen hans holder 4 år. Kanskje en 0,5-1 år. Da overtar Harris, hun har en personlighet som er minst like usmakelig, narsissistisk og splittende som Trump sin. 

Men er jo alltids å håpe på Kanye West og 2024, sant?

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, XaoS skrev:

Vi så faktisk "maken" i 2000. for oss som husker det valget var det en kamp om Florida lenge etter valgdagen. Og den statistikken du kommer med om Wisconsin stemmer ikke. Faktasjekk er en fin ting. image.thumb.png.13272e4ea77d521a3557e5bb6bcfc95b.png

Ja, jeg vurderte å linke til 2000-valget siden du hinter om at dette blir kaos på grunn av Trump men droppet det. Det ble kaos da også, selvfølgelig. Likevel; der var det 271-266 til slutt og det var ikke i nærheten av et like "vikitg" valg som nå.

Når jeg sier ~90% mener jeg av registrerte velgere. I 2020 var det 1.382.000 stemmer til Hillary, nå 1.630.000 til Biden. Ganske mange flere.

Skrevet (endret)

Spennende utvikling.Trumps advokat er en snerten liten blondine.

Han blir å vinne påfølgende rettsaker 

Spoiler

You thought it was all over did you? It is now!

Endret av Hank Amarillo
Skrevet
3 minutter siden, Hank Amarillo skrev:

Biden blir en veldig kort pause. Tviler på at helsen hans holder 4 år. Kanskje en 0,5-1 år. Da overtar Harris, hun har en personlighet som er minst like usmakelig, narsissistisk og splittende som Trump sin. 

Men er jo alltids å håpe på Kanye West og 2024, sant?

Kanya West gir seg neppe, nei :)  

Harris har jeg begrenset kunnskap om.  Det jeg har hørt har jeg likt.  Hun er direkte.  Kanskje er ikke USA klar for en president som er det enda?  Jeg tenker på utnevnelsen av dommer Amy Barret nå nylig....    

Skrevet

Eller, Tulsey Gabbard 2024 selvfølgelig. Reprise på Harris vs Gabbard, blir tidenes cat fight. Grrr...! 

Skrevet (endret)

jeg forstår ikke. De sier Biden er 5 valgmenn fra å vinne. Men det er vell ikke førstemann til mølla?

Endret av LilleMumi
Skrevet
3 minutter siden, Hank Amarillo skrev:

Eller, Tulsey Gabbard 2024 selvfølgelig. Reprise på Harris vs Gabbard, blir tidenes cat fight. Grrr...! 

Jeg har stor sans for Tulsey Gabbard.  Spørsmålet er bare om hun blir atlfor liberal for amerikanerne..

Skrevet

Nå er Michigan erklært som blå så da har vel Biden vunnet eller ??   Nå er det bare spørsmål om hvor mye tull Donald finner på

• Liker 2
Skrevet
Just now, bullehurk said:

Nå er Michigan erklært som blå så da har vel Biden vunnet eller ??   Nå er det bare spørsmål om hvor mye tull Donald finner på

Han kommer til å lage helvette i flere år om han ikke vinner

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...