Gå til innhold

Kristen Kjæreste?  

56 stemmer

1. 1. Kunne du blitt kjæreste med en kristen mann/kvinne?

• Ja
      25
    • Nei
      24
    • Vet ikke
      7

Fremhevede innlegg

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overhodet ikke krenka!  Herregud da mann... jeg syns bare at det du skrev var preget av veldig gammeldags holdning :) 

har ikke tilegnet det noe som helst egentlig, svarte bare utfra det jeg så du skrev. Og btw: jeg er ikke den som startet tråden

(og slutt og bruk ordet krenka bare fordi jeg stiller spørsmålstegn ved hva du skrev. altfor mange misbruker ordet krenka) 

Anonymkode: bc2a6...44b

Det er hverken fordommer eller gammeldags holdning. Men det er verdier og holdninger som ikke jeg anser meg kompatibel med. Derfor skrev jeg også at det kommer helt an på verdiene til den kristne, og ramset opp viktige punkter der det krasjer. For jo, det finnes faktisk mange kristne som er som jeg skrev. Men det finnes også motsatt.

Så jo, du la faktisk dine meninger og følelser i det jeg skrev.

Ikke er jeg mann heller :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

"Kristen" kan bety så mangt. 

Eks 1: Mjuke raddiskristne som er opptatt av Moria-leiren og miljø.

Eks 2: Tungsindige bedehus-mørkemenn som fordømmer homofile og samboere.

Eks 3: Blide pinsevenner som puler på tredje date, liker et vinglass og taler i tunger på sommerstevner.

Eks 4: Hverdagskristne som går i kirken en håndfull ganger i året, mumler Fadervår hver kveld og nøyer seg med det.

Jeg var en gang som eks 3 (men sugde bare, knullingen ventet til femte date), giftet meg med en eks 5 og ble slik selv.

Eks 1 og 2 er like mye turnoff på hver sin måte.

Endret av Hunmedham
  • Liker 2
Skrevet

Helt ok. Så lenge personen ikke skal prøve å tre religionen, politiske syn, ulvespørsmål, forhold til å spise kjøtt eller andre ting ned på meg. 

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjeder du deg mye for tiden eller? voldsomt som du skriver tråder her inne...

Anonymkode: 45b05...a95

Hmm... Hele hensikten med KG er vel at brukene skal være aktive? Det skrives mange tråder her inne som er mye mer tvilsomme enn de jeg har sett at TS har startet her inne. Han virker å være både saklig og seriøs også. Det er vel ikke noe man kan si om alle som skriver her inne?

Anonymkode: 04e77...d7f

Skrevet (endret)
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

hva slags fordomsprat er dette?   Jeg kjenner mange kristne, vanker i kristne mijøer, og aldri har noen pushet noe på meg i det hele tatt!  Alkohol er også en del av live til kristne.  Sex driver med også.

du snakker som om alle kristne er mørkemenn og bare lever i troen på GT. Det er nye tider og kristne kommer i alle former og fasonger, konservative og meget liberale ;)

Anonymkode: bc2a6...44b

De liberale kristne som «driver med sex» før ekteskap er nok de glad-kristne som ikke har lest mer i bibelen enn de få bibel-versene de får servert på halleluja-møtene sine.

Endret av AllahBallah
Skrevet
2 minutter siden, AllahBallah skrev:

De liberale kristne som «driver med sex» før ekteskap er nok de glad-kristne som ikke har lest mer i bibelen enn de få bibel-versene de får servert på halleluja-møtene sine.

Fordommer dukker opp i ulike varianter uansett. Når det gjelder kristne har jeg hørt de fleste. I det ene øyeblikket er de mennesker som blir beskyldt for å tro de er bedre enn "oss andre", i neste øyeblikk blir de kritisert for å være for lite kristne dersom de viser at de liker sex, drikker alkohol og lever nokså normale liv. 😉 

Jaggu ikke lett å tilfredstille "Hvermansen", spesielt ikke trollene som eter nettforum til frokost, lunsj og middag....🙈

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordommer dukker opp i ulike varianter uansett. Når det gjelder kristne har jeg hørt de fleste. I det ene øyeblikket er de mennesker som blir beskyldt for å tro de er bedre enn "oss andre", i neste øyeblikk blir de kritisert for å være for lite kristne dersom de viser at de liker sex, drikker alkohol og lever nokså normale liv. 😉 

Jaggu ikke lett å tilfredstille "Hvermansen", spesielt ikke trollene som eter nettforum til frokost, lunsj og middag....🙈

Religiøse mennesker bør da virkelig ikke la seg styre av hva ikke-religiøse mener om dem?

• Liker 1
Skrevet
50 minutter siden, AllahBallah skrev:

Religiøse mennesker bør da virkelig ikke la seg styre av hva ikke-religiøse mener om dem?

Så du mener de ikke er mennesker men maskiner? De har akkurat samme følelsesregister som deg og alle andre mennesker. Hvis noen på jobben din sier ting om deg som ikke er sant og setter deg i et dårlig lys så er det helt greit?

Anonymkode: 56b81...387

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...