Gå til innhold

Kristen Kjæreste?  

56 stemmer

1. 1. Kunne du blitt kjæreste med en kristen mann/kvinne?

• Ja
      25
    • Nei
      24
    • Vet ikke
      7

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er selv kristen og kunne fint blitt kjæreste med en kristen kvinne. Måtte vært ei med en jordnær, raus og romslig kristen tro. 

Skrevet
Akkurat nå, remix2020 skrev:

Jeg er selv kristen og kunne fint blitt kjæreste med en kristen kvinne. Måtte vært ei med en jordnær, raus og romslig kristen tro. 

Er det slik at alle kristne venter med sex før man er gift? Er ingen deal breaker for meg, men er bare nysgjerrig :P og går alle til kirken hver søndag? Eller er det en fast søndag i mnd? 

Anonymkode: ed6e9...c31

• Liker 1
Skrevet

Kommer helt an på. Om det ikke var noe han pushet på meg, og respekterte meg og mine verdier (som da kan være motsatt av en kristen) så kanskje.

Men hadde han ikke syntes det var greit at jeg drakk alkohol, tok meg fest i ny og ne. Ser på sex som skittent ect ect, så nei.

Skrevet

Jeg er kristen selv, så kunne selvsagt vært sammen med en kristen mann! Men han måtte praktisere samme kristendom som meg, det vil si basert på nestekjærlighet, omtenksomhet, varme og raushet! Og ta seg et glass vin i blant! 😅 Ville aldri vært sammen med en "mørkemann"!

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det slik at alle kristne venter med sex før man er gift? Er ingen deal breaker for meg, men er bare nysgjerrig :P og går alle til kirken hver søndag? Eller er det en fast søndag i mnd? 

Svarer nei på alle de spørsmålene der. :)

Anonymkode: 3833a...9c0

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, wahaj skrev:

Kommer helt an på. Om det ikke var noe han pushet på meg, og respekterte meg og mine verdier (som da kan være motsatt av en kristen) så kanskje.

Men hadde han ikke syntes det var greit at jeg drakk alkohol, tok meg fest i ny og ne. Ser på sex som skittent ect ect, så nei.

hva slags fordomsprat er dette?   Jeg kjenner mange kristne, vanker i kristne mijøer, og aldri har noen pushet noe på meg i det hele tatt!  Alkohol er også en del av live til kristne.  Sex driver med også.

du snakker som om alle kristne er mørkemenn og bare lever i troen på GT. Det er nye tider og kristne kommer i alle former og fasonger, konservative og meget liberale ;)

Anonymkode: bc2a6...44b

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg vil tro at ikke alle kristne venter med sex til man er gift. Hadde jeg truffet ei jeg ble veldig glad i hadde jeg derimot ikke hatt noe problem med å vente. Hvor ofte kristne går i kirken er nok varierende, men jeg ser da heller ikke det som et problem. Heller ei som går i kirke hver søndag enn ei som flyr på byen hver helg.

• Liker 1
Skrevet

Nei, ikke dersom de er sterkt religiøse, og mot et verdisyn som jeg anser som viktig for meg (feks ser på homofili som unaturlig, ikke er for kvinners rett til selvbestemt abort osv). Jeg kunne heller aldri giftet meg kirkelig, døpt barna mine, oppdratt barna mine kristen og alt det der, siden dette er noe jeg ikke personlig tror på. Så jeg tror forholdet vårt hadde bestått av kompromisser hvor ingen blir helt fornøyde. 

Anonymkode: e6ef8...629

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Pås skrev:

Jeg er kristen selv, så kunne selvsagt vært sammen med en kristen mann! Men han måtte praktisere samme kristendom som meg, det vil si basert på nestekjærlighet, omtenksomhet, varme og raushet! Og ta seg et glass vin i blant! 😅 Ville aldri vært sammen med en "mørkemann"!

😇👍

Skrevet

Nei, det kunne jeg ikke. Er selv ikke religiøs og hadde f.eks. ikke ønsket å døpe barn. Det bør være et såpass stort problem for kristne at vi ikke vil passe sammen.

Anonymkode: f831e...f9f

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva slags fordomsprat er dette?   Jeg kjenner mange kristne, vanker i kristne mijøer, og aldri har noen pushet noe på meg i det hele tatt!  Alkohol er også en del av live til kristne.  Sex driver med også.

du snakker som om alle kristne er mørkemenn og bare lever i troen på GT. Det er nye tider og kristne kommer i alle former og fasonger, konservative og meget liberale ;)

Krenka much?

Du stiller spm om jeg kunne vært sammen med en kristen. Og jeg svarte at det kommer an på hvordan kristen han er/oppfører seg. Ser ikke hvorfor det er fordommer? Jeg er jo hverken bastant eller slår alle under en kam. ;)

Du derimot, tilegner meg meninger jeg ikke finner i posten min iallefall.

Skrevet (endret)
2 minutter siden, wahaj skrev:

Krenka much?

Du stiller spm om jeg kunne vært sammen med en kristen. Og jeg svarte at det kommer an på hvordan kristen han er/oppfører seg. Ser ikke hvorfor det er fordommer? Jeg er jo hverken bastant eller slår alle under en kam. ;)

Psst! Jeg er TS. Jeg stilte spørsmålet. Ikke AnonymBruker. 😉 Jeg er ikke krenket.

Endret av remix2020
Skrevet

Mørkemenn er noen som påtvinger sin tro på andre. Dette er noe annet enn å sette høye standarder for seg selv. Det siste er det Bibelen etter min mening oppfordrer til. Min erfaring er at svært få av dem som vanker i kristne miljøer gjør det. De finner isteden sammen fordi det er trygt og godt.

Anonymkode: 5de4a...c7a

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, remix2020 skrev:

Psst! Jeg stilte spørsmålet. Ikke AnonymBruker. 😉 Jeg er ikke krenket.

Gikk litt fort der 😅 jaja, mente til AnonymBruker som siterte meg iallefall.

Skrevet

Nei. Jeg er ateist, og finner det utrolig turnoff med "overtro". For meg er det å tro på Gud og Jesus i samme kategori som å tro på julenissen og tannfeen. 

I tillegg finner jeg kristendommen motbydelig. 

Anonymkode: 75dbd...63a

Skrevet

Kjeder du deg mye for tiden eller? voldsomt som du skriver tråder her inne...

Anonymkode: 45b05...a95

Skrevet

Jeg er kristen og giftet meg med en kristen mann. Vi ventet med sex, ja. Tror mange kristne gjør det, mens like mange sikkert ikke gjør det. 

Anonymkode: dcd0c...f1c

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Jeg er ateist, og finner det utrolig turnoff med "overtro". For meg er det å tro på Gud og Jesus i samme kategori som å tro på julenissen og tannfeen. 

I tillegg finner jeg kristendommen motbydelig. 

Anonymkode: 75dbd...63a

Har du vært kristen før? Tror du på mere mellom himmel og jord? At folk kan gå igjen, healing og at det ikke er alt som kan forklares? Vitenskapen klarer ikke å bevise alt. Tror du på noe utenom boken, så er det vel ikke rart mange flere gjør det. For min del har jeg hatt opplevelser og kall og også opplevd folk som har blitt lest på og blitt frisk etter dødelig sykdom der legene sa med 100% sikkerhet at døden var uungåelig. Da vi snakket med legene etter han ble frisk hadde de visstnok opplevd noen slike mirakler som ikke kunne forklares, og det var også folk som hadde blitt lest på/bedt for. Eneste som var igjen var arrvev av sykdommen. 

Har også opplevd å få forvarsel før noen dør og også visst om sykdom til barn som ikke var født som stemte. De sier at de som er motagelig for sånne ting er "open minded", mens de som avfeier det aldri vil oppleve slike ting. Noen har også fått slike gaver uten at de vet om det.

Det vises også tydelig i motgangstider der man opplever mye motgang søker flere til gud. Er bare å få 100 år tilbake eller iløpet av krigen. I hverdagan i Norge har man det så bra, at man glemmer å sette pris på dette. Men alt kan snu for alle, så prøver iallefall å sette pris på livet og viser takknemmelighet.

Anonymkode: 56b81...387

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, wahaj skrev:

Krenka much?

Overhodet ikke krenka!  Herregud da mann... jeg syns bare at det du skrev var preget av veldig gammeldags holdning :) 

har ikke tilegnet det noe som helst egentlig, svarte bare utfra det jeg så du skrev. Og btw: jeg er ikke den som startet tråden

(og slutt og bruk ordet krenka bare fordi jeg stiller spørsmålstegn ved hva du skrev. altfor mange misbruker ordet krenka) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...