Gå til innhold

IBS måltider

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hatt IBS i noen år nå. Jeg var fra før fryktelig dårlig til å lage mat, aldri vært ei som bruker mye tid på kjøkkenet. Har syntes det har vært vanskelig å sette sammen foodmap vennlige matvarer til et måltid. 

Hva spiser du på foodmap diet? Noen forslag til alle mulige måltider på døgnet? 😅 Tips? 

Anonymkode: 6ae54...3be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle har sine personlige triggere, for ikke å snakke om sine personlige preferanser. Fortell hva du ikke kan spise, og hva du liker.

Anonymkode: 717da...a13

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle har sine personlige triggere, for ikke å snakke om sine personlige preferanser. Fortell hva du ikke kan spise, og hva du liker.

Ja selvfølgelig, men om noen kan gi meg litt eksempler, så kan jeg jo bare bytte ut 1 ingrediens om jeg ikke tåler det :) 

Syntes listen over hva jeg tåler og ikke tåler er så lang, så jeg orker rett og slett ikke sortere alle matvarer i kategorier nå 😅 

Men vil veldig gjerne vite eksempler på hva andre med IBS spiser! :) 

ts

Skrevet

Har du lastet ned noba appen? Den har vært redningen for meg når det kommet til handling. Den har oppskrifter også. 

Anonymkode: 08a8d...96b

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du lastet ned noba appen? Den har vært redningen for meg når det kommet til handling. Den har oppskrifter også. 

Anonymkode: 08a8d...96b

Nei den har jeg ikke hørt om, skal sjekke den ut nå! 😄

ts

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja selvfølgelig, men om noen kan gi meg litt eksempler, så kan jeg jo bare bytte ut 1 ingrediens om jeg ikke tåler det :) 

Syntes listen over hva jeg tåler og ikke tåler er så lang, så jeg orker rett og slett ikke sortere alle matvarer i kategorier nå 😅 

Men vil veldig gjerne vite eksempler på hva andre med IBS spiser! :) 

ts

Men ting må fungere sammen, og du vet kanskje ikke hva som fungerer sammen, og det var kanskje derfor du startet denne tråden - hadde du visst hva som passer sammen, ville du bare kombinert det du kan spise og vil spise og fått til akseptable måltider; hadde det bare vært tips om hva andre spiser, ville det ikke spilt noen rolle om de har IBS eller ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...