AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #1 Del Skrevet 20. oktober 2020 Jeg trenger en billig bil til jevnlig å reise langt med. Ser litt på Hyundai i20 etter 2015. De er priset lavt og fins med 1.0 liter bensin GDI med 100 hk og fem girs girkasse, og 1.2 liter bensin med 83 hk og seks girs girkasse. Hvilken motor er å foretrekker her da? Hvorfor har den svakere motoren en bedre girkasse? Og hva må jeg se etter med disse? Jeg ser at mange har gått som leiebil. Det er vel kanskje en ulempe? Anonymkode: 4f85b...ce5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 20. oktober 2020 #2 Del Skrevet 20. oktober 2020 Har kjørt en i20 noen mil, og det var slett ingen dum bil. Lå godt på veien og hadde 100hk motoren, som passa bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julie Skrevet 20. oktober 2020 #3 Del Skrevet 20. oktober 2020 Såpass små biler (og tilhørende liten motor) egner seg vel best til bykjøring er min erfaring. Til langkjøring ville jeg definitivt gått for en litt større bil, både av hensyn til komfort og sikkerhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #4 Del Skrevet 21. oktober 2020 Det er ganske nye biler vi ser på, så tryggheten er ikke jeg bekymret for. Vi har en stor stasbil for de virkelig lange turene, men den begynner å bli gammel og har en del feil. Dessuten skal vi ikke alltid samme vei. Så er det gamle elbiler med kort rekkevidde til hverdags. Det blir et smalt bruksområde til Hyundaien, men vi føler vi trenger den. Anonymkode: 4f85b...ce5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #5 Del Skrevet 3. desember 2020 Jeg kjørte en i20 i 7 år. Veldig god bil til mitt bruk, jeg kjørte mest i byen, men også noen langturer. Anonymkode: 06183...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2020 #6 Del Skrevet 3. desember 2020 Vi kjøpte en 2015 i20 1,2 til slutt. Motoren er latterlig svak, men ellers er vi godt fornøyde. Hva ble din neste bil? Anonymkode: 4f85b...ce5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå