AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #1 Del Skrevet 20. oktober 2020 Jeg har bygd en liten utebod (ca 4 kvm). Taket her helt flatt, altså 0 grader. Taket må også være helt flatt. Det er ikke rom for en eneste grad helning. Hva kan jeg legge på taket for å få det værbestandig? Hva kan jeg legge på taket for at det skal tåle regn i bøtter og spann, og snøsmelting? Snø og snøsmelting blir ikke det helt store problemet da taket vil bli måket jevnlig, men noe snøsmelting må nok påregnes. Anonymkode: 064e0...ac0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #2 Del Skrevet 20. oktober 2020 TS her. Jeg har for øvrig takpapp som skal tåle ned mot 3 grader fall. Men dessverre har jeg 0 grader fall. Hvordan vil denne pappen fungere når det er 0 grader fall? Anonymkode: 064e0...ac0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #3 Del Skrevet 20. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Jeg har for øvrig takpapp som skal tåle ned mot 3 grader fall. Men dessverre har jeg 0 grader fall. Hvordan vil denne pappen fungere når det er 0 grader fall? Anonymkode: 064e0...ac0 Trodde man da bygde en form for kant rundt, så det blir et synsbedrag. Det ser ut som det er 0 grader, mens det i praksis er kanskje tre grader. Man skal vel aldri ha 0 grader, da blir det jo liggende vann oppå der og det vil råtne etterhvert. Sånn har de ihvertfall gjort på vårt nybygde funkishus. Anonymkode: b57a4...c99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 20. oktober 2020 #4 Del Skrevet 20. oktober 2020 Bruk takpapp (ikke shingel) . Legg det i fallretningen. Sjekk med vater, det er helt sikkert ikke helt flatt. 4 kvm er 2 eller 3 hele flak. Du trenger bare en rull. I tillegg til limet på rullen og solid press på skjøten smørere du godt med lim utenpå skjøten. Kryss fingrene, det er jo tross alt en utebod dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #5 Del Skrevet 20. oktober 2020 6 timer siden, spinner skrev: Bruk takpapp (ikke shingel) . Legg det i fallretningen. Sjekk med vater, det er helt sikkert ikke helt flatt. 4 kvm er 2 eller 3 hele flak. Du trenger bare en rull. I tillegg til limet på rullen og solid press på skjøten smørere du godt med lim utenpå skjøten. Kryss fingrene, det er jo tross alt en utebod dette. Det er helt dønn flatt. Det er det som er så kjipt. Anonymkode: 064e0...ac0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå