AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #1 Del Skrevet 20. oktober 2020 Hei. Jeg er førstegangsprøver. 41 år, så tiden spiller ikke på lag. Vi har ikke forsøkt lenger enn siden august, så jeg er nybegynner i alt dette. Jeg vet at dette forumet ikke er et ekspertpanel, men dere har allikevel massiv kunnskap, så jeg våger meg frempå med et spørsmål rundt festeblødning. Jeg hadde EL 10.10 og er nå på 10 dpo. Jeg har i en ukes tid hatt veldig ømme bryster, en del stikkinger i mage og noe murring i underlivet. På søndag, 8 dpo, ble jeg plutselig kjempekvalm, helt ut av det blå. Det samme ble jeg i går. I går, 9 dpo, opplevde jeg ganske kraftig stikking i venstre side av underlivet, varighet ca fem minutter. Da jeg gikk på toalettet etterpå oppdaget jeg en liten blødning. Denne vedvarer enda. Den er langt mindre enn vanlig menstruasjon, som jeg for øvrig skal få 24.10, i følge vanlig syklus. Den begynte som brunlig utflod, men endret seg i løpet av kvelden i går til rødlig, friskt blod. Som sagt, ganske lite. Det holder med truseinnlegg. Ingen mensmurring. Kan dette være festeblødning, eller er det bare å forberede seg på negativ test? Som sagt, jeg vet at dere ikke vet, det er bare så lenge å vente til lørdag… Kanskje noen av dere har vært borti dette før? Hvor pålitelig vil en tidlig graviditetstest være nå? Anonymkode: 96cd8...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #2 Del Skrevet 20. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hei. Jeg er førstegangsprøver. 41 år, så tiden spiller ikke på lag. Vi har ikke forsøkt lenger enn siden august, så jeg er nybegynner i alt dette. Jeg vet at dette forumet ikke er et ekspertpanel, men dere har allikevel massiv kunnskap, så jeg våger meg frempå med et spørsmål rundt festeblødning. Jeg hadde EL 10.10 og er nå på 10 dpo. Jeg har i en ukes tid hatt veldig ømme bryster, en del stikkinger i mage og noe murring i underlivet. På søndag, 8 dpo, ble jeg plutselig kjempekvalm, helt ut av det blå. Det samme ble jeg i går. I går, 9 dpo, opplevde jeg ganske kraftig stikking i venstre side av underlivet, varighet ca fem minutter. Da jeg gikk på toalettet etterpå oppdaget jeg en liten blødning. Denne vedvarer enda. Den er langt mindre enn vanlig menstruasjon, som jeg for øvrig skal få 24.10, i følge vanlig syklus. Den begynte som brunlig utflod, men endret seg i løpet av kvelden i går til rødlig, friskt blod. Som sagt, ganske lite. Det holder med truseinnlegg. Ingen mensmurring. Kan dette være festeblødning, eller er det bare å forberede seg på negativ test? Som sagt, jeg vet at dere ikke vet, det er bare så lenge å vente til lørdag… Kanskje noen av dere har vært borti dette før? Hvor pålitelig vil en tidlig graviditetstest være nå? Anonymkode: 96cd8...577 Håper det er festeblødning!!Har lest at om blodet er mørkt brun farge først og deretter blir rødt så er det ikke en festebldning. Fargen skal være mørkbrun. Men vet ikke om det alltid stemmer desverre. Anonymkode: 68531...2d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #3 Del Skrevet 20. oktober 2020 Takk for svar! Dersom det stemmer er det nok ikke festeblødning Anonymkode: 96cd8...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #4 Del Skrevet 20. oktober 2020 Ta en test Anonymkode: 90b03...df5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #5 Del Skrevet 20. oktober 2020 Ta en test ja- en tidlig test kan fange opp noe Lykke til! Anonymkode: 68531...2d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #6 Del Skrevet 20. oktober 2020 Det er også vanlig med små blødninger fra livmoren tidlig i graviditeten. En av grunnene til smertene i nedre del av magen er jo nettopp utviklingen som foregår der ☺️Har sett at mange begynner å teste 9dpo med tidlig test. Har du vurdert det? Anonymkode: 46d42...5ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havfrue8 Skrevet 20. oktober 2020 #7 Del Skrevet 20. oktober 2020 Dette kan absolutt være en festeblødning! Ville tatt en test fra 11dpo lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #8 Del Skrevet 21. oktober 2020 Hei, TS her. Tusen takk for vennlige svar :) Jeg tok en tidligtest i dag tidlig, ingen antydning til strek. Det fortsatt litt blødning. Fortsatt ikke som min vanlige menstruasjon, men jeg mistenker likevel at det er for mye til å kunne være en festeblødning i alle fall. Jeg kommer nok til å teste igjen de kommende dagene for å være helt sikker, men jeg tror nok ikke det blir noe denne gangen heller. Anonymkode: 96cd8...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #9 Del Skrevet 21. oktober 2020 Festeblødning er veldig sjeldent, selv om forum som dette kan tyde på at det er veldig vanlig. Mest sannsynlig er du ikke gravid, desverre. Anonymkode: 4dfc8...3f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #10 Del Skrevet 21. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Festeblødning er veldig sjeldent, selv om forum som dette kan tyde på at det er veldig vanlig. Mest sannsynlig er du ikke gravid, desverre. Anonymkode: 4dfc8...3f3 Det er det jeg også tenker. Mange skal få det til å høres ut som at festeblødning er veldig vanlig. At man nesten må ha festeblødning for å være gravid. Men personlig har jeg aldri hørt noen rundt meg som har hatt festeblødning når dem har blitt gravid Anonymkode: 90b03...df5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #11 Del Skrevet 21. oktober 2020 TS her. Tusen takk for innspill om at dette ikke er så vanlig. Det kan virke som det nesten er påkrevd for å bli gravid, så jeg blir glad for å høre at det ikke er tilfelle. Jeg er fortsatt ved godt mot, selv om det mest sannsynlig ikke ble noe denne gangen heller. Anonymkode: 96cd8...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 21. oktober 2020 #12 Del Skrevet 21. oktober 2020 Jeg har blitt gravid 7 ganger, og èn av disse gangene har jeg opplevd en festeblødning. Det var ingen tvil da. På 9 dpo, og kun på ett tørk etter dobesøk. Forsøkte å tørke meg videre da, men det kom aldri noe mer. Kun den ene gangen, og da var tørket veldig klart med klart, friskt og rødt blod. To dager senere testet jeg svakt positivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #13 Del Skrevet 23. oktober 2020 TS her. Tusen takk for alle svar. Blødningen varte i tre dager, så jeg har avfunnet meg med at det nok var en menstruasjon, selv om den på alle måter var annerledes enn min vanlige mens. Jeg har fortsatt veldig ømme bryster og også stikninger, håper ikke det har tenkt å vedvare til evig tid, spesielt brystene :O Anonymkode: 96cd8...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 23. oktober 2020 #14 Del Skrevet 23. oktober 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Tusen takk for alle svar. Blødningen varte i tre dager, så jeg har avfunnet meg med at det nok var en menstruasjon, selv om den på alle måter var annerledes enn min vanlige mens. Jeg har fortsatt veldig ømme bryster og også stikninger, håper ikke det har tenkt å vedvare til evig tid, spesielt brystene 😮 Anonymkode: 96cd8...577 Viktig å ta en g-test etter blødningen, for å utelukke. Jeg opplevde en noe uvanlig menstruasjon, og det viste seg å være svangerskapsblødning. Gikk fint med spiren, men fant det ikke ut før noen uker senere da jeg var sikker på at det var mensen jeg hadde hatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2020 #15 Del Skrevet 23. oktober 2020 1 time siden, Amatariel skrev: Viktig å ta en g-test etter blødningen, for å utelukke. Jeg opplevde en noe uvanlig menstruasjon, og det viste seg å være svangerskapsblødning. Gikk fint med spiren, men fant det ikke ut før noen uker senere da jeg var sikker på at det var mensen jeg hadde hatt. Jeg tok en test i går, riktignok på ettermiddagen. Den var negativ. Kommer nok til å ta en på morgenurin i morgen eller på søndag. OM det skulle være noe burde det vises da, vil jeg tro. Anonymkode: 96cd8...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2020 #16 Del Skrevet 26. oktober 2020 TS her, liten oppdatering. Jeg har fortsatt ømme bryster, og noe murringer i underlivet. Tok en g-test i dag tidlig, den burde ha slått ut dersom det var svangerskapsblødning sist uke (IKM egentlig 24.10). Blir litt forvirret av disse signalene fra kroppen, men det blir kanskje lett slik når man kjenner etter hele tiden. Anonymkode: 96cd8...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havfrue8 Skrevet 26. oktober 2020 #17 Del Skrevet 26. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her, liten oppdatering. Jeg har fortsatt ømme bryster, og noe murringer i underlivet. Tok en g-test i dag tidlig, den burde ha slått ut dersom det var svangerskapsblødning sist uke (IKM egentlig 24.10). Blir litt forvirret av disse signalene fra kroppen, men det blir kanskje lett slik når man kjenner etter hele tiden. Anonymkode: 96cd8...577 Min erfaring er at når man har en magefølelse, er den ofte riktig. Fortsett å ta tester. I fjor hadde jeg en slik blødning i 3 dager som ikke minnet om mens (fravær av smerter og lite blødning). Jeg spottet en uke etter dette og tok derfor en test. Den viste da 2-3 uker. Endre riktignok i en SA, men det sier noe om at når man kjenner kroppen, så vet man at det er noe som ikke er normalt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå