Kjetil E Skrevet 20. oktober 2020 #21 Del Skrevet 20. oktober 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter Corona tenker jeg og samboeren å enten kjøre bil til England eller fly og leie bil der. Han mener det er kjempelett å innstille seg på å kjøre bil på venstreside av veien. Det er ikke bare skryt. Han mestret det faktisk fra første stund på New Zealand og vi hadde ikke en eneste kjip eller farlig opplevelse. Jeg er fryktelig redd for å rote det til i kryss og rundkjøringene. Er det så lett som han påstår? Noen med erfaring her? Hvor enkelt er det å omstille seg? Anonymkode: 01f22...f1e Hadde jeg vært dere ville jeg nok leid bil i England, da er fører på den siden fører bør være. Og bilens lys er riktig innstilt. Velg automatgir så har fører en ting mindre å tenke på. Og hold dere LANGT UNNA London med bil ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #22 Del Skrevet 20. oktober 2020 Det som skremte meg mest når jeg bodde der, var hvor trange veiene var, og hvor fort folk kjørte. Gjerne når biler står parkert inntil veien i tillegg. Dette var i boligområder og byer da. De store motorveiene er jo litt mer effektive. Anonymkode: 73b0b...94c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 20. oktober 2020 #23 Del Skrevet 20. oktober 2020 4 minutter siden, Kjetil E skrev: Hadde jeg vært dere ville jeg nok leid bil i England, da er fører på den siden fører bør være. Og bilens lys er riktig innstilt. Velg automatgir så har fører en ting mindre å tenke på. Og hold dere LANGT UNNA London med bil ihvertfall. Jeg ville aldri leid bil der, man sitter på feil side enn hva man er vant med.. Faremoment i seg selv mener nå jeg.. Dessuten tror jeg man blir litt mer "tilgitt" av å ha utenlandske skilter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #24 Del Skrevet 20. oktober 2020 5 timer siden, Hoppetaujenta skrev: ...da ser jeg dessverre hele tiden for meg barne-tv med postmann Pat...de veiene der hadde kun plass til èn bil av gangen og det var lite passeringsmøteplasser å spore. Veldig glad for at jeg aldri skal kjøre under sånne forhold. Jeg ser det som en uavbrutt rekke muligheter til å krashe solid! Koselig gammel serie, men veldig trang følelse. Enjoy. Huff ja. De smale veiene i Postman Pat får til og med de rævva fjellovergangene mellom Øst og Vestnorge til å se ut som en drøm i forhold. Dessuten bomgirer han hele tiden og av og til kjører han til og med av veien og post med potensielt taushetsbelagt informasjon flyr ut av vinduene og havner i veien med jevne mellomrom. Jeg tror ikke jeg ville ønsket å møte på Postman Pat på veien. 😊 Anonymkode: 01f22...f1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 20. oktober 2020 #25 Del Skrevet 20. oktober 2020 (endret) 6 timer siden, Hoppetaujenta skrev: ...da ser jeg dessverre hele tiden for meg barne-tv med postmann Pat...de veiene der hadde kun plass til èn bil av gangen og det var lite passeringsmøteplasser å spore. Veldig glad for at jeg aldri skal kjøre under sånne forhold. Jeg ser det som en uavbrutt rekke muligheter til å krashe solid! Koselig gammel serie, men veldig trang følelse. Enjoy. Oisann! Dette var jo helt totalt motsatt av meg.. Jeg er kjempeglad jeg valgte de minste lengste trangeste veiene da jeg var i blant annet Cornwall. Opplever ikke noe særlig av å bare ligge på motorveien vettu. Nei vær så snill! Ta den lengste veien fra A til B. Kjør der kun de lokale kjører. Benytt "Unngå motorvei" flittig på GPS. Her er noen generelle bilder fra turen jeg aldri ville tatt om jeg holdt meg til motorvei, samt kjøreturen 23. februar 2020. Joda, ble litt hovedvei ned dit, men mye kyst opp igjen. Spoiler Kjøretur i Skottland 28.02.2020 Spoiler Spoiler Spoiler Endret 20. oktober 2020 av AndreasBR Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 20. oktober 2020 #26 Del Skrevet 20. oktober 2020 4 minutter siden, AndreasBR skrev: Oisann! Dette var jo helt totalt av meg.. Jeg er kjempeglad jeg valgte de minste lengste trangeste veiene da jeg var i blant annet Cornwall. Opplever ikke noe særlig av å bare ligge på motorveien vettu. Nei vær så snill! Ta den lengste veien fra A til B. Kjør der kun de lokale kjører. Benytt "Unngå motorvei" flittig på GPS. Her er noen generelle bilder fra turen jeg aldri ville tatt om jeg holdt meg til motorvei, samt kjøreturen 23. februar 2020. Joda, ble litt hovedvei ned dit, men mye kyst opp igjen. Vis skjult innhold Kjøretur i Skottland 28.02.2020 Vis skjult innhold Vis skjult innhold Vis skjult innhold Det så ut til å være en drømmeferie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 20. oktober 2020 #27 Del Skrevet 20. oktober 2020 (endret) 15 minutter siden, Frida skrev: Det så ut til å være en drømmeferie! Det er litt uvirkelig nå i etterkant.. Beklager litt avsporing her mods 😄 Jeg har kjørt rett under 24 000 km siden februar, minst 20 000 av de var i Europa. Spoiler Men Skottland er helt fantastisk, angrer litt på at jeg dro fra England og ikke bare leide meg noe der.. Og så angrer jeg på at jeg dro fra Portugal 😕 Men men.. Gjort er gjort. Her er bilder fra turen https://photos.app.goo.gl/LNbkm8KQe42g6GYW9 (Mobilen driver fortsatt å laster opp bilder fra seneste delene av turen) Turen gikk Oslo -> Malmö -> Hamburg -> England via toget -> Cornwall - Wales - Skottland - ned østkysten til London - rask t/r Oslo med fly ->Båt til Frankrike -> ned til Spania inn til Portugal.. Ble der i 9 uker og kom tilbake til Oslo midten av Mai eller noe sånt. Endret 20. oktober 2020 av AndreasBR Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #28 Del Skrevet 20. oktober 2020 Det er viktig og gjøre litt research med hvordan vei oppmerkninger dem har og andre skilter som vi ikke bruker, spesielt i byer. Anonymkode: 530c0...dd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #29 Del Skrevet 20. oktober 2020 2 timer siden, AndreasBR skrev: Hvordan da? Jeg har klasse A og hadde MC før, men kjører jeg bil sperrer jeg glatt for de som prøver passsere mellom høyre og midtre felt. Passering skal skje så langt til venstre som mulig.. Det vil si at de skal filtrere mellom venstre og midtre felt. Merker veldig ofte at folk ligger langt til venstre når det er adskilte felt også, har antatt at det går på egoisme. Man sperrer jo da for eventuelle motorsykler som kommer. Får følge med når man kjører ja, flytte på seg/flytte foten når det er gult så er man igang når det blir grønt. Du har jo ikke peiling på noe som helst, og du glir rett inn blant egoistene etter hva du selv lirer ut av deg. Nevnte jo ikke noe som helst av det du skriver. Prøv å les en gang til Anonymkode: 064cc...b62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 20. oktober 2020 #30 Del Skrevet 20. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du har jo ikke peiling på noe som helst, og du glir rett inn blant egoistene etter hva du selv lirer ut av deg. Nevnte jo ikke noe som helst av det du skriver. Prøv å les en gang til Anonymkode: 064cc...b62 Egoist? Nei, det synes jeg absolutt ikke. Virker dog som jeg har mer peiling enn deg. Men nå er vi off-topic. Send meg PM om du tror du vet noe jeg ikke vet. Synd du ikke bare kunne svare på spørsmålet. #Avsporing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #31 Del Skrevet 20. oktober 2020 50 minutter siden, AndreasBR skrev: Egoist? Nei, det synes jeg absolutt ikke. Virker dog som jeg har mer peiling enn deg. Men nå er vi off-topic. Send meg PM om du tror du vet noe jeg ikke vet. Synd du ikke bare kunne svare på spørsmålet. #Avsporing Du hadde ikke noe spørsmål jeg kunne svare på, det var bare tull det du skrev. Glem PM! Anonymkode: 064cc...b62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 20. oktober 2020 #32 Del Skrevet 20. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du hadde ikke noe spørsmål jeg kunne svare på, det var bare tull det du skrev. Glem PM! Anonymkode: 064cc...b62 Ok, i fare for å få en ny advarsel skal jeg svare deg, siden du ikke så spørsmålet. Du skrev "Av alle de land jeg har kjørt motorsykkel, er Norge det verste!" Jeg skrev: "Hvordan da?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #33 Del Skrevet 20. oktober 2020 1 minutt siden, AndreasBR skrev: Ok, i fare for å få en ny advarsel skal jeg svare deg, siden du ikke så spørsmålet. Du skrev "Av alle de land jeg har kjørt motorsykkel, er Norge det verste!" Jeg skrev: "Hvordan da?" Når du ikke skjønner hva jeg mener med dèt, har du ikke mye peiling på hva du snakker om. Og det røper du elegant selv, når du elsker å stenge for motosyklister, så de ikke kan ta seg mellom stillestående rekker av biler. Men trafikk er så mye mer enn akkurat bare det. Anonymkode: 064cc...b62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 20. oktober 2020 #34 Del Skrevet 20. oktober 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du ikke skjønner hva jeg mener med dèt, har du ikke mye peiling på hva du snakker om. Og det røper du elegant selv, når du elsker å stenge for motosyklister, så de ikke kan ta seg mellom stillestående rekker av biler. Men trafikk er så mye mer enn akkurat bare det. Anonymkode: 064cc...b62 Nei, for jeg har ikke opplevd egoisme her i Norge som MC-sjåfør. Så derfor lurer jeg. Nei, det du påstår har jeg ALDRI skrevet. Da må du lese på nytt. Jeg har ingen plikt til å la deg passere på min HØYRE side. Les norsk lov, passering skal skje på venstre side. Jeg legger meg derfor godt til høyre slik at "du" skal enkelt komme forbi meg. Men ja, det er ikke vanskelig å kjøre i UK 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #35 Del Skrevet 20. oktober 2020 Hvis du er kvinne skal du nok ikke kjøre i UK tenker jeg. Anonymkode: 3a3a3...03a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #36 Del Skrevet 20. oktober 2020 12 minutter siden, AndreasBR skrev: Nei, for jeg har ikke opplevd egoisme her i Norge som MC-sjåfør. Så derfor lurer jeg. Nei, det du påstår har jeg ALDRI skrevet. Da må du lese på nytt. Jeg har ingen plikt til å la deg passere på min HØYRE side. Les norsk lov, passering skal skje på venstre side. Jeg legger meg derfor godt til høyre slik at "du" skal enkelt komme forbi meg. Men ja, det er ikke vanskelig å kjøre i UK Les selv og spesielt med å kjøre mellom stillestående rekker med biler😁😁😁 Anonymkode: 064cc...b62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 20. oktober 2020 #37 Del Skrevet 20. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Les selv og spesielt med å kjøre mellom stillestående rekker med biler😁😁😁 Anonymkode: 064cc...b62 Jeg behøver ikke lese noe som står der, utifra hva du har kommentert er det du som må lese der. Men nå er jeg verdig med avsporing, du er en lost case. Jeg gidder ikke en advarsel bare fordi du ulovlig skal prøve å kjøre forbi på høyre side. Skjerp deg, og passer på venstre side.. Ikke høyre. Sitat Forbikjøring ved kø: Motorsyklister bør være forsiktige med å kjøre mellom bilrekkene. Prøv å få øyekontakt med bilføreren i bilens utvendige speil. Kjør bare mellom bilrekkene når det er tillatt i forhold til veioppmerkingen og når køen er stillestående eller går veldig sakte. Les det jeg har markert i fet skrift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2020 #38 Del Skrevet 20. oktober 2020 18 minutter siden, AndreasBR skrev: Jeg behøver ikke lese noe som står der, utifra hva du har kommentert er det du som må lese der. Men nå er jeg verdig med avsporing, du er en lost case. Jeg gidder ikke en advarsel bare fordi du ulovlig skal prøve å kjøre forbi på høyre side. Skjerp deg, og passer på venstre side.. Ikke høyre. Les det jeg har markert i fet skrift. Hvor har jeg sagt jeg skal kjøre forbi på høyre side? Det hele fra min side har vert at Norge er det verste landet å kjøre i, pga en utrolig egoisme. Har ikke nevnt å kjøre ulovlig forbi på høyre side i det hele tatt. Det var det du som dro fram. Anonymkode: 064cc...b62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ezio Skrevet 21. oktober 2020 #39 Del Skrevet 21. oktober 2020 16 timer siden, AndreasBR skrev: men kjører jeg bil sperrer jeg glatt for de som prøver passsere mellom høyre og midtre felt. Det er veldig gøy når folk som kritiserer andre for og skal stanse andre i å gjøre lovbrudd på veien, selv begår verre lovbrudd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2020 #40 Del Skrevet 21. oktober 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Hvis du er kvinne skal du nok ikke kjøre i UK tenker jeg. Anonymkode: 3a3a3...03a Er kvinne, har kjørt i UK. Det gikk fint. TS, jeg vil også anbefale britisk leiebil, sånn at du sitter på riktig side til trafikkflyten der borte og betal litt ekstra for automat. Les deg opp på skilter og generelle fartsgrenser. Personen som sitter i passasjersetet bør være våken og aktiv kart- og skiltleser og hjelpe deg med å sjekke trafikk i kryss, rundkjøringer o.l. Det tok meg ca. én dag med kjøring, så var det mer eller mindre som å kjøre her hjemme. Personlig syntes jeg de smale veiene var langt eklere enn bykjøring generelt. Midtstripa forsvinner tidlig der borte, og de forventer å kunne kjøre i høy hastighet med møtende trafikk på langt smalere veier enn her hjemme (ja, vestlandet inkludert). Man har både hus, høye steingjerder og utkjørsler fra gårdsplasser rett på de samme veiene og langt mer trafikk. Det er få steder det er lys langs veiene også, selv langs motorveiene. Kun små reflekser i veibanen som viser hvor midstripa går. Ingen fotgjengere bruker refleks selv om de går tur på veiskulderen, som riktignok er bredere enn her hjemme, men som også gjerne blir brukt til forbikjøringer... Ja, det er langt flere dødsfall i trafikken i Storbritannia, så kjør forsiktig! Anonymkode: 66aec...bde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå