AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #1 Del Skrevet 19. oktober 2020 Har ikke deltat noe aktivt med dette helt til jeg tilfeldigvis fikk se noe av dette med egne øyne. Dette er stygt as og om jeg fikk forklart riktig så gagner det befolkningen i norge 0 samtidig som disse får statsstøtte til utbygging. Hvis jeg også forstår en ting riktig, så er det altså folk i byer som synes dette er knall. Hvorfor ikke ha turbinene i byene da? Der er det jo stygt fra før og mindre med fugler. Slipper å lage vei å alt er tilrettelagt. Hva med en turbinpark på vestkanten og holmenkollen? Stavanger og bergen har vel også litt vind. Anonymkode: 73738...ff1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #2 Del Skrevet 19. oktober 2020 Spørs hvilken vin det er😇 Anonymkode: 1d7a6...987 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuith Skrevet 19. oktober 2020 #3 Del Skrevet 19. oktober 2020 Jeg er for bærekraftig/grønn energi uansett hvor det er (nesten). Og om en vindturbin på vestlandet erstatter et kullverk i Frankrike, så har menneskeheten vunnet på det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #4 Del Skrevet 19. oktober 2020 26 minutter siden, Nuith skrev: Jeg er for bærekraftig/grønn energi uansett hvor det er (nesten). Og om en vindturbin på vestlandet erstatter et kullverk i Frankrike, så har menneskeheten vunnet på det. Joda men her er kanskje ikke gevinsten så veldig stor og med tanke på at det å heller utnytte vannkraften bedre er enda bedre. Skjønner jeg ikke at folk lar dette gå. Dette her går utover dyreliv, forstyrrer polinatorer og for å ikke snakke om at vi skal betale i lomma til noen i et skatteparadis. Landsforæderi dette her. Anonymkode: 73738...ff1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #5 Del Skrevet 19. oktober 2020 Jeg synes det er grusomt. Effekten er dårlig, man kommer ikke uten å ha en annen energikilde i back-up for når det ikke blåser/blåser for sterkt. I tillegg til at det ødelegger store naturområder, fugleliv og sprer mikroplast til naturen. Det burde heller vært mer attraktivt og samme skattleggingen på å oppgradere eksisterende vannkraftverk der utbyggingen allerede er gjort. Anonymkode: 9cc2b...768 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #6 Del Skrevet 19. oktober 2020 Jeg liker vindturbiner. De er et symbol på grønn energi. Likevel har jeg nå fått opp øynene for de veldige skadevirkningene. Fugler dør og friområder ødelegges når det bygges veier inn til disse turbinene. I tillegg er det over 60% utenlandske eiere i norsk vindkraft. Og de driter jo i naturen når det ikke angår dem selv. Vindkraft langt til havs burde kanskje være noe vi kan leve bedre med. Ellers stemmer jeg for atomkraft. Anonymkode: bd5e1...8bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2020 #7 Del Skrevet 22. oktober 2020 På 19.10.2020 den 12.12, AnonymBruker skrev: Joda men her er kanskje ikke gevinsten så veldig stor og med tanke på at det å heller utnytte vannkraften bedre er enda bedre. Skjønner jeg ikke at folk lar dette gå. Dette her går utover dyreliv, forstyrrer polinatorer og for å ikke snakke om at vi skal betale i lomma til noen i et skatteparadis. Landsforæderi dette her. Anonymkode: 73738...ff1 Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer og ikke forstår. Men hvem er det som får pengene? Jeg har i utgangspunktet vært veldig positiv til vindmøller, men skjønner at det er mer komplisert enn hva jeg trodde Anonymkode: 14b37...703 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå