Gjest Usikker gitt:) Skrevet 28. juli 2005 #1 Del Skrevet 28. juli 2005 Men hvordan skal det gjøres? Skal man holde det opp ned i noen minutter, eller rett og slett sette det opp ned, frem til neste år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Violetta Skrevet 28. juli 2005 #2 Del Skrevet 28. juli 2005 Jeg også har hørt det, for at innholdet skal blande seg. Jeg gjør det, det skader i hvert fall ikke... Dvs. jeg snur det og lar det stå sånn en stund før jeg snur det tilbake. Vanskelig å la det stå opp ned lenge uten at det detter... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 28. juli 2005 #3 Del Skrevet 28. juli 2005 Det har jeg aldri hørt noe om. Et viktig poeng med en slukker et at den en lett tilgjengelig (man bør kunne ta tak og aktivere den i blinde) og det blir den fort ikke om den må stå oppned et sted. Jeg vil tro at det er fare for å skade dysemekanismen om man plasserer beholderen oppned også (slukkeren veier noen kilo). Det du skal passe på er at trykket i beholderen er intakt. Mer info her: http://www.tryggogsikker.no/html/404.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 28. juli 2005 #4 Del Skrevet 28. juli 2005 Skal ikke stå på hodet...men snu den av og til opp ned mens du rister på den. Den forsikringsmannen vi bruker...sa at han gjorde det flere ganger pr. mnd.....men så flink er ikke vi da. Det er også viktig at nåla står innenfor det grønne feltet. Og som gjesten skriver.....apparatet skal stå tilgjengelig. Vi har hus...og har flere apparater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 29. juli 2005 #5 Del Skrevet 29. juli 2005 Har også hus og brannslokkningspparat både oppe og nede, og snur på dem sånn en gang i blandt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xerox Skrevet 29. juli 2005 #6 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Du skal vel snu for at de ikke skal eksplodere har jeg hørt. Søsteren min sin eksploderte, og det var ikke mye gøy. Så jeg snur det en gang i året, skader jo ikke. Sånn.. Endret Endret 29. juli 2005 av Xerox Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 29. juli 2005 #7 Del Skrevet 29. juli 2005 Vi snur alltid slokningsapparatene 1 gang i mnd. Mannen min bruker å ta dem hjemme samme dag som han har snudd dem på jobben. Vi har apparater i kjeller og gangen (ved soverom) og på kjøkkenet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. juli 2005 #8 Del Skrevet 29. juli 2005 Nei, det er ikke nødvendig å snu og riste på brannslukningsapparatet. Det som er viktig er at det er lett tilgjengelig og at trykket er riktig. Sjekk at pilen er innenfor det grønne feltet! Ellers mener jeg å huske at det er kommet nye regler som sier at brannslokningsapprater skal kontrolleres hvert 3. eller 5. år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 29. juli 2005 #9 Del Skrevet 29. juli 2005 Søsteren min eksploderte, og det var ikke mye gøy. ← Huffda..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 29. juli 2005 #10 Del Skrevet 29. juli 2005 Nei, det er ikke nødvendig å snu og riste på brannslukningsapparatet. Jo Onyx...det er det....for at pulveret ikke skal klumpe seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 29. juli 2005 #11 Del Skrevet 29. juli 2005 Huffda..... ← Huffer også litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xerox Skrevet 29. juli 2005 #12 Del Skrevet 29. juli 2005 Huffda..... ← Hihi.. Det hadde faktisk vært ganske mye å huffe over det ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 29. juli 2005 #13 Del Skrevet 29. juli 2005 Ja, den skal ristes om det er pulver i beholderen. Jeg satte meg akkurat ned og leste den linken jeg ga i natt: http://www.tryggogsikker.no/html/404.html Der står det bla: "- med pulver som slukkemiddel blir ristet og snudd opp ned noen ganger for å holde pulveret flytende." Dette skal gjøres minst hvert kvartal. Der lærte jeg noe nytt. Dette skal jeg gjøre heretter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå