Gå til innhold

Sykehusleger tjener overraskende lite


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Wasim Zahid som er overlege med 17 års ansiennitet tjener 1,1 mill i året. Og da er all ugunstig arbeidstid og utvidet arbeidstid tatt med. I kroner og øre er det selvsagt mye, men den lange utdanningen og de høye kravene tatt i betraktning synes jeg det var lite.

 

Anonymkode: 388ca...74b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes man tjener bra jeg da med inntekt mellom 1.1 og 1.2 mill i året

Anonymkode: 1c84a...18b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes man tjener bra jeg da med inntekt mellom 1.1 og 1.2 mill i året

Anonymkode: 1c84a...18b

...men det er jo igjen fordi han jobber mye. Delt på antall timer, er lønnen til sykehusleger helt elendig. Ser du kun på grunnlønnen, altså uten vakttillegg og UTA-tid, er den helt katastrofal og jeg kan ikke skjønne at noen gidder å jobbe som lege på sykehus all den tid det er et jævla rotterace til luselønn. 

Anonymkode: 05517...cbe

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er dårlig lønn med såpass mye utdanning og lange arbeidstimer. Mannen min, som har like lang utdanning, omtrent like lang erfaring, men vanlig 37-timers uke, tjener 1,8 mill.

Anonymkode: d24ea...121

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, lønn er ikke rettferdig, og har aldri vært det

Anonymkode: 1601a...bd5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var ganske lavt🧐 han er ikke bare overlege / professor (?) og jobber på sykehus men han er også endel ute i media med uttalelser hvilket han også burde tjene noe på. Samt at han har vel skrevet bøker, deltatt i TV-serier etc..

Anonymkode: 79cf4...798

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnlønnen er 800k. Hahahah stakkars. Hadde det ikke vært for tilleggene måtte han ha pantet flasker for å få det å gå rundt.

Anonymkode: c4927...73c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det staten som har betalt utdanningen hans da. Det tar de igjen ved å gi han lavere lønn enn han ville fått dersom han betalte utdanningen selv.

Anonymkode: 28f43...8d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grunnlønnen er 800k. Hahahah stakkars. Hadde det ikke vært for tilleggene måtte han ha pantet flasker for å få det å gå rundt.

Anonymkode: c4927...73c

Er dyrt å bo i Oslo!

Vil tro de fleste leger på sykehus tjener mer, han er nok dårlig til å forhandle, eller kanskje bare under middels flink (noen må være det også).

Anonymkode: 20f0c...eb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva sykepleierne klager på. Deres grunnlønn er jo ikke langt unna en overlege sin.

Anonymkode: 28f43...8d6

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dyrt å bo i Oslo!

Vil tro de fleste leger på sykehus tjener mer, han er nok dårlig til å forhandle, eller kanskje bare under middels flink (noen må være det også).

Anonymkode: 20f0c...eb0

Bør man få høyere lønn av å bo i Oslo? Jeg jobber på sykehus i Oslo, masterutdanning og har halvparten av denne legens lønn. Like dyrt for meg å bo i Oslo, som en lege som tjener det dobbelte av meg i lønn. 

Anonymkode: 5b7a3...257

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men trenger noen i det hele tatt høyere lønn en 1 million?  Jeg tjener 550.000 og har flust av penger....   Her er link til en undersøkelse som viser at man ikke blir lykkeligere jo mer penger man har. Det optimale er visst en inntekt på 750.000 😄 https://www.finansforbundet.no/folk-og-fag/lonn/sa-mye-ma-du-tjene-for-a-bli-lykkelig/

Anonymkode: fdbf2...cfe

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bør man få høyere lønn av å bo i Oslo? Jeg jobber på sykehus i Oslo, masterutdanning og har halvparten av denne legens lønn. Like dyrt for meg å bo i Oslo, som en lege som tjener det dobbelte av meg i lønn. 

Anonymkode: 5b7a3...257

Master i hva? 

Anonymkode: 20f0c...eb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bør man få høyere lønn av å bo i Oslo? Jeg jobber på sykehus i Oslo, masterutdanning og har halvparten av denne legens lønn. Like dyrt for meg å bo i Oslo, som en lege som tjener det dobbelte av meg i lønn. 

Anonymkode: 5b7a3...257

Det jeg sier er at det som er høy lønn andre steder, som 1,1 mill. er, det er ikke så høyt om man bor i Oslo.

I offentlig sektor er Oslo kommune eget tariffområde, med høyere lønn fordi Oslo er så mye dyrere, men trenger jo lærere og sånt likevel.

Anonymkode: 20f0c...eb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lavt.

Men det er nok litt fordi det er så utrolig mange som kunne tenke seg å jobbe som sykehuslege. Jobber som ingen vil ha må ha høyere lønn, sånn er markedet. 

Anonymkode: 9433b...813

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Master i hva? 

Anonymkode: 20f0c...eb0

Det er ikke relevant, men jobber som behandler. 

Anonymkode: 5b7a3...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg sier er at det som er høy lønn andre steder, som 1,1 mill. er, det er ikke så høyt om man bor i Oslo.

I offentlig sektor er Oslo kommune eget tariffområde, med høyere lønn fordi Oslo er så mye dyrere, men trenger jo lærere og sånt likevel.

Anonymkode: 20f0c...eb0

Mulig det er det i kommune, men ikke i sykehusene. 

Anonymkode: 5b7a3...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Bør man få høyere lønn av å bo i Oslo? Jeg jobber på sykehus i Oslo, masterutdanning og har halvparten av denne legens lønn. Like dyrt for meg å bo i Oslo, som en lege som tjener det dobbelte av meg i lønn. 

Anonymkode: 5b7a3...257

Lønningene i Oslo er høyere enn ellers i landet, ja. Hilsen Bergenser. 

Anonymkode: bcf62...798

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lønningene i Oslo er høyere enn ellers i landet, ja. Hilsen Bergenser. 

Anonymkode: bcf62...798

Enig! Hilsen Oslo-borger.

Anonymkode: 943b3...d23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lønningene i Oslo er høyere enn ellers i landet, ja. Hilsen Bergenser. 

Anonymkode: bcf62...798

Innenfor samme yrke, eller generelt? Jeg jobbet tidligere i Vestland fylke, i samme yrke og samme stilling, gikk ned 100 000 i årslønn da jeg startet i jobb i Oslo. 

Anonymkode: 5b7a3...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...