Gå til innhold

er det så forferdelig at mange innvandrere lyver for å få opphold ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mange er sinte og kaller disse mennesker "lykkejegere" Men sett dere i innvandrernes sko. Vi er alle mennesker. Vi mennesker gjør alt vi kan for å ikke dø. Og vi gjør alt for at barna våre skal slippe og sulte. Du sitter i et uberfattig land uten så vidt og ha råd til mat. Du vet at i mange vestlige land kan du få et mye bedre liv. Det er ikke alle land som har så god lønn at du har råd til å spise deg mett hver dag. Hva hadde du gjort i denne situasjonen. Du vet innerst inne at for å få opphold må du være krigsflytning og i fare for å få opphold. Men hva hadde du gjort selv i denne situasjonen. Hvis du ikke visste hvordan du skulle få tak i neste måltid? kanskje du også hadde vert så desperat at du hadde lyvd for å få opphold. det er jo menneskelig og det handler om overlevelsesstrategien som finnes i alle mennesker.

Anonymkode: 58683...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner dem godt jeg, men det betyr ikke at jeg ikke reagerer når jeg selv står på den heldige siden.

Har lært at livet er urettferdig, sånn er det bare.

Og så må jeg innrømme at det er kulturene i visse deler av verden jeg har noe imot. Dersom vi alle i verden skulle fått like mye hver og det hadde betydd mindre på meg så hadde det vært ok. Men før vi gjør det måtte vi ha gjort STORE endringer. Jeg ønsker ikke at grådige, kvinnehatende, voldelige, religiøse fanatikere osv skal ødelegge mitt liv. Og så lenge det er en fare så må vi faktisk ha grenser. Lenge leve demokratiet!

Anonymkode: 70eaf...058

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange er sinte og kaller disse mennesker "lykkejegere" Men sett dere i innvandrernes sko. Vi er alle mennesker. Vi mennesker gjør alt vi kan for å ikke dø. Og vi gjør alt for at barna våre skal slippe og sulte. Du sitter i et uberfattig land uten så vidt og ha råd til mat. Du vet at i mange vestlige land kan du få et mye bedre liv. Det er ikke alle land som har så god lønn at du har råd til å spise deg mett hver dag. Hva hadde du gjort i denne situasjonen. Du vet innerst inne at for å få opphold må du være krigsflytning og i fare for å få opphold. Men hva hadde du gjort selv i denne situasjonen. Hvis du ikke visste hvordan du skulle få tak i neste måltid? kanskje du også hadde vert så desperat at du hadde lyvd for å få opphold. det er jo menneskelig og det handler om overlevelsesstrategien som finnes i alle mennesker.

Anonymkode: 58683...39e

Vi alle lyver om gevinsten er stor nok. Man må bare være beredt på at fallhøyden er stor, og ikke klage om det slår feil. 

Innvandrere lyver for å oppnå mulighet til et bedre liv. Det blir litt det samme som at du trenger penger og gambler bort huset ditt i poker. Ingen vil gi deg huset ditt tilbake om du taper det fordi du nå ikke har noe hus og det er synd på deg. I så fall ville vi alle satset huset vårt i poker, siden vi får det tilbake om vi feller en tåre. Sånn blir det med innvandringen også: det må ikke lønne seg å lyve. Og veldig urettferdig for alle de som er ærlige om plassene skal bli tatt av løgnere. Og med løgn har vi ikke kontroll på hvem vedkommende er. Større sjanse for terror og for at kriminelle kan fortsette sin virksomhet her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vil ha åpne grenser for alle som vil ha et bedre liv å komme hit?  

Siste gang jeg måte overnatte på sykehuset hadde de ikke plass da det var lagt ned mange etasjer på sykehuset. Da måte jeg sove dødssyke i korridoren.  Men, flere folk som vil ha et bedre liv - alle de skal vi la komme hitt med åpne armer.  Jeg har et tips - bli enig med Sylvie og åpne ditt eget hus og lommeboken for å da støtte flere folk å komme hit.  

Anonymkode: 2e2c3...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare at dere også skal se det fra demmes perspektiv og om det sto om å lyve eller brødfø barnet ditt, hva hadde du valgt ? Vi vet ikke fordi vi har aldri opplevd slik desperasjon.  Om en gal mann løper etter deg , løper man for livet og gjør det man kan for å komme seg unna. Om man ikke har mat, gjør man det man kan for å skaffe det. 

Anonymkode: 58683...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det enda vært de reelle flyktningene som hadde løyet for å komme seg bort fra krig og elendighet, men de som gjør det er lykkejegere. De kommer hit kun for å leve godt på trygd, og de drar bare faanskap inn i landet. Volden blir bare råere og mer bestalialsk. Se bare til Frankrike. Halshugging... og det kommer bare nermere og nermere oss. Snart utfører de henrettelser her også. 

Nei, send faanskapen tilbake der de kom fra. 

Anonymkode: 2495a...778

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er menneskelig å dra dit det er bedre livsbetingelser. Det er sånn indianere ble fordrevet fra sitt eget land. Jeg tror ikke det kommer til å gå så dårlig i Norge, som det gjorde med indianere, da. Folk glemmer at dette er noe som alltid har skjedd, å reise, flykte, ha utforskertrang, få barn med andre raser - det er ikke nytt i vår tid. Personlig syns jeg folk som kaldt kan se på andres lidelse, uansett avstand er merkelig kalde. Selvsagt kan man ikke ta imot alle som har det fælt, men vi må snart diskutere en annen verdensorden som skaper mindre ulikhet. 

Anonymkode: 4f4db...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juksere ødelegger for alle andre. Så jeg reagerer sterkt.

Juksere som ikke behandles strengt gjør at respekten legitimiteten for reglene forsvinner blant lokalbefolkningen. Og da ropes det også etter strengere innvandringspolitikk. Og det går til syvende og sist ut over alle de fattige som ikke har ressurser til å jukse seg til norge og som trenger opphold mye mer enn de som faktisk kommer.

Anonymkode: a4e83...5ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke greit fordi de utnytter systemet. Og hadde jeg vært så fattig hadde jeg ikke hatt råd til å reise noe sted.

For øvrig er det rundt 80 millioner mennesker på flukt i verden. Hvordan tenker du Norge skal huse og brødfø alle disse? I følge din logikk burde de få komme hit alle sammen. 

Anonymkode: aaab9...860

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktum er de fleste nettopp er lykkejegere, hittil i år så har det kommet over 8000 immigranter fra Afrika til Kanariøyene og de fleste av disse er ikke flyktninger eller har behov for beskyttelse.

Det at de er fattige er ikke god nok grunn til at de skal få opphold i Europa og de aller fleste blir forhåpentligvis sendt tilbake, hvis Europa skulle tatt imot alle fattige i Afrika så ville det blitt overbefolket og helse og sosialsystemene ville kollapset. Dette ville igjen ført til enorme mengder kriminalitet og levestandarden til nesten alle i Europa ville blitt den samme som i Afrika.

Man må faktisk bare akseptere at verden er urettferdig og at mennesker i andre land er fattige, vi kan ikke redde alle og naturen må få gå sin gang. Det beste vi kan gjøre er å hjelpe de til å hjelpe seg selv der de bor, flytter man disse menneskene til Europa så vil det bare skape mer elendighet her og man vil tilslutt ende opp med en situasjon der vi trenger hjelp selv.    

Anonymkode: 79224...a71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange er sinte og kaller disse mennesker "lykkejegere" Men sett dere i innvandrernes sko. Vi er alle mennesker. Vi mennesker gjør alt vi kan for å ikke dø. Og vi gjør alt for at barna våre skal slippe og sulte. Du sitter i et uberfattig land uten så vidt og ha råd til mat. Du vet at i mange vestlige land kan du få et mye bedre liv. Det er ikke alle land som har så god lønn at du har råd til å spise deg mett hver dag. Hva hadde du gjort i denne situasjonen. Du vet innerst inne at for å få opphold må du være krigsflytning og i fare for å få opphold. Men hva hadde du gjort selv i denne situasjonen. Hvis du ikke visste hvordan du skulle få tak i neste måltid? kanskje du også hadde vert så desperat at du hadde lyvd for å få opphold. det er jo menneskelig og det handler om overlevelsesstrategien som finnes i alle mennesker.

Anonymkode: 58683...39e

Det er helt forståelig at disse menneskene gjør det, men nettopp dette er en god grunn til å ikke være naive når vi utformer vår politikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...