Gå til innhold

Hva er din grunn til at du er avholds?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Glemmer å drikke.

Kan kose meg med en øl jeg. Men går år mellom hver gang jeg kjøper og er ikke av typen dom liker alkohol til maten, eller går ut.

Anonymkode: a20d3...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke det smaker godt, og jeg har hatt noen opplevelser med ekstremt angst da jeg var full, som var veldig ubehagelig. 

Anonymkode: 04128...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier til alle at grunnen er spare penger/helsa/ikke behov, men sannheten er at jeg synes mennesker påvirket av alkohol er DUMME. Rett og slett idioter. Ønsker ikke å være en sånn person selv, og holder meg unna de som er påvirket av alkohol så godt det lar seg gjøre. 

Anonymkode: 36863...8e7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Liker ikke å miste kontrollen, liker ikke dagen derpå. 

Anonymkode: 1ca3d...5e8

Enig. 

I tillegg går det dårlig overens med barn, liker ikke fulle folk generelt, det er ikke spesielt sunt og jeg har ikke behov for det. 

Anonymkode: 508f7...60c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et barn på 3 år og har aldri barnepass. Har ikke drukket alkohol på 4 år, men selv da drakk jeg svært sjeldent.

Anonymkode: 579ca...f1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I et forhold unggår man veldig mye drama og konflikter uten rus. 

Barn er også en god grunn for å ikke ruse seg 

Anonymkode: 366e9...739

Ihvertfall med måte. En har jo ikke behov for å ruse seg når man har partner og barn. Alkoholen er vel en erstatning for dem som er avskåret fra et godt liv. Skule jeg tro. Ellers tror jeg at jeg er havnet litt i feil tråd 🧸🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker ikke på grunn av: 

- bortkasta kalorier

- bortkasta penger

- angst dagen derpå (og mange år etterpå kan episoder spilles av i hodet mitt, skam!) 

Anonymkode: 23f86...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke smaken lenger. Gjor meg ferdig i ungdomstiden 🥳🤮🥱🥳

Anonymkode: 2ca02...de6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Theo_1 skrev:

Ihvertfall med måte. En har jo ikke behov for å ruse seg når man har partner og barn. Alkoholen er vel en erstatning for dem som er avskåret fra et godt liv. Skule jeg tro. Ellers tror jeg at jeg er havnet litt i feil tråd 🧸🙂

Er i et veldig lykkelig forhold. Der vi nyter alkohol sammen her og der. En god Barolo til biffen en lørdagskveld. En iskald Chablis i solveggen. 

Jeg avstår fra fyll, og har gjort det siden jeg var student. Fordi jeg ikke liker å miste kontroll, fordi det ikke er verdt det å være dårlig dagen etter, fordi jeg tror det er skadelig for kroppen. Som vanlig i denne typen tråder er det mange som tenker at alkohol=fyll, og de fleste svarene viser til dette. 

Anonymkode: adc6c...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det startet med at jeg fikk sterke magesmerter av alkohol, og så ble det en vane at jeg ikke drakk.
Jeg har rett og slett ikke en grunn til å være avholds, jeg bare drikker ikke.

 

Anonymkode: 4298d...5ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pga jeg har et lite barn + traumer fra barndommen med en alkoholisert far 

Anonymkode: 2974b...ed7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke smaken, blir kun kvalm og ikke rusa. I tillegg synes jeg folk som drikker er ubehagelig høylytte og orker ikke være rundt de (utrygghet fra oppveksten). Vi har avholdshjem, det betyr at hvis vi har besøk til jul/ nyttår osv så må de være avholds hos oss. Det respekterer heldigvis både familie og venner. 

Anonymkode: 72b40...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke. Blir dårlig av EN boks cider/øl. Ikke fyllesyk, men vondt i muskler og ledd bl.a. Det er ikke verdt det. Sover dårlig av alkohol også. 
Dessuten så smaker brus mye bedre 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror den opprinnelige grunnen til at jeg ikke begynte å drikke alkohol i tenårene som de fleste i omgangskretsen gjorde, var at jeg ikke likte tanken på å miste kontroll.

Nå er det fordi jeg ikke liker smaken og ikke forstår vitsen. De fleste blir litt frastøtende når de er alkoholpåvirket, jeg har ikke noe behov for den type rus. 

Anonymkode: b75ab...c84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere grunner for å drikke enn for ikke å drikke, men hovedgrunnen til å ikke drikke er at jeg da ikke kan kjøre bil om jeg vil det. (Om jeg plutselig skulle får lyst til å stikke og kjøpe burger/kebab osv) Da er det like greit å la være å drikke så har man ikke det problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og kjæresten ble avholds da vi møttes.

Jeg fordi jeg verken liker smaken, rusen, eller fulle folk. Han fordi han så hvor mye det påvirket meg. Det oppsto også mange konflikter i forholdet vårt når vi drakk, mest pga mine traumer. Mye koseligere å bare være hjemme sammen 😄

Anonymkode: dfd45...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke smaken, pluss at alkoholisme ligger til familien, så har opplevd nok negative rundt mtp. alkohol som gjør at jeg vil holde meg unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...