Gå til innhold

Hva er din grunn til at du er avholds?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv om man ikke skal ha en unnskyldning for å ikke ville drikke så har vell de fleste kanskje sine grunner til hvorfor de er avholds. 

Noen er kanskje alkoholikere, noen er gravid eller bare liker ikke rusen eller smaken

Hva er din grunn?

Anonymkode: b8e61...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I et forhold unggår man veldig mye drama og konflikter uten rus. 

Barn er også en god grunn for å ikke ruse seg 

Anonymkode: 366e9...739

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder bare ikke drikke alkohol. Det er dyrt og bakfylla er noe dritt. 

Anonymkode: c105e...60a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange grunner: liker ikke smaken av alkohol, blir styggdårlig dagen etter uansett mengde, er ikke bra for kroppen(trener veldig mye, vil ikke ødelegge progresjonen), blir for løssluppen, det er bortkasta penger, slipper å styre med skyss.

Har ikke drukket alkohol på fem år.

Anonymkode: 45d47...59d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke smaken av alkohol, føler meg for voksen (slutten av 20-årene) til å holde på med roping, hoing og drikkeleker og jeg slipper å være bakfull. 

Anonymkode: 16e1f...71e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke å miste kontrollen, liker ikke dagen derpå. 

Anonymkode: 1ca3d...5e8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynte å drikke mye da jeg slet med depresjon og følte at fylla var eneste måten å distrahere meg selv på.

Desverre gikk det enda mer utover selvfølelsen, økonomien og ble desverre utnyttet til slutt. Møtte mange mennesker med dårlig innflytelse som ødela mer for meg da jeg mistet selvkontroll i fylla og rota meg borti dopingsmiljøet.

Kutta ut alkohol og flytta vekk. Fikk meg senere kjæreste og bonusbarn som har motivert meg mye til å være avholds å fått et bedre kvalitetsliv nå. 

Anonymkode: a5eb6...34e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol er dårlig i kombinasjon med medisinene mine, det øker sjansen for epileptisk anfall betraktelig. - Altså ikke verdt det!

Og - det er digg å kunne kjøre hjem i stedet for å stå i evig taxikø for å betale dyre dommer!

Anonymkode: 91e2e...d46

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke behov for å drikke noe som er gift for kroppen selv om resten av saueflokken gjør det.

Anonymkode: 17067...340

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxwell

Er egentlig ikke noe særlig glad i alkohol. Verken smak eller rusen og ihvertfall ikke bakfylla. Har også en eks som er alkoholiker og som kjente bare alkoholikere. Det var fyll og rølp hver helg hele helgen. Ble bare drittlei av alkohol og det miljøet. Har nesten ikke drukket og ihvertfall ikke vært full siden da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkohol er dårlig i kombinasjon med medisinene mine, som i all hovedsak består av Antabus.

Anonymkode: 85a92...956

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om man ikke skal ha en unnskyldning for å ikke ville drikke så har vell de fleste kanskje sine grunner til hvorfor de er avholds. 

Noen er kanskje alkoholikere, noen er gravid eller bare liker ikke rusen eller smaken

Hva er din grunn?

Anonymkode: b8e61...f01

Alkohol er jo en form for nervegift, stå vi burde jo egentlig ikke drikke slikt. Er ikke 100% avholds, men drikker sjelden og lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alkohol er dårlig i kombinasjon med medisinene mine, som i all hovedsak består av Antabus.

Anonymkode: 85a92...956

Da er vi 2.

Anonymkode: 3ac70...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offisielt fordi jeg har en alvorlig sykdom og må ta medisiner som helst ikke skal blandes med alkohol. I tillegg har jeg hatt hjerneslag og kan derfor ikke gå normalt. Blir jeg full, er det stor sannsynlighet for at jeg ramler og skader meg. 

Privat fordi mamma er alkoholiker. Og det er veldig flaut og vondt.

Anonymkode: 4b1b0...e64

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke erklært meg avholds men drikker aldri nå mere.

Grunn: blir ufattelig dårlig av bare 1-2 øl. Kan ligge å spy nesten hele dagen etter og være skamdårlig. (Ja, høres helt uteolig ut, men det er sant..)

.Så at jeg kaster bort en hel dag på dette, er grunnen til at jeg dropper det. Har ikke behov for å ruse meg heller. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anser meg egentlig ikke som avholds, selv om jeg er det i praksis, for jeg drikker maks to enheter i året. 😅 Men det er flere årsaker til at jeg drikker så lite. For det første har jeg emetofobi og er livredd for å få i meg mer enn jeg tåler. Jeg synes heller ikke at det smaker særlig godt, og bruker heller pengene mine på ting jeg har glede av. En annen årsak er at jeg ikke føler meg særlig trygg rundt fulle folk og vil ikke være sånn selv. 

Anonymkode: c677f...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...