AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #1 Skrevet 17. oktober 2020 Står og skal lage lørdagsmiddagen her, kjøpte ferskt fårikålkjøtt av lam på 50% rabatt fordi det var best før i dag. Det ser fint ut og kjennes fint ut, men det har en litt.. funky lukt, med mangel på bedre ord. Ikke surt eller råttent, bare ikke slik lammekjøtt skal lukte. Har hatt det stående på kok i halvannen time og det lukter fremdeles litt pussig. Ikke direkte ekkelt, men ikke slik fårikål har luktet når jeg har laget det før. Bør jeg gi opp prosjekt fårikål og grave frem en frossenpizza istedet? 🙈 Spiser ikke såå mye lam, så ble veldig usikker her. Anonymkode: ad088...2ca
Zienna Skrevet 17. oktober 2020 #2 Skrevet 17. oktober 2020 Min erfaring er at det alltid lukter skummelt av kjøtt i det det blir tatt ut av pakningen. Det samme synes jeg før kjøtt blir krydret. Har du hatt salt og pepper i? Har stor tro på at lukte- og smakssans er mer å stole på enn datomerking. Synes likevel det vil være merkelig om kjøttet ditt skulle være ødelagt på "best-før-datoen". Derfor hadde jeg kokt ferdig fårikålen og så smakt på den. La oss få høre om hvordan det gikk!
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #3 Skrevet 17. oktober 2020 Hvilket merke er det? Anonymkode: c3892...7d6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå