AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #1 Skrevet 17. oktober 2020 Må si jeg er oppgitt og irritert. Jeg har i lang tid vært plaget av intens kløe på hele kroppen. Fastlegen klarer ikke å finne ut hvorfor. Har hatt eksem siden jeg var barn. Men denne kløen minner ikke om eksem, den er så intens og jeg må dusje ofte da det er den eneste måten å roe kløen ned. Jeg ba fastlegen sende rekvisisjon til riksen da jeg har vært innlagt på hudavdelingen der to ganger før. Var ikke min intensjon å bli innlagt, men komme i kontakt med de beste hudlegene for å se om de kunne finne ut hvorfor kløen er så intens. Fikk svar at jeg ikke har krav på behandling! Ingen begrunnelse, og jeg føler meg så oppgitt og alene. Er det ikke noen hjelp å få da? Har vært hos lokal hudlege, og han fikk jeg ingen hjelp av. Anonymkode: e21fe...63e
SPOCA Skrevet 17. oktober 2020 #2 Skrevet 17. oktober 2020 (endret) Da ville jeg bedt den legen som har henvist, f.eks din fastlege, om å klage på vedtaket, og be om begrunnelse. Min samboer opplevde noe lignende i forbindelse med annen ganske alvorlig sykdom. Han fikk blankt avslag da han ble regnet som frisk (av sykehuset, ikke av fastlege/lege). Både fastlege og annen lege klaget på vedtaket, og 9 måneder senere fikk samboer den hjelpen han trengte og er nå endelig i behandling. Man må ikke gi seg, og jeg tror nok dette handler mer om kapasitet mer enn noe annet. Og så kan du eventuelt be om ny henvisning til annen hudlege for å se om den hudlegen kan hjelpe deg. Endret 17. oktober 2020 av SPOCA 5
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #3 Skrevet 17. oktober 2020 Har du utslett/eksem? Eller bare kløe? Anonymkode: 98e7f...d1f
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #4 Skrevet 17. oktober 2020 Sikker på at du ikke har fått skabb? Anonymkode: 99790...4e9 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #5 Skrevet 17. oktober 2020 Be hudlege se etter tegn på skabb. Og be om å få snakke gallesyreverdien i blodet, pluss alat og asat. Anonymkode: 97548...a23 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #6 Skrevet 17. oktober 2020 Jeg har det sånn, har hatt det sånn i 25 år uten at noen har funnet noen årsak. Har fått diagnosen kronisk elveblest, men jeg har ikke elveblest utslett. Har vært hos spesialister, men de finner ingen årsak. Jeg har gått på det meste av allergitabletter, men de siste årene så har det ikke hjulpet så bra. Innimellom så kommer det perioder med ekstremt kløe og særlig under føttene. Og ingen allergitabletter klarer å ta det, selv om jeg har tre forskjellige. Det går noen uker så roer det seg ned igjen. Også har jeg det middels bra (med tre forskjellige allergitabletter daglig) før det igjen starter. Det kan gå uker eller måneder før det igjen blusser opp. Jeg har ikke noe synlig eksem eller merker, kun kloremerker. Jeg har blitt sjekket for skabb, tatt blodprøver for lever og galle, allergiprøver og sjekket ut div matvarer. Ikke noe funn. Anonymkode: 9e944...ffb
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #7 Skrevet 17. oktober 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har det sånn, har hatt det sånn i 25 år uten at noen har funnet noen årsak. Har fått diagnosen kronisk elveblest, men jeg har ikke elveblest utslett. Har vært hos spesialister, men de finner ingen årsak. Jeg har gått på det meste av allergitabletter, men de siste årene så har det ikke hjulpet så bra. Innimellom så kommer det perioder med ekstremt kløe og særlig under føttene. Og ingen allergitabletter klarer å ta det, selv om jeg har tre forskjellige. Det går noen uker så roer det seg ned igjen. Også har jeg det middels bra (med tre forskjellige allergitabletter daglig) før det igjen starter. Det kan gå uker eller måneder før det igjen blusser opp. Jeg har ikke noe synlig eksem eller merker, kun kloremerker. Jeg har blitt sjekket for skabb, tatt blodprøver for lever og galle, allergiprøver og sjekket ut div matvarer. Ikke noe funn. Anonymkode: 9e944...ffb Virker som du svarer for meg! Jeg har ikke fått noen annen diagnose enn eksem. Tror ikke det er det som plager meg nå. Har tatt to skabb kurer uten effekt, ingen ser ut til å skjønne hva det er. Ts Anonymkode: e21fe...63e
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #8 Skrevet 17. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Virker som du svarer for meg! Jeg har ikke fått noen annen diagnose enn eksem. Tror ikke det er det som plager meg nå. Har tatt to skabb kurer uten effekt, ingen ser ut til å skjønne hva det er. Ts Anonymkode: e21fe...63e Det er veldig kjedelig og frustrerende, føler virkelig med deg! Bruker du allergitabletter eller har prøvd tidligere? Anonymkode: 9e944...ffb
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #9 Skrevet 17. oktober 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig kjedelig og frustrerende, føler virkelig med deg! Bruker du allergitabletter eller har prøvd tidligere? Anonymkode: 9e944...ffb Bruker allergitabletter ja Anonymkode: e21fe...63e
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #10 Skrevet 17. oktober 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker allergitabletter ja Anonymkode: e21fe...63e Virker det i noen grad? Min oppfatning er at så lenge det ikke synes, så er det ikke interessant å finne ut av det heller. Siden det har blusset opp igjen hos meg over tid, så har jeg blitt henvist til en astma og allergiklinikk, det var visstnok noen sprøyter man kan bruke, men det høres ikke fristende ut mtp bivirkninger. Har vært på astma og allergiklinikk tidligere som barn og ungdom, uten at det hjalp noe. Men prøver gjerne igjen, noe nytt kan jo ha kommet på markedet eller av kunnskap. Anonymkode: 9e944...ffb
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #11 Skrevet 17. oktober 2020 Leverprøver? Anonymkode: 375a8...b1c
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #12 Skrevet 17. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Leverprøver? Anonymkode: 375a8...b1c Har tatt Anonymkode: e21fe...63e
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #13 Skrevet 17. oktober 2020 Les funkygine sitt siste innlegg. Kam være skabb selv om de første to kurene ikke funker Anonymkode: 7b11f...fab
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #14 Skrevet 17. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Les funkygine sitt siste innlegg. Kam være skabb selv om de første to kurene ikke funker Anonymkode: 7b11f...fab Å hvorfor det? Anonymkode: e21fe...63e
MissPierce Skrevet 17. oktober 2020 #15 Skrevet 17. oktober 2020 Bruker du parfyme i vaske og skyllemiddel?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #16 Skrevet 17. oktober 2020 Les om anthony william medical medium, han kan hjelpe mot hudproblemer. Årsakene kan være virus og streptokokker. Går hovedsakelig i å rense kroppen helt ved å drikke sitronvann, sellerijuice, drikke smoothier, spise mye frukt og grønt. Og å spise glutenfritt, melkefritt, eggfritt osv... Anonymkode: ad634...d59
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #17 Skrevet 17. oktober 2020 2 minutter siden, MissPierce skrev: Bruker du parfyme i vaske og skyllemiddel? 2 minutter siden, MissPierce skrev: Bruker du parfyme i vaske og skyllemiddel? Nei Anonymkode: e21fe...63e
MissPierce Skrevet 17. oktober 2020 #18 Skrevet 17. oktober 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei Anonymkode: e21fe...63e Okey. Jeg hadde nemlig samme problem som deg, og de fant ikke ut av det. Legen trodde jeg hadde skabb. Jeg tok skabb kur, og alt ble vasket og vasket. Mens jeg bare fortsatte å klø og klø. Ikke noe utslett, bare intens kløe. Fant ved en tilfeldighet ut at det var parfymen i vaske og skyllemiddelet. Håper virkelig du finner ut av det, det går virkelig ut over psyken å klø sånn.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #19 Skrevet 17. oktober 2020 Tat prikktest eller andre allergiprøver? Bruker du noen kremer som hjelper? Kan feks være matvareallergi. Anonymkode: a4f4a...478
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #20 Skrevet 17. oktober 2020 Ikke krav på behandling, ifølge Rikshospitalet. Da betyr det enten at fastlegen har skrevet en dårlig/lite utfyllende henvisning. Eller så betyr det rett og slett at hudlegen som vurderte henvisningen mener at dette ikke er deres bord, dvs fastlegen må utrede deg ytterligere. Anonymkode: 98e7f...d1f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå