Gå til innhold

Hvorfor ser dere ned på menn som kjøper seg thaidamer?


Haplos

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev:

Da får du bare unnskylde meg. Jeg går i surr på mennene som klager på kvinner på kvinneguiden. Dere høres ganske like ut.

Siden vi nå engang er inne på temaet, lever du i sølibat, TS?

Haha, neida det var han. Men tråden ble slettet. Han skrev om metoo. 

Anonymkode: fd9ba...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, jabx skrev:

På hvilken måte?

Er det forresten ingen regler mot rene og åpenbare trolletråder på dette forumet? Alle skjønner jo at TS bare er ute etter å provosere.

Det er ikke meg du svarte, men jeg tenker det kommer av at overskriften omtaler de som *kjøper* seg en thaidame. Kjøpe en dame=menneskehandel i en del menneskers øyne (også mine). Nå var nok dette et større problem for et par-tre tiår siden, da jenter fra Thailand kunne komme på tre måneders visum, var ikke mannen fornøyd ble hun sendt hjem, og en ny dame ble "bestilt"... Nå må de jo ha møtt hverandre tidligere, og forholdet må dokumenteres, man må ha god nok  forsørgerevne osv osv. Uten at jeg tror at alt er ekte kjærlighet, og at alle disse forholdene fungerer som en drøm... 

Anonymkode: d046b...00c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Måneskinn skrev:

Jeg ser så mye av dette i jobben min... Ekle, sinte og grinete gamle menn som har funnet seg gode koner i Thailand eller fra andre steder. De rakker ned på konene sine i offentlighet og gir dem ingenting mer enn nødvendig.  Og selv om jeg vet det finnes unntak (har en kollega bl.a som har et godt og likeverdig ekteskap med en thai-dame, og regner med det er mange av disse rundt omkring og) så har jeg sett så mye fælt at jeg har lite sympati med dem. Jeg forstår hvorfor de ble valgt bort av norske damer.  Hvem vil egentlig ha en grinebiter av en mann??  En som bare sitter på ræva, røyker, snakker dritt og er generelt ufin og uten tiltak?

Men du har vel antakelig ikke sett hvordan thai-damer samler seg og rakker ned på de norske mennene sine, regner jeg med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke meg du svarte, men jeg tenker det kommer av at overskriften omtaler de som *kjøper* seg en thaidame. Kjøpe en dame=menneskehandel i en del menneskers øyne (også mine). Nå var nok dette et større problem for et par-tre tiår siden, da jenter fra Thailand kunne komme på tre måneders visum, var ikke mannen fornøyd ble hun sendt hjem, og en ny dame ble "bestilt"... Nå må de jo ha møtt hverandre tidligere, og forholdet må dokumenteres, man må ha god nok  forsørgerevne osv osv. Uten at jeg tror at alt er ekte kjærlighet, og at alle disse forholdene fungerer som en drøm... 

Anonymkode: d046b...00c

Men hvordan er dette menneskehandel? Bare fordi ordet "kjøpe" ble brukt på en feilaktig måte så betyr ikke det at det faktisk er menneskehandel. Menneskehandel er i følge politiet.no "når en person ved hjelp av enten vold, trusler, misbruk av sårbar situasjon eller annen utilbørlig atferd tvinger, utnytter eller forleder noen", og da forledes til:

"prostitusjon eller andre seksuelle ytelser

arbeid eller tjenester, for eksempel tigging

krigstjeneste i utlandet

fjerning av organer"

Å finne seg kone i utlandet havner ikke inn under neo av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det fakta du dro rett ut av ræva?

Anonymkode: 126f9...1d9

Frp-politiker råder norske menn å hente seg asiatiske koner
HITRA/OSLO (VG) Frp-politikeren Per Bjørnar Rødde (38) går ut mot den selvopptatte norske karrierekvinnen og sier mange norske menn velger asiatiske koner, fordi de er reserverte og ansvarsfulle.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/gqXBB/frp-politiker-raader-norske-menn-aa-hente-seg-asiatiske-koner

Anonymkode: 01b95...dff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les overskriften din og innlegget ditt en gang til.. bare les! 

Kjøpt et menneske. Importert et menneske. Det er ikke 1600 tallet, vi kjøper ikke mennesker i dag!! 
Det er det disse mennene gjør, de kjøper seg et menneske som ønsker seg vekk fra fattigdom. De bytter sex og nærhet mot et tak overhode og mat på bordet. Det er etisk galt! 

Disse folkene er ikke snille menn, det er jo derfor de ikke får seg en ei dame som er oppegående. Det er jo derfor de "må" kjøpe seg et menneske, fordi de er ekle, slemme og heslige mennesker med stygge menneskesyn. Jeg har til gode å møte en med importkone som enten ikke er pedofil, konemishandler eller rasist. 
Har dessverre en slik en i slekta, pedofil og utstøtt fra familien. Dømt pedofil, forgrep seg på døtrene sine. Flyktet til Thailand og bodd der i i 20 år, fordi ingen i Norge vil ha han. Kom hjem med ei kjøpt dame, men ble dømt igjen for overgrep og tok livet sitt på grunn av det. Han var en stygg og ekkel mann! 
Naboen har ei fra Filippinene og han er den største rasisten jeg noen gang har møtt. Han står å brøler "negerunger" i gangene, sier de lukter vondt og han nekter å ta heis sammen med dem. Skulle ønske jeg kunne anmelde han og få han vekk her ifra. Men dessverre så har rasister rettigheter de også. 
Har som sagt null god erfaring med slike menn. Ingen som er normale, oppegående, renslige og snille mennesker med gode verdier. 

Anonymkode: 77051...1ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ikke ned på alle menn som har fått seg en kone fra Thailand eller annet asiatisk land. Min gode,snille pappa var selv gift med en 20 år yngre dame fra Thailand. Han var veldig glad i henne og hun var glad i han. Han var ikke en slem mann,men han var for glad i alkohol, hadde lite penger og ønsket seg en kone som kunne ta seg av husarbeidet (som han hatet). De ble skilt og husarbeidet og barnestell måtte han ta selv. Det gikk greit det også,men synes ikke han var slem eller ond fordi han ønsket seg en snill og huslig kone, og hun ønsket seg en god og trygg mann. Når det kom til stykket,var de ikke særlig kompatibel,men de hadde begge ønsker og drømmer for ekteskapet som ikke ble helt slik de hadde tenkt. Det betyr ikke at noen av de var ond og utnyttet den andre. 

Min far var verken slem,ond,voldelig eller pedifil. Litt sta og spesiell,var han absolutt,men fortjente kjærlighet likevel. 

Anonymkode: 8e64d...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Haplos skrev:

Dere skjønner at disse menneskene har det ikke enkelt. De blir avvist på markedet, og må ty til å dra utenlands for å få seg partnere. 
Det er da en menneskerett å føle på kjærlighet. Hvorfor skal det ikke være greit? En eldre kompis av meg importerte ei thaikjerring for 1 år siden og han har det så fantastisk nå. Får alle sine behov dekket. 

Hva er fordommene deres av?

De kjøper de som har det verst. 

Det blir som å utnytte seg av de svakeste. Det er grotesk. 

Anonymkode: 8dab5...559

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe verre enn de som har arrangert ekteskap og henter hjem ektefelle fra hjemlandet eller foreldrenes hjemland, det er like mye menneskehandel som om en etnisk norsk mann "kjøper" seg kone i et annet land.

 

Anonymkode: 28742...63e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ser ned på han der relativt rike bedriftseieren godt oppi årene som kvittet seg med kona og fant seg noe 30 år yngre Thai dama på 20 år som ble gravid.

Anonymkode: eae74...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.10.2020 den 13.32, jabx skrev:

Men du har vel antakelig ikke sett hvordan thai-damer samler seg og rakker ned på de norske mennene sine, regner jeg med.

nei det har jeg ikke. Men om de blir behandlet slik jeg ser, så er det jammen ikke rart at man rakker ned på både egen og andres menn.

Man glemmer jo gjerne at de som kommer hit til landet (eller et annet land) etterhvert forstår hvordan ting fungerer. Disse damene er jo ikke dumme, så de skjønner nok at noen av de har fått katta i sekken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ingen som kjøper sex. Samme om de gjør det med ekteskap/oppholdstillatelse, drinker/ting, eller penger.

Anonymkode: a9798...fc7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på mennene som skaffer jeg thai damer som dumme. Sosialt uintelligente. Thai damene er tøffe damer, jeg liker de! Men disse pene thai damene ønsker seg ikke mann i Norge pga kjærlighet og utseende deres. Og hvorfor er ofte disse mennene ofte utrente og skalla? 
 

Er som de tenker, «nei fikk jeg ikke kone i Norge, da kjøper jeg med ei istedenfor!» Og de tror disse thai damene liker å knulle dem? Huff.... nei.... stakkars thai damer, de thai damene som gjør dette, gjør det for sin egen familie, for de sliter økonomisk. Og noen ganger er siste utvei å skaffe seg en ekkel bondeknøl med liten hårete penis som forventer å bli sugd på alle mulige tider av døgnet. 
 

Og de mennene tror de gjør thai damene en tjeneste? Tenk igjen, du var deres siste utvei. 

Anonymkode: 99565...21f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet ikke hvor fordommen kommer fra, er ikke interessert i hvor den kommer fra, men hos meg er den kommet for bli 🤓

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2020 den 14.17, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke ned på alle menn som har fått seg en kone fra Thailand eller annet asiatisk land. Min gode,snille pappa var selv gift med en 20 år yngre dame fra Thailand. Han var veldig glad i henne og hun var glad i han. Han var ikke en slem mann,men han var for glad i alkohol, hadde lite penger og ønsket seg en kone som kunne ta seg av husarbeidet (som han hatet). De ble skilt og husarbeidet og barnestell måtte han ta selv. Det gikk greit det også,men synes ikke han var slem eller ond fordi han ønsket seg en snill og huslig kone, og hun ønsket seg en god og trygg mann. Når det kom til stykket,var de ikke særlig kompatibel,men de hadde begge ønsker og drømmer for ekteskapet som ikke ble helt slik de hadde tenkt. Det betyr ikke at noen av de var ond og utnyttet den andre. 

Min far var verken slem,ond,voldelig eller pedifil. Litt sta og spesiell,var han absolutt,men fortjente kjærlighet likevel. 

Anonymkode: 8e64d...1ad

Så det finnes bare snille og huslige koner fra Thailand???? STAKKARS thai dama til denne mannen du beskriver! Og hvorfor i hellvete kjøpe seg en thai dame om man har dårlig råd??? De selger seg selv for PENGER, for å så komme til en fattig fyr? 😩 Tror du ikke de heller ville vært hjemme med sin familie, enn å være i et ukjent land for å knulle en fyllik??????????????

Anonymkode: 99565...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi kjøp av menneske er fullstendig forkastelig og du er en egen variant av taper om man støtter menneskehandel. 

Anonymkode: df372...03c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2020 den 17.15, Gjest OGI skrev:

Fordi de kjøper thai damer.

På hvilken måte kjøper de dem, konkret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...