AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #21 Skrevet 17. oktober 2020 Jeg sliter med det samme. Er skikkelig b-menneske (og introvert), mest produktiv på natten og liker å sove på morgenen. Ikke minst er jeg småbarnsmor og liker stillheten på kvelden. Ingen som kjaser og maser, kun meg og serien jeg ser på. Men jeg var slik før jeg fikk barn og den gang jeg bodde alene også. Jeg vil heller ikke legge meg og stå opp til en ny dag som noen nevner her. Har slitt mye med tankekjør på nettene tidligere så det kan ha noe å si. Det eneste som noen gang har fungert for meg var da jeg i en periode var helt alene med et barn (mannen vart bortreist på jobb flere uker i strekk). Da hadde jeg ingen sjans til å hente meg i løpet av dagen på noe vis, så jeg var helt avhengig av å få nok søvn på natten, klare å stå opp tidlig nok og holde ut hele dagen. Dermed hadde jeg regel hver eneste kveld: Klokken 10.00 gikk jeg i seng. Forferdelig tidlig til å være meg. Jeg lå og så på serie 1 time i sengen før jeg sovnet (for å unngå tankekjør). Klokken 11.00 skrudde jeg av serien hvis jeg ikke hadde blitt trøtt tidligere. Jeg hadde knust telefonen min den perioden og hadde dermed bare en gammel telefon uten internett for å ringe og sende meldinger. Ergo kunne jeg ikke ligge på telefonen før jeg sovnet. Jeg sovnet faktisk ganske raskt om kveldene. Våknet 07.00 neste morgen og klarte meg fint gjennom dagen. Så faste rutiner og ren viljestyrke hjalp en god del. Men jeg klarte jo ikke å holde på det når mannen kom hjem, så flere år senere sitter jeg her på kvelden i et stille hus og hører på stillheten Anonymkode: 88495...8bf 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2020 #22 Skrevet 17. oktober 2020 Hjelper å ha en gøy avtale tidlig på dagen, så kan du glede deg til den og tenker ar du må legge deg tidlig for å få nåkk søvn. Anonymkode: b7d63...e32
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå