Gå til innhold

Er så redd på skogstur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å utfordre meg selv litt for tiden. Gå tur i skogen, bruke ute områdene i kommunen. I dag skulle jeg sette med en plass å tenne bål, men så hørte jeg så masse dyreskrik i naturen. Det holdt for meg, så jeg tok sykkelen hjem igjen. Jeg vet jo at det er normalt med dyrelyder i skogen, men det føltes som det kom nærmere og nærmere, men fortsatt normalt. 

Jeg klarte ikke identifisere dyrelydene. Og jeg burde lære meg noen flere dyrelyder, slik at jeg ikke blir skremt hver gang. Jeg vet jeg er skikkelig pinglete. 

Er også redd for å se ulv. Men hva er sannsynligheten for at jeg ser ulv i turområdet i skogen? Og bjørn for den saks skyld. Jeg skjønner jo at det er hode som er mitt værste fiende nå. Men fortsatt redd. Jeg må jo gjøre noe med det. 

Anonymkode: 28f0f...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver å utfordre meg selv litt for tiden. Gå tur i skogen, bruke ute områdene i kommunen. I dag skulle jeg sette med en plass å tenne bål, men så hørte jeg så masse dyreskrik i naturen. Det holdt for meg, så jeg tok sykkelen hjem igjen. Jeg vet jo at det er normalt med dyrelyder i skogen, men det føltes som det kom nærmere og nærmere, men fortsatt normalt. 

Jeg klarte ikke identifisere dyrelydene. Og jeg burde lære meg noen flere dyrelyder, slik at jeg ikke blir skremt hver gang. Jeg vet jeg er skikkelig pinglete. 

Er også redd for å se ulv. Men hva er sannsynligheten for at jeg ser ulv i turområdet i skogen? Og bjørn for den saks skyld. Jeg skjønner jo at det er hode som er mitt værste fiende nå. Men fortsatt redd. Jeg må jo gjøre noe med det. 

Anonymkode: 28f0f...4dc

Skal sies at dette var nå på kvelden at jeg skulle tenne bål, men syklet hjem igjen.

Anonymkode: 28f0f...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ulv og bjørn i skogen hos deg da? Jeg bruker alltid å tenke at jeg heller vil møte et dyr i skogen enn en voldtektsmann i byen, jeg da. Et dyr kan man alltids skremme bort.

Tipset er vel å være mer ute, så blir du vant til alle lydene. 

Anonymkode: 3efd7...2b0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansvarlig å dra alene i naturen som kvinne. Du kan bli angrepet av ulv, bjørn og elg. Og sjansen er også ganske stor for at en skummel mann ser sin mulighet for å voldta deg. I skogen er det ingen vitner og han kan enkelt grave deg ned uten å vekke oppmerksomhet. 

Anonymkode: 16d6f...486

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ferdes mye i skog med ulv. Vet at det har vært har vært sett ulv der men jeg har aldri sett annet enn rev, hare, grevling og elg. Skumleste jeg har møtt på i skogen var en tvilsom fyr. 

Vet ikke hva slags dyrelyder du kan ha hørt men ofte er det troster som rasler nærme oss. De fleste dyr holder seg langt unna mennesker. Hvis du vil roe ned nervene og holde dyr på avstand kan du synge.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært mer redd for å møte et dyr som heter Menneske hvis jeg var deg. De er de verste.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skulle tatt med deg ei venninne eller en hund, så har du noen som kan hjelpe om det skulle være nødvendig. Men bor du slik til at du vet at det er mye dyreliv rundt inne i skogen?  Da hadde jeg tatt med meg en av de jeg skrev. Liker å ferdes i skogen, men ikke uten hund.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut turjenter.no og psykolog med sovepose. De har gode tips til hvordan man skal tørre å ta seg ut i skogen. Jeg skjønner deg godt, og har litt å jobbe med selv. Prøver å overbevise meg selv om at så lenge jeg tar hensyn til dyra, så vil de la meg være i fred. Og det tror jeg stemmer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, L'amie skrev:

Sjekk ut turjenter.no og psykolog med sovepose. De har gode tips til hvordan man skal tørre å ta seg ut i skogen. Jeg skjønner deg godt, og har litt å jobbe med selv. Prøver å overbevise meg selv om at så lenge jeg tar hensyn til dyra, så vil de la meg være i fred. Og det tror jeg stemmer. 

Det er mye uvant man må vende seg til ja. Skjønner jo at det er hode som er fienden min, men samtidig er det ikke heeeelt urealistisk at en ulv kan komme i syne om man ferdes mye i skogen. Jeg vet bare ikke hvordan man skal forholde seg til det om det skjer, men sannsynligheten er nok liten.

5 minutter siden, tussi680 skrev:

Du skulle tatt med deg ei venninne eller en hund, så har du noen som kan hjelpe om det skulle være nødvendig. Men bor du slik til at du vet at det er mye dyreliv rundt inne i skogen?  Da hadde jeg tatt med meg en av de jeg skrev. Liker å ferdes i skogen, men ikke uten hund.

Har ingen venner som bor i nærheten 😕 Og hun har jeg ikke, men vurderer å skaffe meg det. Jeg har ikke hørt om noen skumle dyr der. Det er en typisk turområdet, med fine stier. Er en lysløype som man har mulighet til å sette seg i gapahuken og tenne bål. 

TS

Anonymkode: 28f0f...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er brunsttid for hjorten nå så de brøler en del i skogen om dagen. Hørt ropene flere ganger i det siste selv.

Anonymkode: 9faeb...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye uvant man må vende seg til ja. Skjønner jo at det er hode som er fienden min, men samtidig er det ikke heeeelt urealistisk at en ulv kan komme i syne om man ferdes mye i skogen. Jeg vet bare ikke hvordan man skal forholde seg til det om det skjer, men sannsynligheten er nok liten.

Har ingen venner som bor i nærheten 😕 Og hun har jeg ikke, men vurderer å skaffe meg det. Jeg har ikke hørt om noen skumle dyr der. Det er en typisk turområdet, med fine stier. Er en lysløype som man har mulighet til å sette seg i gapahuken og tenne bål. 

TS

Anonymkode: 28f0f...4dc

Sansynligvis løper dyret unna. Hvis det er et ungdyr kan det hende den er nyskjerrig og blir stående å glo. Da må du bare snu og gå tilbake veien du kom. Det er ekstremt sjeldent noe sånt skjer så det er best å ikke tenke på det for mye. 

Er egentlig ingen trygghet i å gå med hund i skog hvis man er redd ulv. Dersom du møter på ulv må du ta hunden i bånd og beskytte den for ulven kan være farlig for hunden.

Endret av kvinneguide
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uansvarlig å dra alene i naturen som kvinne. Du kan bli angrepet av ulv, bjørn og elg. Og sjansen er også ganske stor for at en skummel mann ser sin mulighet for å voldta deg. I skogen er det ingen vitner og han kan enkelt grave deg ned uten å vekke oppmerksomhet. 

Anonymkode: 16d6f...486

Skumle menn kan man vel også treffe på busstoppen, på jobben, i gata osv.?  Hva synes du, er det best at vi kvinner holder oss hjemme?  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at du utfordrer deg selv.  Ta ett skritt om gangen, så blir du tryggere etter hvert. Husk at dyr i marka er mer redd for deg enn du for dem. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uansvarlig å dra alene i naturen som kvinne. Du kan bli angrepet av ulv, bjørn og elg. Og sjansen er også ganske stor for at en skummel mann ser sin mulighet for å voldta deg. I skogen er det ingen vitner og han kan enkelt grave deg ned uten å vekke oppmerksomhet. 

Anonymkode: 16d6f...486

Går du mye i skogen? Og ser du disse dyrene ofte og opplever dem som aggressive? Det har ALDRI hendt meg og jeg har gått mye ute. Har sett elg men de bryr seg lite, ulv og bjørn er man dritheldig om man ser.

Anonymkode: f2a35...31c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er det både ulv og villsvin. Har ikke sett snurten av noen av de. Sannsynligheten er svært liten at du treffer på de i skogen. Rådyr ser jeg ofte, og elg noen ganger. Men de løper så snart de oppdager mennesker. 

Anonymkode: 75389...ac8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv har absolutt ingen interesse i deg. Selv en flokk vil ikke tenke på å jakte et menneske, men de oppholder seg uansett dyyypt inn i skoger og fjell, så det trenger du ikke tenke på. Jeg går mye i skog og mark alene, og jeg har aldri vært redd for ulv. De skygger unna om de ser/hører mennesker. Jeg er mer bekymra for elg, men da synger jeg eller lager høye lyder litt nå og da. Hører elgen at noen kommer, så stikker de av. Så lenge man lager lyd så blir ikke elgen overraska 😊 Sjansen for å bli angrepet av ville dyr er ekstremt liten, spesielt om man lager lyd og synger litt mens man går. 

Du har fått mange gode tips. 

Anonymkode: cf012...f29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ulv har absolutt ingen interesse i deg. Selv en flokk vil ikke tenke på å jakte et menneske, men de oppholder seg uansett dyyypt inn i skoger og fjell, så det trenger du ikke tenke på. Jeg går mye i skog og mark alene, og jeg har aldri vært redd for ulv. De skygger unna om de ser/hører mennesker. Jeg er mer bekymra for elg, men da synger jeg eller lager høye lyder litt nå og da. Hører elgen at noen kommer, så stikker de av. Så lenge man lager lyd så blir ikke elgen overraska 😊 Sjansen for å bli angrepet av ville dyr er ekstremt liten, spesielt om man lager lyd og synger litt mens man går. 

Du har fått mange gode tips. 

Anonymkode: cf012...f29

Var ute nå i kveld og følte meg ganske trygg! 😄 Så dette lover godt 😄 Mange gode tips her, som jeg skal ta med :)

Anonymkode: 28f0f...4dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 17.10.2020 den 23.32, AnonymBruker skrev:

Var ute nå i kveld og følte meg ganske trygg! 😄 Så dette lover godt 😄 Mange gode tips her, som jeg skal ta med :)

Anonymkode: 28f0f...4dc

Du kan i hvert fall tenke på at det ferdes jegere ute i skog og fjell hvert eneste år, og det hører med til sjeldenhetene at de noen gang, i løpet av alle år de jakter, ser bjørn eller ulv. Selv om dyrene kan være i nærheten, vil de gjemme seg eller stikke av gårde om de hører eller lukter menneske.

Håper du får mange fine skogs- og fjellturer!

Anonymkode: 8a894...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...