Gå til innhold

IVF og politiattest

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har nettopp måtte levere politiattest ved IVF. Leverte forrige uke. Vi var hos Hausken (privat) og der var det et krav. Mener vi har måtte levere i det offentlige tidligere også. 

Vet ikke hva som evt. viser på attesten. Men antar at det kun er relevante forhold som vises. Må oppgi formål med testen. For eksempel har ikke en trafikkforseelse noe å si for å være egnet som foreldre. 

Anonymkode: 5d83d...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her: nå er det vel under kategorien seksualforbrytelse dette havner.... 😭 Men ja, 10 år siden... Og finnes jo ikke noe vondt i mannen min. Uflaks og dumskap fra 20årene 😭

Anonymkode: 78b3a...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her: nå er det vel under kategorien seksualforbrytelse dette havner.... 😭 Men ja, 10 år siden... Og finnes jo ikke noe vondt i mannen min. Uflaks og dumskap fra 20årene 😭

åjj åjj.. høres ikke bra ut...

Anonymkode: d5a3d...2da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha. Uflaks? Wooops jeg tok et nej som et ja? 

Anonymkode: 35e84...37d

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva mannen din har fortalt deg, men det er skjeldent man blir dømt til fengsel over ett år for en seksualforbrytese pga uflaks

Anonymkode: f5c01...91a

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva mannen din har fortalt deg, men det er skjeldent man blir dømt til fengsel over ett år for en seksualforbrytese pga uflaks

Anonymkode: f5c01...91a

Å sitte så lenge i fengsel. Da har man gjort noe veldig kriminelt.. og i norge skal man ha veldig gode bevis før man blir fengslet.

Finn deg en annen mann hvis du ønsker barn. Barnevernet vil bli fort innblandet 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Selv om det er "skjedd et uhell" i ungdommen hans så vil det fort kunne "skje uhell" også i voksen alder. Særlig når han ikke tar ansvar og forteller at det var galt av han, men heller bagatelliserer det og kaller det han gjort mot noen for "et uhell".

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Gugglo skrev:

Enig. Selv om det er "skjedd et uhell" i ungdommen hans så vil det fort kunne "skje uhell" også i voksen alder. Særlig når han ikke tar ansvar og forteller at det var galt av han, men heller bagatelliserer det og kaller det han gjort mot noen for "et uhell".

Nå har han ikke brukt de ordene. Ingen her kan dømme han uten å vite hele historien bak. Det finnes flere sider av alle slike saker... Jeg hadde aldri giftet meg med en farlig mann som jeg tenkte kunne gjort noe sånt igjen. Han har tatt sin straff. Og ikke gjort noe galt de neste 11årene. Og ikke før dette. Dette blir for dumt....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å sitte så lenge i fengsel. Da har man gjort noe veldig kriminelt.. og i norge skal man ha veldig gode bevis før man blir fengslet.

Nei, herregud, skjerp dere. Man kan fint forandre seg på et tiår, og ting man gjør som ung og dum i fylla, skal ikke og bør ikke straffe seg elleve år senere 🙄 han har sonet dommen sin, tatt konsekvensen og latt livet sitt gå videre. Han kan bli en flott pappa allikevel. Barnevernet blander seg ikke inn så lenge barnet har det fint. 

Anonymkode: 92ea4...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, herregud, skjerp dere. Man kan fint forandre seg på et tiår, og ting man gjør som ung og dum i fylla, skal ikke og bør ikke straffe seg elleve år senere 🙄 han har sonet dommen sin, tatt konsekvensen og latt livet sitt gå videre. Han kan bli en flott pappa allikevel. Barnevernet blander seg ikke inn så lenge barnet har det fint. 

Ja, han kan jo sikkert gjøre noe dumt i fylla igjen 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, han kan jo sikkert gjøre noe dumt i fylla igjen 

Du vet jo absolutt ingen verdens ting om denne mannen. For alt du vet, drikker han ikke i det hele tatt lenger. Slutt og uttal deg om ting du ikke vet noen ting om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å holde seg til tema;

Jeg har ikke et svar, vet ikke nok om det. Men, det du må finne ut av er om dette er en utfyllende attest eller om dette er foreldet. Om det er forelder er det ok. Er det ikke noe foreldelsesfrist for seksualforbrytelser på attest, så vil dere ikke få innvilget ivf. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Neutral90 skrev:

For å holde seg til tema;

Jeg har ikke et svar, vet ikke nok om det. Men, det du må finne ut av er om dette er en utfyllende attest eller om dette er foreldet. Om det er forelder er det ok. Er det ikke noe foreldelsesfrist for seksualforbrytelser på attest, så vil dere ikke få innvilget ivf. 

Ser ikke ut som det er noe foreldelsesfrist dessverre. Da får vi håpe det ordner seg uten. Bare så utrolig kjipt om dette ødelegger barnedeømmen. 

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet jo absolutt ingen verdens ting om denne mannen. For alt du vet, drikker han ikke i det hele tatt lenger. Slutt og uttal deg om ting du ikke vet noen ting om. 

Takk for støttende ord. Jeg vet det høres sykt ut for andre det jeg skriver, men dette er en sak som er så vond på mange måter. Ingen interesse av å forklare det her, men grunnen til at jeg skrev uflaks er at jeg tror mange tenåringsgutter lider litt smale skjebne. Her er det mange gråsoner, han mente aldri å skade noen her eller gjennomføre hverken vanlig samleie eller overgrep (noe han forøvrig heller aldri er dømt for, men det er utrolig hva man kan bli dømt for innen dette tema uansett) ... Jeg forsvarer så absolutt ikke det han er dømt for, men samtidig så har han tatt sin straff. Og den sier ingenting om hvordan han er i dag ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at om man ikke har en plettfri vandel så gjør de en «ekstra» vurdering. Mener å ha lest ( på medicus eller hausken sine sider) at det likevel ikke er kroken på døra. Som du sier så er det lenge siden . Jeg kjenner en som ble dømt fordi han som 17 åring hadde sex m en 15 åring. Foreldrene til jenta anmeldte han . Selvfølgelig dumt og ulovlig.. men det var egentlig ikke voldtekt og han er ingen fare for barn. En flott pappa som en gang var ung og dum..

Anonymkode: 2dcb8...ceb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at om man ikke har en plettfri vandel så gjør de en «ekstra» vurdering. Mener å ha lest ( på medicus eller hausken sine sider) at det likevel ikke er kroken på døra. Som du sier så er det lenge siden . Jeg kjenner en som ble dømt fordi han som 17 åring hadde sex m en 15 åring. Foreldrene til jenta anmeldte han . Selvfølgelig dumt og ulovlig.. men det var egentlig ikke voldtekt og han er ingen fare for barn. En flott pappa som en gang var ung og dum..

Det er noe i denne duren (bare at begge var over 18år) som skjedde her også. Leste meg opp litt selv her, og ser at det er slik du beskriver. Bra det ikke er absolutt, for det er så sinnsykt stor forskjell på seksualforbrytelser og seksualforbrytelser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2020 den 20.03, AnonymBruker skrev:

Bare så utrolig kjipt om dette ødelegger barnedeømmen. 

Du kan eventuelt få barn alene. Med donor, altså. 

Skjønner at du ikke vil at vi skal gnåle om det samboeren din gjorde for ti år siden, men vil likevel bare komme med en kommentar. Les dommen han fikk den gangen. Kanskje har du allerede gjort det, bra.
Jeg har en venninne som var gift med en mann som hadde sittet i fengsel og hun trodde han hadde vært ærlig med henne om alt. Men etter mange år ryddet hun gjennom noen ting og fant dommen hans. Da hun leste den viste det seg at det han hadde gjort var mye verre enn det han hadde sagt til henne. 

Anonymkode: 5f4f6...782

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan eventuelt få barn alene. Med donor, altså. 

Skjønner at du ikke vil at vi skal gnåle om det samboeren din gjorde for ti år siden, men vil likevel bare komme med en kommentar. Les dommen han fikk den gangen. Kanskje har du allerede gjort det, bra.
Jeg har en venninne som var gift med en mann som hadde sittet i fengsel og hun trodde han hadde vært ærlig med henne om alt. Men etter mange år ryddet hun gjennom noen ting og fant dommen hans. Da hun leste den viste det seg at det han hadde gjort var mye verre enn det han hadde sagt til henne. 

Anonymkode: 5f4f6...782

Donor er uaktuelt... min mann må jo uansett stå som far om vi er gift regner jeg med, så da er vi jo like langt....

Dommen er lest og han snakker sant. Det er faktisk sykt hvor strenge straffene er, men ja, jeg tenker jo det også er bra da man skal ha nulltoleranse for slike ting...

Men, forstår det sånn nå at det skal kunne gå uansett, men forbereder oss på det verste... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Donor er uaktuelt... min mann må jo uansett stå som far om vi er gift regner jeg med, så da er vi jo like langt....

Dommen er lest og han snakker sant. Det er faktisk sykt hvor strenge straffene er, men ja, jeg tenker jo det også er bra da man skal ha nulltoleranse for slike ting...

Men, forstår det sånn nå at det skal kunne gå uansett, men forbereder oss på det verste... :(

Ønsker dere masse lykke til🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2020 den 19.06, AnonymBruker skrev:

Nå har han ikke brukt de ordene. Ingen her kan dømme han uten å vite hele historien bak. 

Visste ikke retten heller historien bak da de dømte han til over et år i fengsel?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, minister-mio skrev:

Visste ikke retten heller historien bak da de dømte han til over et år i fengsel?

visste ikke at du er advokat, var delaktig i denne saken og vet hva som foregikk? men du er sikkert en helgen... :vetikke::kvalm:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...