AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #1 Del Skrevet 16. oktober 2020 Jeg og min mann har forsøkt å bli gravide i snart 2 år. Foreløpig ser det ut til at det ikke er noe galt med noe av oss. Gjenstår å sjekke at jeg faktisk har eggløsning, ellers så blir det vel henvisning til IVF. Har forstått det sånn at man må ha gyldig politiattest. Mannen min satt i fengsel i 1,5 år da han var 20 (vi er over 30 nå). Vil dette kunne hindre oss i å få innvilget IVF? Kan man evt få gjort det privat uansett eller er kravet det samme der? Anonymkode: 78b3a...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #2 Del Skrevet 16. oktober 2020 Vi trengte ikke det nei, står ingenting i loven om dette? vi var på forsamtale i juni Anonymkode: 1f0bf...b98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mhmjadda Skrevet 16. oktober 2020 #3 Del Skrevet 16. oktober 2020 Hvor har du fått det fra at man trenger politiattest? Var aldri et spørsmål om det da vi gjennomgikk det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #4 Del Skrevet 16. oktober 2020 Departementet viderefører ikke forslaget om at opplysninger om vandel skal kunne gis etter samtykke i den forbindelse. https://stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Publikasjoner/Innstillinger/Stortinget/2019-2020/inns-201920-296l/?m=2 Anonymkode: 1f0bf...b98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #5 Del Skrevet 16. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Departementet viderefører ikke forslaget om at opplysninger om vandel skal kunne gis etter samtykke i den forbindelse. https://stortinget.no/no/Saker-og-publikasjoner/Publikasjoner/Innstillinger/Stortinget/2019-2020/inns-201920-296l/?m=2 Anonymkode: 1f0bf...b98 Ikke barneomsorgsattest heller? Anonymkode: 78b3a...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #6 Del Skrevet 16. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke barneomsorgsattest heller? Anonymkode: 78b3a...493 Nei Anonymkode: 1f0bf...b98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #7 Del Skrevet 16. oktober 2020 Ble kun spurt om noen av oss hadde pågående rettsak Anonymkode: 1f0bf...b98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #8 Del Skrevet 16. oktober 2020 Mulig jeg blander med noe annet da... Ble litt lettet nå. Tenker det er viktig at man blir sjekket at egner seg som foreldre, men om dette skulle ødelegge så er det jo bare helt bak mål. Ja, han gjorde noe veldig galt som 20åring i fylla, men tror ikke noen kan være bedre egnet som far 😍 (helt objektivt altså 😜) Takk for svar alle sammen! Anonymkode: 78b3a...493 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #9 Del Skrevet 16. oktober 2020 Jeg la ikke merke til noe egnethetsvurdering overhodet da vi fikk ivf.. syns nesten det er litt kritikkverdig. Men vi ble vel kanskje vurdert underveis i samtalene uten at det ble stilt konkrete som vedr egnethet. Anonymkode: 753bd...e12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #10 Del Skrevet 16. oktober 2020 Hvis det er 10 år siden, er ikke det forelder nå uansett å vil ikke komme med på politiattesten? Anonymkode: 3244d...cdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #11 Del Skrevet 16. oktober 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvis det er 10 år siden, er ikke det forelder nå uansett å vil ikke komme med på politiattesten? Anonymkode: 3244d...cdd Kommer ann paa forholdet han ble domt for (er flere foreldelsesfrister). Anonymkode: de4f3...e20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #12 Del Skrevet 16. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og min mann har forsøkt å bli gravide i snart 2 år. Foreløpig ser det ut til at det ikke er noe galt med noe av oss. Gjenstår å sjekke at jeg faktisk har eggløsning, ellers så blir det vel henvisning til IVF. Har forstått det sånn at man må ha gyldig politiattest. Mannen min satt i fengsel i 1,5 år da han var 20 (vi er over 30 nå). Vil dette kunne hindre oss i å få innvilget IVF? Kan man evt få gjort det privat uansett eller er kravet det samme der? Anonymkode: 78b3a...493 Det kommer helt an på hva han satt inne for. Men helt ærlig. Når noen har gjort noe så straffbart at han må sitte inne så lenge, så tenker jeg. Hvorfor få barn med han??????? Anonymkode: d5a3d...2da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #13 Del Skrevet 16. oktober 2020 Ny regel fra 1.7-2020, at de må ha en attest. Så spørs vel hva han gjorde som 20-åring. Anonymkode: 9c7b2...b9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #14 Del Skrevet 16. oktober 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Det kommer helt an på hva han satt inne for. Men helt ærlig. Når noen har gjort noe så straffbart at han må sitte inne så lenge, så tenker jeg. Hvorfor få barn med han??????? Anonymkode: d5a3d...2da Skjerp deg, for en dommende kommentar! Anonymkode: de4f3...e20 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #15 Del Skrevet 16. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ny regel fra 1.7-2020, at de må ha en attest. Så spørs vel hva han gjorde som 20-åring. Anonymkode: 9c7b2...b9a BS! hvor står dette? Mener du det har kommer en ny lov som ikke er oppdatert på lovdata eller noen andre plasser Anonymkode: 1f0bf...b98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #16 Del Skrevet 16. oktober 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: BS! hvor står dette? Mener du det har kommer en ny lov som ikke er oppdatert på lovdata eller noen andre plasser Anonymkode: 1f0bf...b98 https://www.legeforeningen.no/contentassets/368a420214174288a7e30dfaefa123f2/orientering-om-endringer-i-bioteknologiloven-fra-hod.pdf "Den som søker om assistert befruktning må fremlegge barneomsorgsattest, se pkt 3.4." Vi måtte legge ved attest da vi hadde forsøk hos Medicus etter sommeren. Legger ved link til hvordan man søker: https://www.fertilitetssenteret.no/politiattest/ Godkjent attest kom på mail etter én time. Anonymkode: bc1aa...6d6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #17 Del Skrevet 16. oktober 2020 JA, det har kommet ny lov om dette. Det har stått mye om dette i media, det er ikke vanskelig å søke det opp. Det står også tydelig informasjon på framsiden av flere fertilitetsklinikker sine sider. Hvis jeg husker riktig: dersom tidligere straff involverer alvorlige forbrytelser, slik som salg av narkotika, overgrep, etc. vil en ikke være egnet som skikket. Anonymkode: 33095...b40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #18 Del Skrevet 16. oktober 2020 https://www.helsedirektoratet.no/rundskriv/assistert-befruktning-med-donorsaed-horingsutkast/generelle-bestemmelser (...) I brev fra Helse- og omsorgsdepartementet av 19. juni 2020 orienterer departementet nærmere om dette. Det fremgår her at en barneomsorgsattest er en politiattest for personer som skal ha omsorg for eller oppgaver knyttet til mindreårige. På barneomsorgsattesten skal det anmerkes om personen er siktet, tiltalt, har vedtatt forelegg eller er dømt for overtredelse av flere straffebestemmelser som for eksempel seksualforbrytelser mot barn og voksne, drap, narkotikaforbrytelser og grov volds- og ranskriminalitet Anonymkode: 33095...b40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #19 Del Skrevet 16. oktober 2020 Vi har nettopp vært gjennom ivf. Vi måtte levere våre politiattester. Det er jo bare å søke de hos politiet, så ser dere hva som står der. Men det at han satt i fengslet betyr ikke at det skal stå på politiattesten for prøverør. Anonymkode: 61ebf...dfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2020 #20 Del Skrevet 16. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi har nettopp vært gjennom ivf. Vi måtte levere våre politiattester. Det er jo bare å søke de hos politiet, så ser dere hva som står der. Men det at han satt i fengslet betyr ikke at det skal stå på politiattesten for prøverør. Anonymkode: 61ebf...dfa Ps. Vi gikk privat. Anonymkode: 61ebf...dfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå