Gå til innhold

Huset på prærien


Østkantgutt1913

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Som noen var inne på tidligere i denne tråden så er det Mary i tv serien som opplever mest personlige tragedier totalt sett. Nedenfor følger et lite sammendrag av hva Mary får oppleve gjennom serien av vonde hendelser:

Sesong 2: synet blir gradvis nedsatt og Mary får briller. Hun blir ertet av de andre elevene på skolen og kalt brilleslange.

Sesong 3:  Mary blir sparket av en hest, og blir alvorlig syk. Tilbringer lang tid på sykehuset.

Sesong 4: I en av de første episodene finner Mary ut hennes daværende forlovede John har funnet seg en annen. I sesong avslutningen på sesong 4 blir Mary blind.

Sesong 5: Mary tror hun er i ferd med å få tilbake synet noe som etter undersøkelse ikke stemmer. Hun opplever litt senere i denne sesongen en spontanabort. 

Sesong 6: Mary og Adam får i løpet av sesongen barn, men kort tid etter dør dessverre barnet  da blindeskolen brenner ned.  Mary går inn i sjokk pga hendelsen

....

Jeg syns det at hun mister barnet og at hun mister synet er de to verste. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (25 minutter siden):

Som noen var inne på tidligere i denne tråden så er det Mary i tv serien som opplever mest personlige tragedier totalt sett. Nedenfor følger et lite sammendrag av hva Mary får oppleve gjennom serien av vonde hendelser:

Sesong 2: synet blir gradvis nedsatt og Mary får briller. Hun blir ertet av de andre elevene på skolen og kalt brilleslange.

Sesong 3:  Mary blir sparket av en hest, og blir alvorlig syk. Tilbringer lang tid på sykehuset.

Sesong 4: I en av de første episodene finner Mary ut hennes daværende forlovede John har funnet seg en annen. I sesong avslutningen på sesong 4 blir Mary blind.

Sesong 5: Mary tror hun er i ferd med å få tilbake synet noe som etter undersøkelse ikke stemmer. Hun opplever litt senere i denne sesongen en spontanabort. 

Sesong 6: Mary og Adam får i løpet av sesongen barn, men kort tid etter dør dessverre barnet  da blindeskolen brenner ned.  Mary går inn i sjokk pga hendelsen

....

Jeg syns det at hun mister barnet og at hun mister synet er de to verste. 

Ja, virkelig. Dagens episode på tv er virkelig hjerteskjærende. Er det sånn at de. Forblir barnløs fra nå av? 

Har ikke sett serien siden sent på 90-tallet og koser meg med å se det på nytt. Selve plottet er i stor grad glemt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Highhopes skrev (4 minutter siden):

Ja, virkelig. Dagens episode på tv er virkelig hjerteskjærende. Er det sånn at de. Forblir barnløs fra nå av? 

Har ikke sett serien siden sent på 90-tallet og koser meg med å se det på nytt. Selve plottet er i stor grad glemt. 

Ingen flere barn på Mary i serien nå nei. I virkeligheten fikk Mary hverken barn eller mann i det hele tatt. 

Det er en ting som forundrer meg over dagens episode. Hvis det var en brann så ville det første jeg gjorde var å sikre mitt eget barn. Mary sitter ved barnet sitt når hun får beskjed om at det brenner. Hadde ikke det vært først naturlig å plukke opp babyen og Så etterpå prøve å redde de andre?  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt for Albert og kompisen som hadde skyld i brannen.., se hva som skjer med de i del to på mandag..

De gjorde jo så kona til Jonathan og ungen til Mary døde .

Bygger de opp ny blindeskole ..? Noen som vet det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi84 skrev (19 timer siden):

Som noen var inne på tidligere i denne tråden så er det Mary i tv serien som opplever mest personlige tragedier totalt sett. Nedenfor følger et lite sammendrag av hva Mary får oppleve gjennom serien av vonde hendelser:

Sesong 2: synet blir gradvis nedsatt og Mary får briller. Hun blir ertet av de andre elevene på skolen og kalt brilleslange.

Sesong 3:  Mary blir sparket av en hest, og blir alvorlig syk. Tilbringer lang tid på sykehuset.

Sesong 4: I en av de første episodene finner Mary ut hennes daværende forlovede John har funnet seg en annen. I sesong avslutningen på sesong 4 blir Mary blind.

Sesong 5: Mary tror hun er i ferd med å få tilbake synet noe som etter undersøkelse ikke stemmer. Hun opplever litt senere i denne sesongen en spontanabort. 

Sesong 6: Mary og Adam får i løpet av sesongen barn, men kort tid etter dør dessverre barnet  da blindeskolen brenner ned.  Mary går inn i sjokk pga hendelsen

....

Jeg syns det at hun mister barnet og at hun mister synet er de to verste. 

Er ikke sikker på om dette faktisk stemmer, men jeg har sett forskjellige steder på nettet at Mary i tv serien ikke skulle bli blind, det var egentlig planer om at karakteren skulle gifte seg med John men Melissa Sue Anderson som spilte Mary likte ikke Radames Pera som spilte John og derfor droppet de at Mary og John skulle gifte seg, planen var egentlig at Mary og John skulle gifte seg.

 

Jeg husker ikke sesongen, det var etter at hun ble blind, så var Mary også i en ganske alvorlig ulykke med vognen hun satt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lsklars skrev (15 minutter siden):

Kjipt for Albert og kompisen som hadde skyld i brannen.., se hva som skjer med de i del to på mandag..

De gjorde jo så kona til Jonathan og ungen til Mary døde .

Bygger de opp ny blindeskole ..? Noen som vet det 

Så vidt jeg kan huske så bygger de ikke opp blindeskolen.

 

Endret av Aragorn ll Elessar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antiviruset skrev (På 13.11.2020 den 17.21):

En ikonisk serie fra 70 og 80 tallet. Faktisk god den dag i dag. Viser vel en god del om hvordan livet var den gangen på prærien og er basert på gamle bøker. Knallhardt liv der man levde for hånd til munn for mange. Ser litt på den selv, og mimrer fra den gang jeg synes den var utrolig spennende og god da jeg selv var barn.

En god serie blir ikke dårlig, bare fordi den er mer en 5 minutter gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud bedre å sterk episode I dag, har tårer i øynene enda

Flott minneplakett for nye blindeskolen, som tydeligvis blir bygd opp på nytt 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er direkte skammelig at Albert ikke får noen straff for å brenne ned skolen og indirekte drepe to mennesker.

Anonymkode: 01f00...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aragorn ll Elessar skrev (På 20.2.2021 den 13.22):

Så vidt jeg kan huske så bygger de ikke opp blindeskolen.

 

Det stemmer. Av en årsak som avsløres i nest siste episode i sesong 6 (dette blir fredagens episode), så blir ikke skolen bygget opp igjen. De må heller finne et nytt bygg til blindeskolen.

Det er bare 4 episoder igjen av sesong 6 nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig episode i dag

Nels lei av Harriet, flørter litt med en annen, men finner tilbake til kona til slutt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spire til giftemål og unger etterhvert mellom Laura og Almonzo i dag..

Koselig 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lsklars skrev (2 timer siden):

Spire til giftemål og unger etterhvert mellom Laura og Almonzo i dag..

Koselig 

Episoden som ble vist idag er min favoritt episode i denne serien. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke sett pga noe forhandlinger greier..

Tv3, tv6 og V4 er borte

Krise ang huset på prærien dette, huff 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er derfor det er best og ha serier man liker på DVD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varer dette lenge får jeg ikke sett på dette på en uke eller i værste fall i flere uker

 

Sukk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har sesong 7 begynt. Disse er mine favoritt episoder fra sesong 7.

Episode 1 og 2: Laura Ingalls Wilder 

Episode 7 divorce walnut grove

Episode 10 og 11: to see the light

Episode 12 Oleson vs Oleson

Episode 14 The newpews 

Episode 16 Goodbye mrs wilder

Episode 17 og 18 Sylvia

Episode 20 I do again

Episode 21 og 22 The lost ones

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...