Linip Skrevet 14. oktober 2020 #1 Del Skrevet 14. oktober 2020 (endret) Endret 29. desember 2021 av Linip Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #2 Del Skrevet 15. oktober 2020 Jeg tenker at du er heldig som får forsøkene avbrutt. For da har du fortsatt alle 3 forsøkene tilgode. Det kan være utflaks mtp at sykehuset fortsatt prøver så har dem selvfølgelig troen. Kanskje det er noe du kan gjøre? Feks q10? Masse lykke til. Anonymkode: 43406...ed6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #3 Del Skrevet 15. oktober 2020 Velg eggdonasjon. Dra til Russland, klinikken Ava. Anonymkode: fe037...d95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #4 Del Skrevet 15. oktober 2020 For meg høres det ut som at du har vært uheldig. Hva sier klinikken? Ellers så lurer jeg på hva det betyr at det var skall? Betyr det at eggene var umodne? «Jeg fikk beskjed på ul ved folikkelmåling at min høyre eggstokk fungerer «normalt» nå , mens den venstre ennå trenger tid etter opprasjonen.» Hvorfor skal du da gå igang med ivf umiddelbart etter bortfallsblødning? Hadde det ikke vært lurt å vente en syklus? Har du spurt klinikken om dette? Jeg skjønner at dette er trist og leit for deg. Men ettersom du har avbrutte forsøk har du alle tre forsøkene igjen og klinikken vil fortsatt satse på deg. Vet ikke om det er en slags trøst oppi det hele? Anonymkode: 9c670...840 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #5 Del Skrevet 15. oktober 2020 Tviler på klinikkene ville holdt deg på sidelinjen om de mente det ikke ville gå. Så de har tydeligvis tro på at du kan bli gravid . Offentlig vil aldri kaste bort tid på noe de ser ikke vil fungere, så her er det absolutt fortsatt muligheter. Vet det er vanskelig å ikke ta sorgene på forskudd. Husk at de aller fleste blir gravide til slutt. Du har nok bare hvert litt uheldig. Og som flere nevner. Det er veldig bra at forsøkene blir avbrutt så slipper du miste forsøk. Anonymkode: e1958...d9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #6 Del Skrevet 15. oktober 2020 Så mye du har vært igjennom😩 så urettferdig at noen skal plages så mye for å få barneønske oppfylt mens andre bare blunker så er de gravide.. Jeg tenker også at det muligens hadde vært lurt å vente en syklus mellom.. du skriver jo at nå andre gang så hadde den ene vokst 19mm. Tenker at de vokser seg mer jevnt hvis du ikke er over medisinert av hormoner fra forrige syklus. Derfor kanskje lurt å ha en syklus mellom forsøkene! Og det kan være generelt godt for kroppen med 1 mnd pause for alle hormoner. Som igjen er mer positivt for at kroppen skal jobbe på å få til fine egg og et evt innsett. 😊 håper du får ønske oppfylt snart! Det hadde du virkelig fortjent nå🤞🏻 Har selv ulserøs colitt, men har operert til bekken reservoar for 14 år siden, med beskjed at jeg kunne være steril etter den operasjonen (tette eggledere) når vi begynte prøvingen for 5 år siden så var jeg sikker på at dette var tilfelle, da 80% har tette eggledere etter bekken reservoar operasjon. Vi brukte 2.5 år før vi ble gravide naturlige. (Hadde flere IVF forsøk i mellom tiden.) hvorfor vi ikke ble gravide naturlige har vi enda ikke funnet ut av, har ikke tette eggledere og alt annet ser også bra ut. Kanskje ikke en solskinnshistorie som ble skapt igjennom IVF. Men jeg vet veldig godt hvilken følelse det er da man føler at man aldri kommer til å bli gravid ! Man føler seg alene og at alle andre får drømmene oppfylt! Plutselig så går det og du får egg som holder seg gjennom hele veien! Går litt på uflax og flax på egguthentingen. Ene egguthentingen vår så fikk vi ut 10 egg der alle falte ifra på dag 3, og et ble satt inn på dag 2 som ikke endte i graviditet. På egguttak nr 2 så fikk vi ut 15 egg og 1 ble satt inn på dag 2 og 5 utviklet seg til blasto og ble fryst. Så de to forsøkene er jo helt to forskjellige. Ble gravid før jeg rakk et fryseforsøk 😊 håper du er heldig snart🥰 Anonymkode: b80c2...13d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #7 Del Skrevet 15. oktober 2020 Meg over, nå var det ikke alle av de eggene vi fikk ut som ble befruktet, husker ikke hvor mange som ble befruktet, men det var mange som ikke ble det. Anonymkode: b80c2...13d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #8 Del Skrevet 15. oktober 2020 Jeg hadde flere avbrutte forsøk pga av ingen befruktning. Har ikke hatt samme problemer som deg, men kjenner igjen skuffelsen når det ikke går som håpet. Fordelen med at det blir avbrutt er at det ikke teller som et forsøk og du har fortsatt 3 forsøk igjen. Men vet litt om hvor demotiverende det er å gå i gang med en ny runde. Ville bare ønske deg lykke til og håper det ordner seg. Jeg ble gravid på 3 forsøk og har en fin gutt på nesten 2 år. Det er håp, selv når alt se mørk ut. Anonymkode: ca925...aa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linip Skrevet 15. oktober 2020 Forfatter #9 Del Skrevet 15. oktober 2020 (endret) . Endret 29. desember 2021 av Linip Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #10 Del Skrevet 15. oktober 2020 Jeg aner ikke om det er det samme, men ang tomme skall så er det kanskje det samme som tomme eggposer? Jeg hadde 40+ eggposer (overstimulert), men bare 16 egg. Altså var jo veldig mange tomme. Anonymkode: 037f3...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linip Skrevet 15. oktober 2020 Forfatter #11 Del Skrevet 15. oktober 2020 (endret) . Endret 29. desember 2021 av Linip Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #12 Del Skrevet 15. oktober 2020 Jeg fikk ett egg fra seks eggposer første gang og fire egg hvorav ett ble befruktet, men ikke ble til noe andre gang. Legene sa at det var overraskende, og de skjønte ikke hvorfor. Jeg føler så med deg, jeg var knust etter andre forsøk. En ting var at det ikke ble noe, men dette med at kroppen reagerte uventet og feil på behandlingen i tillegg var også vondt. Det er bare vondt med den redselen for at noe er helt galt og det ikke er mulig. Håper virkelig for dere at neste forsøk blir mer oppløftende ❤️ Vi fikk seks egg, to som klarte seg og ble satt inn og et barn på det tredje forsøket. Jeg brukte faktisk Q10 siste gang. Det var sannsynligvis tilfeldig, og egentlig vil jeg ikke anbefale å bruke mye penger i fortvilelse på noe som ikke er bevist å virke. Men det var altså akkurat det jeg gjorde, og kanskje, kanskje kan det være noe i det. Jeg brukte doseringen på pakken. Anonymkode: fbd19...25a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linip Skrevet 15. oktober 2020 Forfatter #13 Del Skrevet 15. oktober 2020 (endret) . Endret 29. desember 2021 av Linip 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2020 #14 Del Skrevet 15. oktober 2020 Jeg har ingen tips dessverre, men jeg undrer meg over hvorfor de satte deg i kunstig overgangsalder om du var prøver? Har jeg misforstått tidslinjen kanskje? Jeg har også endometriose, og kunstig overgangsalder var bare anbefalt om man skulle vente flere år med å prøve. Det kunne ta 2 - 6 måneder å få tilbake normal syklus etter siste sprøyte var ute av kroppen ble jeg fortalt. Sykehuset har hele tiden satt min fruktbarhet først, og derfor valgt bort flere typer behandlinger, og latt flere cyster bli igjen på eggstokkene fordi de var for sammengrodde. Kunstig overgangsalder ble blant annet valgt bort. Anonymkode: 6d620...b74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linip Skrevet 15. oktober 2020 Forfatter #15 Del Skrevet 15. oktober 2020 (endret) . Endret 29. desember 2021 av Linip Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lise89 Skrevet 19. oktober 2020 #16 Del Skrevet 19. oktober 2020 (endret) Hei TS. Kjenner meg igjen i situasjonen din. Har selv endometriose og har vært gjennom 2 operasjoner de 2 siste årene. Har lav AMH, den ble målt til 5 for 1,5 år siden, noe som er ganske lavt med tanke på at jeg kun er 31 år. Vi har vært gjennom 4 (!) prøverørsforsøk hvor 2 av disse har blitt avbrutt. 1. Tok Synarela 2 uker Og gikk på 200 gonal F, fikk ut 10 egg der 4 var modne og fikk satt inn et egg på dag 3. De andre eggene Var ikke gode nok til frys. Negativt forsøk. 2. Synarela 4 uker, 250 gonal F. Fikk ut 16 egg men få av de var modne. De glemte også å utføre ICSI noe som resulterte i at ingen av eggene ble befruktet! Så avbrutt forsøk 3. 4 uker Synarela, 300 menopur. Fikk ut 6 egg, et ble satt inn på dag 3. Positivt test 2 uker etter men endte i SA i uke 6😳 Mellom forsøk 3 og 4 opererte jeg igjen for endometriose. Hadde en sjokoladecyste på vestre eggstokk som ble fjernet. Ble spontant gravid 2 uker etter operasjonen men endte i SA i uke 5 😳 Startet deretter på p piller. Før dette ble det målt at jeg hadde rundt 15 AF på ultralyd. 4. Før jeg startet på Synarela fant de bare to eggposer på hver side, så hadde en dårlig følelse fra start. Det hadde kun gått 8 uker mellom UL med 15AF så her hadde nok pillene spilt en rolle. 5 uker på Synarela direkte etter p piller. 300 menopur i 5 dager. På UL på dag 6 fant de en eggpose som så og si var klar til uttak, og 7 mindre. De oppjusterte dosen min til 450 menopur noe jeg tok i 6 dager. Da jeg var på UL på dag 9 så ting litt lysere ut men de regnet med at den største kom til å gå til grunne. Satt eggløsningssprøyten og natten før uttak følte jeg at jeg hadde eggløsning. Da jeg hadde uttak Fikk de kun ut 3 egg, fra de minste eggposene de ikke hadde troen på i utgangspunktet. Ingen av de var modne. Avbrutt forsøk. Dette virker kanskje mørkt og demotiverende, men poenget er at hvert forsøk kan variere veldig mye. På Rikshospitalet har jeg bedt de være ærlige med meg om vi trenger eggdonasjon men de sier at de absoulutt har troen og at ED er for tidlig å vurdere. De har heller ikke avskrevet oss. Legen sa at hadde hun hatt min kropp så hadde hun ikke gitt seg med de forutsetningene. Så vi fortsetter , selvom det er blytungt å stå i det ❤️❤️ Endret 19. oktober 2020 av Lise89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2020 #17 Del Skrevet 19. oktober 2020 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4601177/ https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4678451/ https://www.remembryo.com/eggquality/ Anonymkode: f44d7...2ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå