Gå til innhold

Gro syk av mobilen!

Dystonia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er jo absolutt noe å bli betenkt over!

Samtidig hører vi jo at små barn ikke bør bruke mobiltelefon, da de er ekstra utsatt for stråling. Jeg blir litt skremt når jeg tenker på hvor mange klassekamerater av barna mine som disponerer egen mobiltelefon!

I en 5. klasse har nesten samtlige elever mobil, og min pode føler seg temmelig utenfor som ikke har. Jeg holder igjen!!!

I klassen til min yngste sønn har allerede en av klassekameratene fått sin egen telefon.

De går i 2. klasse!!! Hvor er logikken???

Jeg har en svoger som måtte slutte å bruke mobiltelefon i jobbsammenheng, da han slet med stadig hodepine. Dette ga seg da han la bort mobilen en periode. Skremmende, synes jeg!

Selv har jeg mobiltelefon med ring kontant abbonement, noe som gjør at jeg kun bruker den til å ringe med hvis det er viktige beskjeder etc.

Som regel blir telefonen benyttet til tekstmeldinger (av mer eller mindre seriøs art...) men da befinner telefonen seg et stykke fra hodet!

Jeg synes absolutt mobiltelefon er en praktisk og grei sak, men tror likevel det er verdt å reflektere litt over når og hvor mye vi bruker den!

Hilsen12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Fatter ikke hvorfor dette mobilgreiene har blitt så "inn" egentlig. Jeg har mobil med kontantkort, men den ligger og slenger i hanskerommet i bilen. Skjønner heller ikke hvorfor at folk gidder å være tigjengelig 24 timer i døgnet - bare unødvendig mas og kjat alikevell.

Hvem er det som egentlig MÅ ha mobil? Ingen, etter min mening.

Mobiltelefoner er tull og tøys! Skadelige er de også!

Nullet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte forskere sier handsfree fungerer som en antenne og tredobler strålinga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobiltelefoner er nok skadelig, den som visstnok strålte mest for 1 år siden var T28 Ericsson...

Men det kan være fiktiv informasjon.

Handsfree som ikke er produsert av pirat produsent stråler nok mindre en om du har telefonen rett opp til øret.

1212[ Dette Innlegg er endret av: Versace den 2002-03-11 00:15 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg kjenner til en mann som kanskje var en av de første til å bruke mobil (han jobber som sjef på en stor bedrift som lager mobiltelefoner)

Han har er stor kreftsvulst i hjernen på høyre side ved øret. Han levner en toåring, en baby og kone etter seg snart bare 34 år gammel......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

mnjaaa,men alle flykapteiner som har kræsjet var også habile kaffedrikkere: ergo kaffe er livsfarlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...
Gjest gunil

Hei

Er det noen her som vet om mobiltelefon stråling har noen konsekvenser for fosteret hvis man blir utsatt for stråling under svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja,tenker du på mobilstråling nå?Jeg vil tro det skal en hel del stråling til, da fosteret er beskyttet av masse væske og hinner.

Men at strålingen fra mobilen er usunn,er jeg helt sikker på.

Det rullerer for øvrig en sak i Bergen,jeg vet ikke om den er avgjort,lenge siden jeg har hørt noe om den.Det gjaldt fedre som tjenestegjorde på en MTB med en helt spesiell sender om bord.Det var et eksperiment da.Alle fedrene fikk barn med misdannelser,så det må jo være ganske tungt for dem.De gikk til sak mot Forsvaret,men aner ikke åssen den endte....

For øvrig stråler det meste rundt oss,TV,radioer,pc,telefoner....Alle produkter som avgir stråling,skal testes før de godkjennes.Det finnes masse dokumentasjon på slike ting.Jeg vil tro du kan finne mye info på internett,om du søker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...