Gå til innhold

Realisere babydrømmen 💖

Niny

Anbefalte innlegg

Fikk faktisk akkurat tekstmelding om at gynekologen har fått en avbestilling og jeg fikk framskyndet time til førstkommende tirsdag! 🎉 Jeg la jo igjen en beskjed for 2 måneder siden at jeg kan stille mer eller mindre på dagen om de får avbestilling 😊

Satse på jeg kanskje er i DPO land da, eller kanskje ikke, så jeg får mase meg på progesteronstøtte eller oppfølging av dette før egget slipper! 🤔🤞

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åå så bra. Time allerede på tirsdag, det er jo flott. Blir spennende å se hvor du er i syklusen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med time hos gynekolog så snart! Og så koselig å lese om forholdet ditt med mannen, kjenner meg veldig igjen i det du skriver med forholdet jeg selv er i. Det er godt❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD12

Utfloden idag er veldig blank og tøyelig/strekkbar, men "trådene" er veldig tynne. Sist måned var det sånn dagen før den ble veldig tykk og enda mer strekkbar. Da fikk jeg positiv EL test samme kveld. 

Plutselig veldig spennende om jeg får positiv test imorgen 🤞 kommer ikke til å teste like mye som sist, da jeg testet ettermiddag og kveld begge dagene. Var neeeesten positiv ene ettermiddagen. Positiv kveld, peak ettermiddag dagen etter, positiv kvelden, og negativ med eggløsning dagen etter der. 

Jeg tester imorgen ettermiddag og søndag ettermiddag 🤷🏻‍♀️ Har lang LH topp. Hatt 2 dager positiv flere ganger nå 😊

Pleier å gå fra svak til positiv på én dag. Bygger seg ikke opp på forhånd. 

Endret av Niny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med erfaringer. Det er det eneste positive med at tiden går som prøver... Høres veldig lovende ut dette! Er veldig spent på ettermiddagens EL-test i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd14

Igår var testen også negativ. Men skimtet litt sterkere strek. Vurderte ny test på kvelden, men dagen løp fra meg og det ble glemt. 

Tempen ble målt igår, men den pep ikke. Tok den ut for å se, og den var ferdig.. Mens jeg leste av målingen begynte den å lyse på tegnet for batteri 🙄 Må tydeligvis bytte batteri fast hver måned. 🤷🏻‍♀️ Byttet da batteri igår. I farten greide jeg å sette batteriet i opp ned, og testet da altså ikke at den gikk på før jeg la den fra meg igjen 😂😂 Kan tenke dere så jeg balte i dag tidlig. Prøve å ikke våkne eller hvertfall stå opp, men samtidig under dynen prøve å dirke ut batteriet som alltid sitter bom fast 😂😂 Fant heldigvis i bunnen av ene nattbordskuffen, en gammel klokke med vanlig gammeldags reim. Fikk til med den "nålen" du putter igjennom hullet i reima å dytte ut batteriet 🙈 Fikk snudd batteriet og målt. Tempen ble heldigvis innenfor fornuftig måling, og litt lavere enn igår. 

Tok en ny test nå. POSITIIIV! 🎉🎉 2 streker var synlig etter ca 2 sekunder idag. Har pleid å vente ca 30 sek før noen streker kommer frem, når testene ikke er positive. 

Idag forventet jeg at den var positiv. Livmortappen er så høy at jeg såvidt greier å kjenne den, og så myk og åpen at fingen kunne sikkert "falt inn" 🙈😜 Hadde EL slim første dotur etter jeg stod opp idag også 😊 

Ser ut som streken er på styrke med peak-testene mine de andre syklusene mine som er dag 2 av positiv. Spent på  testen i morgen da, og om EL blir dagen før eller den dagen jeg skal til gynekolog. Det er jo på tirsdag alt 😳😄

IMG_20210110_173055.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei ser forresten i historikken min allikavel at dag to av positiv så pleier teststreken å være så sterk som nå, men kontrollstreken blir svakere enn den er idag 🙈

Vedlagt er bilde av forrige måned og denne måneden hittil. 

Screenshot_20210110_174012_premom.eh.com.ehpremomapp.jpg

Har hittil fått positive EL tester:

PP4 - CD14 + 15

PP6 - CD15 + 16

PP7 - CD14 (+15?)

Endret av Niny
Tilleggsinfo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (6 minutter siden):

Så tydelig test da! Helt nydelig 😁 

Ja er deilig å vite at jeg har så lang LH topp at jeg ikke trenger å teste flere ganger for dagen. Den er positiv i 2 dager likavel. 😊 Stort sett liten tyding involvert også, siden testene dagene i forveien er så negative at du kun ser 1 strek uten å se etter. Da først ser du en svak strek 2. 😅

Er bare så spent nå på om gynekolog vil bry seg om fertilitets spørsmål, som f.eks. kort lutealfase og 2 kjemiske graviditeter hittil, eller om hun kun tar utgangspunkt i smerter i livmor/korsrygg. Disse har jeg jo hatt ganske uttalt nå annenhver måned i sterkere eller svakere grad. 

Mamma brukte jo 3 år fra hun begynte å prøve på meg, før jeg kom. 1 SA i uke 6 inni der også.. Dette, i tillegg til mange flere med problemer i familien min, så håper jeg at hun hører iallefall med et halvt øre 🤷🏻‍♀️🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er jo helt gull med den oversikten over syklusen. Prøvingen føles til tider uutholdelig, men man lærer mye om kroppen i det minste 😊

Blir så spennende å høre oppsummeringen på tirsdag! Håper du får hjelp både ift. smertene og fertilitsspm 🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooo herlig test!! 😁 Det er gøy når det er tydelig at den kommer til å bli positiv i løpet av 2 sekunder. Sånn er det hos meg også! Kan se veeldig kjapt om dette blir en negativ eller positiv test. Og ingen tvil her som sagt hos deg nei. Blir spennende å følge med tempen nå... bare termometeret oppfører seg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (24 minutter siden):

Ooo herlig test!! 😁 Det er gøy når det er tydelig at den kommer til å bli positiv i løpet av 2 sekunder. Sånn er det hos meg også! Kan se veeldig kjapt om dette blir en negativ eller positiv test. Og ingen tvil her som sagt hos deg nei. Blir spennende å følge med tempen nå... bare termometeret oppfører seg! 

Du har rett. Dette bildet tok jeg idet jeg hadde tatt testen opp fra urinen, sett på testen og låst opp telefonen, så ganske kjapt etterpå 🙈😂🤩

Ganske tydelig 2 like streker. Sånn man liker det 😬

IMG_20210110_172310.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD15

Før idag hadde jeg plutselig mye og tykk EL slim. Tykkere enn igår, så da antar jeg likt forløp som sist, med peak på testen i ettermiddag og negativ med påfølgende EL imorgen 🤩

Endret av Niny
Skriveleif 😅
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så veldig greit når man faktisk begynner å forstå kroppen sin 😊 At den følger samme løpet som tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, denne testen har vel allerede blitt negativ igjen, har den ikke det? 😁 Har kjent på mye stikkinger idag, som begynte i dag tidlig. Sist måned begynte det på ettermiddag/kvelden. 

Testen igår var også litt sterkere enn den første positive sist måned, så var faktisk spent på dagens test. 

IMG_20210111_170430.thumb.jpg.2e1ad12e6c77e57f7e78f2a2945394e0.jpg

Ååh så spent på temp imorgen! Regner altså med at imorgen er EL dag og at tempen hopper først på onsdagen. Hadde vært litt artig å ha EL faktisk den samme dagen jeg er hos gynekologen 😅🙈 Vet ikke om det vil ha noenting å si da men 🤷🏻‍♀️

Det jeg bemerket meg før idag var at ved sist PP og bruk av Wild Yam, så var tempen etter EL en del høyere enn den har vært de tidligere månedene. Fikk jo også en dag lengre lutealfase enn før. Får håpe Gyn tar dette til ettertanke og lar meg få de progesterontablettene (Duphaston?), eller en annen form for progesteronstøtte.. Jeg tror jo selv dette er grunnen til at jeg har hatt 2 kjemiske, at jeg har for lavt progesteronnivå 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut som den er negativ igjen, ja 😄  For et sammentreff med el og gyn time samme dagen!

Masse lykke til imorgen. Venter spent på oppsummeringen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1DPO

Her ligger visst kroppen litt foran skjemaet 😅🙈

EL testen ble negativ allerede igår, og jeg hadde mye murringer og stikkinger gjennom hele dagen. På kvelden når jeg skulle legge meg, kjente jeg at brystene, spesielt det ene, var så ømt på nippelen at det omtrent gjorde vondt 🙈 Går jeg bakover i historikken, ser jeg det har vært litt hips om haps om det har kommet på EL dagen eller dagen før. 

Tenker at jeg tar ikke noe wild yam før jeg har vært hos Gyn idag, i tilfelle jeg får medisin. 🤔

Screenshot_20210112_060957_com.tamtris.fertilityfriend.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeees - så gøy! Da fikk både du og jeg overraskende kun èn dag med positiv EL-test! Hurra for at noe går vår vei 😄 Nå krysser jeg bare fingrene hardt for at dette er starten på noe større for oss 🤞 Lykke til hos gynekologen i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...