Gå til innhold

Spontanabort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

er 5+1. hadde en liten blødning (ca en ts blod) som kom i går helt uten forvarsel eller smerter.. det stoppet med en gang, og det har ikke kommet noe friskt blod siden. idag er det litt brun utflod som kommer på papiret og litt i truseinnlegget. ikke noe smerter, kun murring. 

er det en SA jeg hadde? eller kan dette gå bra likevel? skal jeg kontakte lege? ta blodprøver? vente å se? hvor lenge skal man vente ? ta graviditetstester? er så bekymret.., 

Anonymkode: 4b384...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg har blod ikke vært et godt tegn, og mine blødninger har vært uten klumper. MEN det trenger ikke å bety dårlig nyheter for din del. Mange har en lettblødende livmor og det er mye som skjer i livmoren akkurat nå.

På ultralyd vil du ikke kunne se stort akkurat nå. Jeg ville tatt tester og eventuelt blodprøver med et par dagers mellomrom for å se stigning. Vent en uke med å eventuelt ta en UL. 
 

håper dette bare er uskyldig ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøyamor skrev:

Gå til LEGEN, ikke spør på et forum. 

Unødvendig kommentar. Man søker svar overalt i en sånn situasjon. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

er 5+1. hadde en liten blødning (ca en ts blod) som kom i går helt uten forvarsel eller smerter.. det stoppet med en gang, og det har ikke kommet noe friskt blod siden. idag er det litt brun utflod som kommer på papiret og litt i truseinnlegget. ikke noe smerter, kun murring. 

er det en SA jeg hadde? eller kan dette gå bra likevel? skal jeg kontakte lege? ta blodprøver? vente å se? hvor lenge skal man vente ? ta graviditetstester? er så bekymret.., 

Anonymkode: 4b384...6c5

Høres ut som starten på min SA, desverre. Blødde bittelitt brunt og rødt om en annen i ca en uke før SA var faktum. Fikk ikke smerter før selve dagen 'alt' kom ut - 1 uke etter første blod. Be om time til å måle hcg på mandag hos legen, og mål igjen onsdag eller noe, ellers er det bare å vente og se.. 

Krysser fingrene for deg og spiren ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, supernaturalfan skrev:

Høres ut som starten på min SA, desverre. Blødde bittelitt brunt og rødt om en annen i ca en uke før SA var faktum. Fikk ikke smerter før selve dagen 'alt' kom ut - 1 uke etter første blod. Be om time til å måle hcg på mandag hos legen, og mål igjen onsdag eller noe, ellers er det bare å vente og se.. 

Krysser fingrene for deg og spiren ❤️ 

❤️❤️❤️

Anonymkode: 4b384...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville kontaktet lege og i tillegg fått målt hcg med 2 dagers mellomrom. Blødning trenger ikke å bety at noe er galt, men for meg var det første tegnet på at noe var galt. 

Anonymkode: 8f95f...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2020 den 11.18, Frøyamor skrev:

Gå til LEGEN, ikke spør på et forum. 

🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄

Et forum er til for at man gjerne ønsker å dele å få tilbakemeldinger på blant annet andres erfaringer og opplevelser. Hva er poenget med å skrive dette? Hun er åpenbart bekymret, og det er raskere å lette på tankene sine på ett forum i mellomtiden. 

Hvordan går det ts? Blødninger er ikke uvanlig så tidlig i svangerskapet. Har selv hatt dem, og er fortsatt gravid. Om smertene øker og du blør kraftigere er det mest sannsynlig en SA, men om blødningen har stoppet hadde jeg tatt en hcg måling hos fastlegen å dobbeltsjekket at det går den riktige veien :) 

Anonymkode: e0455...047

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en liten blødning slik du beskriver som noen dager etter startet igjen og økte gradvis til det ikke var noen tvil. Jeg har også opplevd å ha en liten blødning (brunt) rundt denne tiden og mye murringer, men alt gikk fint og han er nå en frisk liten gutt. En blødning trenger ikke bety SA, men det kan jo være et tegn på det. Dersom du klarer å vente og se så gjør du det, men hvis du kjenner det bekymrer deg veldig så kan du jo gå til legen og måle HCG med noen dagers mellomrom og få det bekreftet den ene eller andre veien. Krysser fingrene for deg!

Anonymkode: f93d0...540

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2020 den 20.10, RagFro skrev:

Hvordan går det? ❤️

TS her. Har ikke blødd noe mer friskt blod, kun litt brunt når jeg tørker meg og litt på bind. Skal til lege idag å ta blodprøver, og en runde til på fredag med blodprøver... så får vi se. Føler ikke det har gått helt veien.. Er veldig positiv til at jeg ikke har blødd noe mer og ikke har smerter. Men jeg kjenner ikke så mye til gravid symptomer.. Er 5+5 idag. 

 

Kryss gjerne fingre og tær for meg 🤞🏼

Anonymkode: 4b384...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS IGJEN. 

Mandag 5.10 tok jeg CB digital som viste 1-2. I går tok jeg samme testen og det ble 2-3.. kanskje det er håp likevel? 

5EB6068F-67E9-4B96-BB39-01FD20A91257.jpeg

Anonymkode: 4b384...6c5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mandag 5.10 tok jeg CB digital som viste 1-2. I går tok jeg samme testen og det ble 2-3.. kanskje det er håp likevel? 

Absolutt et godt tegn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slapp av, vent og se. Du får svar etterhvert. Det vil vise seg om en stund om det går galt eller ikke. Dere er jo helt hysteriske her inne. Kroppen ordner stort sett opp selv. 

Anonymkode: 78f34...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere er jo helt hysteriske her inne.

Vil vel ikke akkurat kalle det hysteri at man vil vite om svangerskapet man har går bra eller ikke?
Tydelig at du ikke har opplevd en abort selv. Jeg har hatt 4 og jeg kan love deg at hver dag der man går og venter på svar føles som en måned. En uke føles som et år. Og uvitenhet gjør skikkelig vondt, der man knapt fungerer på andre måter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av, vent og se. Du får svar etterhvert. Det vil vise seg om en stund om det går galt eller ikke. Dere er jo helt hysteriske her inne. Kroppen ordner stort sett opp selv. 

Anonymkode: 78f34...4b3

Hvorfor gidder du å trykke deg inn å kommentere ? 

Anonymkode: 4b384...6c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Slapp av, vent og se. Du får svar etterhvert. Det vil vise seg om en stund om det går galt eller ikke. Dere er jo helt hysteriske her inne. Kroppen ordner stort sett opp selv. 

Anonymkode: 78f34...4b3

Skjerp deg!

Anonymkode: 81aa7...9b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for deg! Er vel absolutt et godt tegn at testen viser flere uker ❤️❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.10.2020 den 11.16, AnonymBruker skrev:

er 5+1. hadde en liten blødning (ca en ts blod) som kom i går helt uten forvarsel eller smerter.. det stoppet med en gang, og det har ikke kommet noe friskt blod siden. idag er det litt brun utflod som kommer på papiret og litt i truseinnlegget. ikke noe smerter, kun murring. 

er det en SA jeg hadde? eller kan dette gå bra likevel? skal jeg kontakte lege? ta blodprøver? vente å se? hvor lenge skal man vente ? ta graviditetstester? er så bekymret.., 

Anonymkode: 4b384...6c5

Ikke for å skremme, men min SA startet nettopp sånn. Privat UL dagen etter sporblødning viste bankende hjerte og lukket livmorhals, men et par dager etterpå tiltok blødningene og jeg fikk også smerter. Da var det ikke lenger noen tvil, for å si det sånn.

Anonymkode: 62c63...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Amatariel skrev:

Vil vel ikke akkurat kalle det hysteri at man vil vite om svangerskapet man har går bra eller ikke?
Tydelig at du ikke har opplevd en abort selv. Jeg har hatt 4 og jeg kan love deg at hver dag der man går og venter på svar føles som en måned. En uke føles som et år. Og uvitenhet gjør skikkelig vondt, der man knapt fungerer på andre måter.

Joda jeg har hatt 2 og for 15 år siden fikk vi beskjed om å vente og se. Ingen av oss som døde av det. 

Anonymkode: 78f34...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...