Gå til innhold

Kunne du bodd i en generasjonsbolig? At foreldrene bodde i en etasje og du bodde i en annen etasje.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kunne gjort det. Har ingen problemer med foreldrene mine og de trenger seg ikke på. En annen ting er de har bedre råd også.

Anonymkode: 66d79...051

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Dersom jeg hadde jeg hadde samme opplegg som naboen. 500kvm på hver (horisontalt).  

Anonymkode: cb372...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke med det første. Vi har akkurat kjøpt enebolig for å unnslippe naboene i rekkehus. 

Kanskje på sikt om foreldrene mine hadde spurt, men ville heller bodd nærmere enn samme vegger. Liker privatlivet mitt. 

Anonymkode: 12d08...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje. Med min far hadde det vært ok. Med min mor vet jeg ikke om jeg ville tenkt tanken. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kunne absolutt ikke vært så tett innpå mamma over en lengre periode. Da hadde det klikka for meg. Bodde hjemme i to måneder etter en ulykke, det var 7 uker for mye. 

Anonymkode: 6922c...c2e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er ikke sunt. Gode venner med avstand. Irriterende som fy som tett nabo.

Anonymkode: 18c07...ff5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved dette spørsmålet tenkte jeg først, ja hvis det innebar at jeg endelig fikk bo i en nyere bolig med fliser på bad, nytt kjøkken etc. Men så slo det meg at det kanskje ville sette en stor brems på f.eks friheten. Ved å kunne ta en fest med litt høy musikk etc. At friheten hadde blitt borte på en måte. Er en type som tar hensyn til mye.. 

Anonymkode: aadf1...c72

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har tenkt å foreslå dette for kjæresten min. Vi har hver vårt hus, hans er stort nok for oss alle, men eksen bor der og vil ikke selge (eller ta over.. huff). Mitt hus er for så vidt stort nok, men ønsker noe mer romslig når vi blir så mange. Så da tenker vi å bygge, og jeg synes det kan være en god ide å bygge med uteleie. Jeg har gjort om kjelleren i mitt hus til utleie for 4 år siden, noe som betyr at jeg har fått 400k ekstra inn, gull verdt :)

Så mitt forslag blir å tilby foreldrene hans  å leie i kjelleren vår, og at de får velge ut kjøkken, gulv og slikt i den prosessen. De er 65 og 70 år, så de fortjener å bo litt enklere, så får vi hjelpe de de nærmeste årene. De får selge tomannsboligen sin og bruke pengene på det de måtte ønske. Er også en trygghet for barna at noen er i huset tilgjengelig. 

Anonymkode: e4f89...fdc

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over her... jeg kunne ALDRI noen sinne hatt min egen mor i samme hus som meg, om det så var i samme nabolag 😂

Anonymkode: e4f89...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Har en mor som ikke evner å ta hensyn etter å ha bodd i enebolig i alle år. 

Anonymkode: e05b3...b83

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke horisontalt. Men vertikalt hadde gått fint. 

Hadde ikke orket tanken over hvilke lyder som evt bar gjennom etasjene. 

Bor nå i rekkehus etter flere år i blokk, og liker bedre lyder gjennom vegger enn gjennom gulv.

Anonymkode: f15c9...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det nå. Er fantastisk for barn og besteforeldre. Også mtp barnepass. Ikke ideelt for meg og min frihetsfølelse, men en kan ikke få alt..

Anonymkode: 8f02c...9ff

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville foretrukket vertikaldelt om jeg ikke lengre skulle bo i enebolig. Hadde gått helt fint å bo så nær foreldrene mine. De har alltid respektert mitt privatliv, ikke kritisert barneoppdragelse osv. Vi bor idag rett over veien for hverandre. Ingen renner ned dørene hos hverandre

Anonymkode: 22401...dd0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde gått helt fint. Mine foreldre er ikke av den invaderende, innpåslitne typen.

Anonymkode: acb5e...3e3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...