Gå til innhold

The Haunting of Bly Manor - Netflix


MammaLinda

Anbefalte innlegg

Noen som skal se? Fra samme skapere som The haunting of Hill House, og veeeeldig mange av de samme skuespillerne. Begynte på første episode nå, og er spent på om den kommer til å fange meg eller ikke. Vet ikke, men hittil føler jeg ikke det samme som jeg følte for Hill House.

Syns skuespilleren bak au pairen Dani (Victoria Pedretti, som spilte Nell i Hill House)  virker sterk og troverdig hittil. Kan også se for meg at Millie Bobby Brown kunne fått rollen som den lille jenta, dersom hun var i riktig aldersgruppe. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

47 minutter siden, MammaLinda skrev:

Noen som skal se? Fra samme skapere som The haunting of Hill House, og veeeeldig mange av de samme skuespillerne. Begynte på første episode nå, og er spent på om den kommer til å fange meg eller ikke. Vet ikke, men hittil føler jeg ikke det samme som jeg følte for Hill House.

Syns skuespilleren bak au pairen Dani (Victoria Pedretti, som spilte Nell i Hill House)  virker sterk og troverdig hittil. Kan også se for meg at Millie Bobby Brown kunne fått rollen som den lille jenta, dersom hun var i riktig aldersgruppe. 

 

 

Jeg har sett de to første episodene. Mitt inntrykk er at den tar seg opp etter første episode.

Jeg tenkte for øvrig det samme da jeg så først episode, at jeg ikke satt med samme følelse som jeg hadde for Hill House. Samtidig tror jeg det skal mye til for at det skjer, da Hill House var helt fantastisk. Er sikkert ikke lett å skulle matche eller overgå en slik serie. Men jeg har mer håp for Bly Manor nå etter 2. episode, og skal i hvert fall se en til episode i kveld.

Anonymkode: 22f35...bd9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sett de to første episodene. Mitt inntrykk er at den tar seg opp etter første episode.

Jeg tenkte for øvrig det samme da jeg så først episode, at jeg ikke satt med samme følelse som jeg hadde for Hill House. Samtidig tror jeg det skal mye til for at det skjer, da Hill House var helt fantastisk. Er sikkert ikke lett å skulle matche eller overgå en slik serie. Men jeg har mer håp for Bly Manor nå etter 2. episode, og skal i hvert fall se en til episode i kveld.

Anonymkode: 22f35...bd9

Hmm, ja jeg skal gi det en sjanse selv, og håper at flere ser og at tråden tar seg opp etter hvert:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på eps 4, jeg syntes  ikke denne er like «skummel» men den er mer «creepy» det er historie som jeg vil se ferdig.

litt mye snakk i mellom som er kjedelig men kkke det verste jeg har sett :) 

Anonymkode: 08449...230

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En episode til ble til resten av sesongen 😅 Synes den var bra! Det var et par steder innimellom som jeg fant litt treg, men alt i alt er jeg fornøyd! Håper på flere The haunting of-sesonger ☺️

Anonymkode: 22f35...bd9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, mye bedre enn Hill House! Har sett 6 episoder nå. Hill House gikk på tomgang etter 4-5. episode. I Bly Manor er det derimot masse gåter å oppklare og det snører seg til! De stakkars menneskene. Creepy!

Anonymkode: 82775...b47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har igjen to episoder, men synes ikke den er så mye å rope hurra for. 

Anonymkode: a8c49...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett hele, og likte den veldig godt. Men replikken om at det var mer kjærlighets historie, enn skrekk historie er rett. 

 

Endret av MissPierce
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett hele og likte den også veldig godt! Ikke så mange skvettescener som i Hill House, men absolutt creepy nok! Bra laget :)

Endret av Cleopatra.
Skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett fire episoder, og liker det godt så langt! Litt treg start/litt tregt til tider, men som folk sier er det creepy og med noen interessante mysterier. Merker også at jeg biter meg merke i ting og har noen teorier om hva som foregår basert på små hint som dukker opp, så er spent på om teoriene stemmer!

Anonymkode: 0ba84...a58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt grei, men for min del blir den ganske langtekkelig, myyye babbel. Synes også det ble for mye sånne.., jump scares av han døde kjæresten. Ble aldri skremt av det fordi det ble lagt opp så utrolig klisjéaktig og det skjedde så ofte at man ble nesten kjent med dette spøkelset. 😛 Brydde meg nesten mer om han enn de andre folka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte Haunting of Hill house bedre, men storkoser meg med denne også. Peter Quint, omg!!! 😍 

Anonymkode: 4ff33...ecc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tør ikke å lese mye i denne tråden før jeg har sett ferdig serien. Er på episode 4 nå. Liker det godt, er så mye jeg lurer på om de ulike personene, håper vi får svar på alt etter hvert.

Veldig annerledes enn Hill house, men det er helt greit. Det trenger ikke være dårlig selv om det er annerledes. :)

Anonymkode: 720c1...00f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker serien godt så langt. Noe treg start, men tror den tar seg opp raskt. Nysgjerrig på alle de ulike personene og hva som egentlig har skjedd. Føler det er noe mer med ungene også.. tiden vil vise.

Anonymkode: e296e...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Jeg likte den godt, men den er ikke særlig skummel. Mer creepy, men synes ikke at den trengte å være skummel. 

Det andre synes er tregt og langtekkelig pleier jeg ofte å like. Ble i hvert fall nysgjerrig på hvorfor ting hadde blitt som de var. Jeg synes den minnet meg litt om en gotisk roman. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, TheCatLady skrev:

 Jeg synes den minnet meg litt om en gotisk roman. 

Det er jo akkurat det det er. 

Anonymkode: 823b9...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo akkurat det det er. 

Anonymkode: 823b9...275

Beklager at jeg ikke visste det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å se på den, og jeg synes den minnet veldig om den forrige den silent hill greia, begynte likt og historien var lik, jeg tenkte at de er jo like så kanskje de er flettet inni hverandre ved at den starter sånn som den forrige var? Etter 30 min er likheten jævlig sterk og det ser ikke ut som et tilbakeblikk heller. Jeg avslutter det fordi det er kjedelig og ikke unikt. Da ser jeg at jeg har satt på den haunting of silent hill skiten og ikke bly manor 😩😲

Anonymkode: f834b...5ba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, TheCatLady skrev:

Beklager at jeg ikke visste det da. 

Ikke noe å beklage 😅 mange som ikke vet det, og forventer en skrekkhistorie lik hill house. Det er det ikke meningen at det skal være, og bly er basert på en gotisk romantisk bok fra 1898. Så du hadde helt rett 😃

Anonymkode: 823b9...275

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...