AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #1 Del Skrevet 9. oktober 2020 Vi har prøvd i flere år, og nå ser vi at vi ikke lykkes. Neste år blir jeg 40. Nå er det ikke mer håp. Hvordan gå videre? Hadde alltid ønsker meg mange barn.. Anonymkode: 89fdd...21e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #2 Del Skrevet 9. oktober 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har prøvd i flere år, og nå ser vi at vi ikke lykkes. Neste år blir jeg 40. Nå er det ikke mer håp. Hvordan gå videre? Hadde alltid ønsker meg mange barn.. Anonymkode: 89fdd...21e Har ikke hvert igjennom IVF selv, men hadde bare lyst å sende deg en virtuell klem Det er ingen andre alternativer dere ønsker å prøve? Donoregg eller lignende kanskje? Vet dette ikke er noe alle ønsker. Vet dere grunnen for at det ikke går? Anonymkode: 9f9a6...dd7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #3 Del Skrevet 9. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke hvert igjennom IVF selv, men hadde bare lyst å sende deg en virtuell klem Det er ingen andre alternativer dere ønsker å prøve? Donoregg eller lignende kanskje? Vet dette ikke er noe alle ønsker. Vet dere grunnen for at det ikke går? Anonymkode: 9f9a6...dd7 Tusen takk ❤️ Vi har sjekket ut alt av alternativer, nå er det ingen flere. Vi vet grunnen ja. Hører så lite om andre som sliter med det samme, føler alle får de barna de ønsker seg. Anonymkode: 89fdd...21e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #4 Del Skrevet 9. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk ❤️ Vi har sjekket ut alt av alternativer, nå er det ingen flere. Vi vet grunnen ja. Hører så lite om andre som sliter med det samme, føler alle får de barna de ønsker seg. Anonymkode: 89fdd...21e Ikke eggdonasjon heller? spør fordi venninnen min og hennes mann prøvde først på egenhånd med uten hormonbehandling fra de var 32-36 uten resultat.. og så prøverør (sikkert 7 ganger ) uten resultat fra 36-42.. fikk tilslutt en realistisk vurdering fra gyn om å gi seg. hun prøvde så eggdonasjon i utlandet og de har nå en sønn. uten eggdonasjon hadde de ikke blitt foreldre Anonymkode: 1e03d...241 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #5 Del Skrevet 9. oktober 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke eggdonasjon heller? spør fordi venninnen min og hennes mann prøvde først på egenhånd med uten hormonbehandling fra de var 32-36 uten resultat.. og så prøverør (sikkert 7 ganger ) uten resultat fra 36-42.. fikk tilslutt en realistisk vurdering fra gyn om å gi seg. hun prøvde så eggdonasjon i utlandet og de har nå en sønn. uten eggdonasjon hadde de ikke blitt foreldre Anonymkode: 1e03d...241 Nei. Anonymkode: 89fdd...21e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #6 Del Skrevet 9. oktober 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Anonymkode: 89fdd...21e Har du prøvd eggdonasjon? Anonymkode: 9f9a6...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #7 Del Skrevet 9. oktober 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd eggdonasjon? Anonymkode: 9f9a6...dd7 Hvorfor dette maset om eggdonasjon? Ts sier jo at det ikke er et alternativ. Anonymkode: 4d23f...4d5 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #8 Del Skrevet 9. oktober 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor dette maset om eggdonasjon? Ts sier jo at det ikke er et alternativ. Anonymkode: 4d23f...4d5 Hun har ikke svart på dette med eggdonasjon. Hun har ikke sagt at det ikke er et alternativ. Anonymkode: 9f9a6...dd7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #9 Del Skrevet 9. oktober 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun har ikke svart på dette med eggdonasjon. Hun har ikke sagt at det ikke er et alternativ. Anonymkode: 9f9a6...dd7 Jeg skrev nei. Det er ikke et alternativ. Det er ingen flere muligheter. Det er det som er så trist. Skjønner at du sikkert mener godt, men det er noe fortvilende over det også. Har hatt slekt og venner som har sendt meg lenker til alt mulig, men vi kan faktisk ikke få barn og har sjekket ut alle muligheter. Jeg må gå videre nå, har levd i et vakuum i flere år. Tar gjerne imot tips til bøker osv., om andre som har gått igjennom det samme. Anonymkode: 89fdd...21e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #10 Del Skrevet 9. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skrev nei. Det er ikke et alternativ. Det er ingen flere muligheter. Det er det som er så trist. Skjønner at du sikkert mener godt, men det er noe fortvilende over det også. Har hatt slekt og venner som har sendt meg lenker til alt mulig, men vi kan faktisk ikke få barn og har sjekket ut alle muligheter. Jeg må gå videre nå, har levd i et vakuum i flere år. Tar gjerne imot tips til bøker osv., om andre som har gått igjennom det samme. Anonymkode: 89fdd...21e Ikke alle får egne barn som singel heller. Hilsen tante til 5 Anonymkode: 5f6f1...c89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #11 Del Skrevet 9. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle får egne barn som singel heller. Hilsen tante til 5 Anonymkode: 5f6f1...c89 Det vet jeg, men jeg spør om tips til hvordan man kan lære seg å leve med at man ønsker seg barn og stor familie, og ikke kan få det. Anonymkode: 89fdd...21e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #12 Del Skrevet 9. oktober 2020 Har du noen hobbyer eller noen jobb mål du alltid har ønsket å drive med? Eventuelt mer vennekvelder osv? Hva med hund? For noen år siden så kom jeg til det punktet der jeg faktisk greide å se for meg at jeg fremdeles fikk et fint liv uten barn. Tenkte da å fokusere på karriere og andre ting i livet. Jobbe, reise osv. tror det er lettere å komme til det punktet når det går opp for en at det faktisk er sånn det blir. Anonymkode: 1caa6...f8a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #13 Del Skrevet 9. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vet jeg, men jeg spør om tips til hvordan man kan lære seg å leve med at man ønsker seg barn og stor familie, og ikke kan få det. Anonymkode: 89fdd...21e Mange som må akseptere et liv uten egne etterkommere! Desto hyggeligere å være favoritt-tanta til 5 stk. Sikkert noen barn eller ungdommer som trenger deg også! Anonymkode: 5f6f1...c89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #14 Del Skrevet 9. oktober 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vet jeg, men jeg spør om tips til hvordan man kan lære seg å leve med at man ønsker seg barn og stor familie, og ikke kan få det. Anonymkode: 89fdd...21e Hvis du har holdt på svært lenge med å få barn og ikke lykkes Og nå har kastet inn håndkleet, så syns jeg det hadde vært naturlig Å ta det opp med lege evt koordinator som har fulgt Deg opp i prosessen. Det du går igjennom har garantert mange andre også opplevd. BTW finnes det forskning som viser at et par år etter man har kastet inn håndkleet mtp å få barn så vil parene være like lykkelige som de med barn. Anonymkode: 1e03d...241 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 9. oktober 2020 #15 Del Skrevet 9. oktober 2020 Jeg er ikke helt der ennå at vi gir opp, men noen uker siden hørte jeg femihelse sin podkastepisode om infertilitet og det ga meg litt ro i sjelen å høre den episoden. Det var nokså svart på hvitt mtp statistikk for hvordan livet er som barnløs. Anbefales. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #16 Del Skrevet 10. oktober 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skrev nei. Det er ikke et alternativ. Det er ingen flere muligheter. Det er det som er så trist. Skjønner at du sikkert mener godt, men det er noe fortvilende over det også. Har hatt slekt og venner som har sendt meg lenker til alt mulig, men vi kan faktisk ikke få barn og har sjekket ut alle muligheter. Jeg må gå videre nå, har levd i et vakuum i flere år. Tar gjerne imot tips til bøker osv., om andre som har gått igjennom det samme. Anonymkode: 89fdd...21e Hva med å starte en ny hobby? Om det er matlaging eller noe innenfor sport, så er det fint å ha noe nytt man kan sikte etter. Det finnes podkaster ute med andre som går igjennom det samme. Om du går på Spotify eller appen podkaster så kan du søke på de emnene du ønsker å høre om. Masse bra som ligger ute. Anonymkode: 9f9a6...dd7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #17 Del Skrevet 10. oktober 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har prøvd i flere år, og nå ser vi at vi ikke lykkes. Neste år blir jeg 40. Nå er det ikke mer håp. Hvordan gå videre? Hadde alltid ønsker meg mange barn.. Anonymkode: 89fdd...21e Og adopsjon er heller ikke et alternativ? Hvis dere har lyst på barn så er det jo nok av barn som trenger et godt hjem. Evt fosterbarn/beredskapshjem. Vet det ikke er det du spør om. Men hvis det er ønsket om barn som er der. Ellers tror jeg det er få alternativer, spesielt hvis eggdonasjon og evt surrogat ikke er ønskelig. Jeg vet det er noe helt eget å gå gravid og kjenne babyen i magen og alt det der. Du har vært veldig sterk som har vært gjennom alt av utprøving. Det er synd dere ikke lykkes. Søk om å få hjelp til å takle det psykiske rundt det her. Det er lov å kjenne på en sorg over å ikke få egne. Sender deg en god klem ❤️ Anonymkode: 4e163...81e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hippyskippy Skrevet 10. oktober 2020 #18 Del Skrevet 10. oktober 2020 Jeg hadde anbefalt psykolog/samtaleterapi. Det er jo en kjempestor sorgprosess. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #19 Del Skrevet 10. oktober 2020 Vi lever et veldig godt, lykkelig og innholdsrikt liv uten barn. Da vi satt strek var det først en lettelse, for det hadde krevd veldig mye i mange år. Så har det vært små drypp av sorg her og der de siste årene. Som det å oppleve at søsken får stadig flere barn. Og det å endre testamentet slik at vi styrer hvem som arver i det vi visste at det ikke kommer livsarvinger. Men i det hele tatt fokuserer vi på det vi har, og ser at vi på mange måter er lykkeligere enn de rundt oss som har barn. Og til alle dere som kommer med forslag: Vi vet det. Vi har tenkt alle tankene. Vi har vurdert alle muligheter. Vi har hatt rikelig med tid til det gjennom år med prøving. Så noe av det tåpelige du kan gjøre ovenfor en ufrivillig barnløs er å komme med fantastiske forslag om donasjon, adopsjon, og alt mulig annet. Anonymkode: 61a1a...328 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #20 Del Skrevet 10. oktober 2020 https://radio.nrk.no/podkast/drivkraft/sesong/202009/l_726e0a8a-8fc4-4c25-ae0a-8a8fc47c2508 Hør på denne. Johanne Sundby er barnløs (og ønsket i utgangspunktet som deg mange barn..( er en sterk, kul og inspirerende dame Og et godt forbilde for dagens kvinner - barnløs eller ei. Anonymkode: 1e03d...241 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå