AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #21 Skrevet 10. oktober 2020 Skriv melding og si at dersom han ikke lar deg være i fred vil du anmelde. Det er åpenbart mer galt med denne mannen enn utseende når han nærmest stalker deg. Anonymkode: 707fb...1b9
Lothlorien- Skrevet 10. oktober 2020 #22 Skrevet 10. oktober 2020 Ville aldri funnet meg i at noen oppsøkte meg på jobben etter å ha blitt blokkert. Det er stalking, uønsket oppmerksomhet. Ville sagt at dette slutter du med, ellers konakter jeg politiet. 1
jabx Skrevet 10. oktober 2020 #23 Skrevet 10. oktober 2020 (endret) På 9.10.2020 den 3.07, AnonymBruker skrev: Jeg er kommet i en klein situasjon, som jeg trenger råd til hvordan jeg skal håndtere, beklager for langt inlegg. Jeg matchet med en fyr på tinder i sommer, som jeg snakket med nesten hver dag. Han var kjekk på bildene, og hadde en interessant profil, som gjorde at jeg tenkte vi passet godt sammen, mye av samme interesser og han skrev at han var glad i friluftsliv, noe jeg også er siden jeg har hund . Vi hadde god kjemi og en flørtende tone fra starten. Vi holdt kontakten på tinder og Messenger, siden han ikke har snapchat. Jeg håpet fort at dette kunne bli seriøst, og han sendte samme signal tilbake. Allikevel ble det mye chatting, og nye unnskyldninger for hvorfor det tok så lang tid for at vi kunne møtes ansikt til ansikt, og at det var vanskelig å møtes pga avstand (vi bor 40 min med bil unna hverandre). Jeg var tålmodig lenge, men ga etterhvert beskjed om at vi ikke møttes på ekte snart orket jeg ikke mere, da jeg ønsker noe seriøst, ikke et internettforhold. Han sa da ja til å møtes, og vi avtale date på en restaurant nært dær han bor i helga som var. Jeg kjøpte nytt undertøy og pyntet meg og var veldig spent. Da jeg kom til restauranten så jeg han ikke, så da satte jeg meg ned ved et bord for å vente på han. Plutselig kommer det noen og setter seg med bordet mitt og introduserer seg som han, jeg hold på å få sjokk! Denne fyren var minst 6 år eldre og 30 kg tykkere, og så rett og slett ut som en slask. Jeg viste ikke hva jeg skulle si, å han virket beskjeden å flau da han kom. Daten ble da utrolig pinlig, og jeg skjønte fort at profilen ikke stemte i det hele tatt. Liker friluftsliv du liksom. Det var dårlig kjemi og jeg følte meg lurt å såret over at noen jeg har tenk så mye på og håpet på forhold med, har rett og slett løyet til meg. Jeg klarte ikke ta dette opp på daten, som irriterer meg mye nå i ettertid. Når jeg kom hjem ville jeg egentlig ikke ha noe mer kontakt med han, men han sendte meg meldinger hele dagen etter om hvor fantastisk det var, og hvor forelsket han er i meg. Jeg svarte da at jeg følte meg lurt siden han ikke var som på profilen og han svarte med at han hadde dårlig samvittighet for det, men han hadde så lav selvtillit at han trodde ikke han ville møte noen uten å lyve litt. Jeg endte opp med å blokere han, og ville bare glemme hele greia. Men igår kom han innom meg på jobb med en stor bukett med roser og en flake vin, og fortsatte og unnskylde seg og tryglet om at jeg skulle fjerne blokkeringen. Jeg syntes det var ubehagelig at dette var på jobb, og sa ja bare for at han skulle dra. Nå sender han meg masse meldinger igjen, og maser om at vi skal møtes. Jeg har sagt jeg ikke vil det, men han sier han skal overbevise meg, å skjemme meg bort. Jeg vil helst ikke ha noe mere kontakt med han, men er redd for at han skal komme innom jobb flere ganger hvis jeg blokkerer han (han vet hvor jeg jobber, men ikke adressen min). Jeg jobber i butikk og syntes det var veldig ubehagelig når han møtte opp sist. Så hva bør jeg gjøre ? Anonymkode: 57a0b...3a7 Du må si tydeligere ifra. Si at du ikke er interessert, og at du ikke vil ha mer kontakt. Si også at han ikke skal oppsøke deg på noen som helst slags måte. Du bør selvsagt være høflig, men si tydelig hvor landet ligger. Prøv å få bekreftelse fra ham på at han har skjønt hva du har formidlet. Jeg ser andre her snakker om å gå til politiet. Jeg kan ikke se at det er gjort noe straffbart, eller i det minste noe som vil føre til en sak politiet vil prioritere. Hvis du derimot blir trakassert og/eller føler deg truet så bør du oppsøke politiet. Snakk gjerne med noen på jobben hvis du har mulighet, i tilfelle han skulle dukke opp der igjen. Få noen andre til å møte ham der. Men vær såpass tydelig på forhånd at han skjønner at du ikke ønsker det. Få så mye som mulig skriftlig og ta vare på dette, bare i tilfelle det skulle utvikle seg til noe mer alvorlig. Endret 10. oktober 2020 av jabx
jabx Skrevet 10. oktober 2020 #24 Skrevet 10. oktober 2020 (endret) På 9.10.2020 den 4.57, AnonymBruker skrev: Han møtte opp på jobben din etter at du hadde blokkert ham? Yikes... Stort, rødt flagg. Men det at du sier at han nå ser 6 år eldre og 30 kg tyngre ut enn profilbildet og legger til "liker friluftsliv du liksom" synes jeg var usmakelig. Kan man ikke like friluftsliv hvis man er 6 åreldre og 30 kg tyngre enn profilbildet? Og "liker" betyr ikke "gjør det hele tiden", og særlig ikke en så tidkrevende hobby som friluftsliv. Man må sette av ganske mange timer i strekk for slikt, og det er ikke alltid det passer i en travel hverdag, eller at man har overskudd til det i en travel hverdag. Anonymkode: 930f2...9cf De røde flaggene var der lenge før han dukket opp på jobben, gitt. "Liker friluftsliv" trenger ikke å bety at man gjør det hele tiden nei, men det betyr at man faktisk prioriterer det som noe man gjør på fritiden, og er faktisk litt mer enn å bare gå på en skogssti i fem minutter hvert halvår. Hvis man spesifiserer at man "liker friluftsliv" så tolker i det minste jeg det som at man har både ekstra interesse for det, og utstyr, og setter av tid til det. Ellers er det ikke noe poeng å si det i det hele tatt, og man kan like gjerne si "liker naturen" eller "tar meg gjerne en tur i naturen i ny og ne". Endret 10. oktober 2020 av jabx
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå