Gå til innhold

Date som ikke var som profilen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er kommet i en klein situasjon, som jeg trenger råd til hvordan jeg skal håndtere, beklager for langt inlegg. Jeg matchet med en fyr på tinder i sommer, som jeg snakket med nesten hver dag. Han var kjekk på bildene, og hadde en interessant profil, som gjorde at jeg tenkte vi passet godt sammen, mye av samme interesser og han skrev at han var glad i friluftsliv, noe jeg også er siden jeg har hund . Vi hadde god kjemi og en flørtende tone fra starten. Vi holdt kontakten på tinder og Messenger, siden han ikke har snapchat. Jeg håpet fort at dette kunne bli seriøst, og han sendte samme signal tilbake. Allikevel ble det mye chatting, og nye unnskyldninger for hvorfor det tok så lang tid for at vi kunne møtes ansikt til ansikt, og at det var vanskelig å møtes pga avstand (vi bor 40 min med bil unna hverandre). Jeg var tålmodig lenge, men ga etterhvert beskjed om at vi ikke møttes på ekte snart orket jeg ikke mere, da jeg ønsker noe seriøst, ikke et internettforhold. Han sa da ja til å møtes, og vi avtale date på en restaurant nært dær han bor i helga som var. Jeg kjøpte nytt undertøy og pyntet meg og var veldig spent. Da jeg kom til restauranten så jeg han ikke, så da satte jeg meg ned ved et bord for å vente på han. Plutselig kommer det noen og setter seg med bordet mitt og introduserer seg som han, jeg hold på å få sjokk! Denne fyren var minst 6 år eldre og 30 kg tykkere, og så rett og slett ut som en slask. Jeg viste ikke hva jeg skulle si, å han virket beskjeden å flau da han kom. Daten ble da utrolig pinlig, og jeg skjønte fort at profilen ikke stemte i det hele tatt. Liker friluftsliv du liksom. Det var dårlig kjemi og jeg følte meg lurt å såret over at noen jeg har tenk så mye på og håpet på forhold med, har rett og slett løyet til meg. Jeg klarte ikke ta dette opp på daten, som irriterer meg mye nå i ettertid. Når jeg kom hjem ville jeg egentlig ikke ha noe mer kontakt med han, men han sendte meg meldinger hele dagen etter om hvor fantastisk det var, og hvor forelsket han er i meg. Jeg svarte da at jeg følte meg lurt siden han ikke var som på profilen og han svarte med at han hadde dårlig samvittighet for det, men han hadde så lav selvtillit at han trodde ikke han ville møte noen uten å lyve litt. Jeg endte opp med å blokere han, og ville bare glemme hele greia. Men igår kom han innom meg på jobb med en stor bukett med roser og en flake vin, og fortsatte og unnskylde seg og tryglet om at jeg skulle fjerne blokkeringen. Jeg syntes det var ubehagelig at dette var på jobb, og sa ja bare for at han skulle dra. Nå sender han meg masse meldinger igjen, og maser om at vi skal møtes. Jeg har sagt jeg ikke vil det, men han sier han skal overbevise meg, å skjemme meg bort. Jeg vil helst ikke ha noe mere kontakt med han, men er redd for at han skal komme innom jobb flere ganger hvis jeg blokkerer han (han vet hvor jeg jobber, men ikke adressen min). Jeg jobber i butikk og syntes det var veldig ubehagelig når han møtte opp sist. Så hva bør jeg gjøre ?

Anonymkode: 57a0b...3a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det ikke ham i det hele tatt, hadde han tatt bildene fra noen andre? Eller var han bare eldre og mer utrent enn han viste på bildet? Hvis det første, ville jeg bedt ham la meg være ellers politianmelde ham, hvis det andre alternativet er det jo kanskje bare slik at han har forfalt litt og er det samme mennesket men må ta seg sammen og få ting på stell- synes det er litt viktig at man er ærlig, så jeg ville ikke hatt lyst til å begynne et forhold basert på en løgn. Men om dere har hatt en god kjemi, og han altså ikke har brukt et annet menneskes bilder- kan det kanskje være verdt å ikke gi helt opp ennå?

• Liker 3
Skrevet

Han kom innom på jobben din?? Etter at du sa at du ikke ville ha kontakt og blokket han? 

Jeg ville hørt med politiet om de kunne ta en snakk med han. Er det noe Securitas tilknyttet jobben din om som du kan kontakte om han kommer ubedt tilbake? 

Anonymkode: 5d9f2...cae

• Liker 7
Skrevet
10 minutter siden, Måndagsbarn skrev:

Var det ikke ham i det hele tatt, hadde han tatt bildene fra noen andre? Eller var han bare eldre og mer utrent enn han viste på bildet? Hvis det første, ville jeg bedt ham la meg være ellers politianmelde ham, hvis det andre alternativet er det jo kanskje bare slik at han har forfalt litt og er det samme mennesket men må ta seg sammen og få ting på stell- synes det er litt viktig at man er ærlig, så jeg ville ikke hatt lyst til å begynne et forhold basert på en løgn. Men om dere har hatt en god kjemi, og han altså ikke har brukt et annet menneskes bilder- kan det kanskje være verdt å ikke gi helt opp ennå?

Han har tatt bilder av seg selv fra flere år tilbake, hvor han så mye bedre ut. Men i tillegg  til utseendet  han har jo da løyet om alderen å noen av interessene, så det blir alt for mye for meg. Hele profilen var jo løgn, uansett om det var han.

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han kom innom på jobben din?? Etter at du sa at du ikke ville ha kontakt og blokket han? 

Jeg ville hørt med politiet om de kunne ta en snakk med han. Er det noe Securitas tilknyttet jobben din om som du kan kontakte om han kommer ubedt tilbake? 

Anonymkode: 5d9f2...cae

Ja, fordi han ville unnskylde seg mener at jeg burde gi han en ny sjanse, men syntes bare det var ubehagelig.Ja jobber på et senter, men er det greit å ringe vaktene for noe sånt ? 

Skrevet

Han løy om alderen også? Ja ok, han har catfishet deg, og nå plager han deg. Han er ikke god. Jepp, det er slike ting securitas kan hjelpe deg med! Forklar dem situasjonen og ring på dem hvis han dukker opp igjen. Håper han tar hintet da! Æsj, ekkel opplevelse.

• Liker 12
Skrevet

Æsj for en creepy type! Han er ganske dristig som kommer på jobben din også! Bare blokker han og snakk med vaktene på jobb om situasjonen så de er obs hvis du ringer dem og trenger dem til å be han om å dra! Så ekkelt!

Anonymkode: 086ca...d8f

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, fordi han ville unnskylde seg mener at jeg burde gi han en ny sjanse, men syntes bare det var ubehagelig.Ja jobber på et senter, men er det greit å ringe vaktene for noe sånt ? 

Selvsagt kan du ringe vekterne for slikt. At han ikke aksepterer at du ikke vil ha kontakt med han er et stort rødt flagg. 

Opplevde det samme for mange år siden da jeg jobbet på kontor. Heldigvis var sekretæren ei grepa dame som nektet han å komme inn da hun forstod hva som skjedde.

• Liker 1
Skrevet

Han møtte opp på jobben din etter at du hadde blokkert ham? Yikes... Stort, rødt flagg.

Men det at du sier at han nå ser 6 år eldre og 30 kg tyngre ut enn profilbildet og legger til "liker friluftsliv du liksom" synes jeg var usmakelig. Kan man ikke like friluftsliv hvis man er 6 åreldre og 30 kg tyngre enn profilbildet?

Og "liker" betyr ikke "gjør det hele tiden", og særlig ikke en så tidkrevende hobby som friluftsliv. Man må sette av ganske mange timer i strekk for slikt, og det er ikke alltid det passer i en travel hverdag, eller at man har overskudd til det i en travel hverdag. 

Anonymkode: 930f2...9cf

• Liker 14
Skrevet

Ser 6år eldre ut eller er 6år eldre ? Om han faktisk løy på alder er rødt flagg. Men dette med å ha gamle bilder er mange mannfolk som har, fått overraskelser selv. 

Men hvis det er kun overvekten som gjør at du blokkerer så syns jeg du er overfladisk, han kan jo slanke seg og være med på disse interessene dere snakket om. 

Men løy han om vekten, spurte du han ? Hvis du bare antok ut ifra bilder så syns jeg du skylder han en unnskyldning.

Anonymkode: 618f1...725

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser 6år eldre ut eller er 6år eldre ? Om han faktisk løy på alder er rødt flagg. Men dette med å ha gamle bilder er mange mannfolk som har, fått overraskelser selv. 

Men hvis det er kun overvekten som gjør at du blokkerer så syns jeg du er overfladisk, han kan jo slanke seg og være med på disse interessene dere snakket om. 

Men løy han om vekten, spurte du han ? Hvis du bare antok ut ifra bilder så syns jeg du skylder han en unnskyldning.

Syns forresten det at han kom innom jobben din etter at du blokkerte han er litt søtt. Kanskje han mener vel, men du kan jo svare han skikkelig. Hvis du er helt sikker på at du aldri vil se han igjen så må du si det i en streng tone og forklare at om han fortsetter å mase så kontakter du politiet. 

• Liker 1
Skrevet

Thats a fucking NO-GO, man lyver ikke og skaper forhåpninger hos den andre part bare fordi man har DÅRLIG SELVTILLIT , altså hva faen, for ham er det altså greit å Være uærlig og bedra. 

Anonymkode: afce8...90c

• Liker 6
Skrevet

Løy han om alderen, eller så han bare eldre ut?

Anonymkode: 36022...fbe

Skrevet

Uansett om han løy på alderen eller bare så eldre ut, og helt annerledes ut enn på bildene sine, så synes jeg TS skal få lov til å føle seg lurt, gå videre og finne noen andre. Mannen løy, ferdig med det. Mulig han er god og snill, men det å lyve på den måten, være seg utseende eller andre kvaliteter, er ikke akkurat noe å rope hurra for. 

Anonymkode: 97aa4...5c1

• Liker 6
Skrevet

Huff for en ubehagelig situasjon.. Opplevd noe lignende, følte meg utrolig lurt da han dukket opp og var både mye større enn på bilder og hadde en helt annen personlighet enn på meldinger, i tillegg viste det seg at han hadde fått 3 barn med 3 ulike one night stands.. 🙄 Jeg avviste han på en høflig måte.  Etter det dukket han opp med blomster og et kort med kjærlighetserklæringer, utenfor parkeringshuset der jeg jobbet den gang. Måtte si tydelig i fra at han ikke fikk oppsøke meg noe mer. 

Anonymkode: dca7d...17f

• Liker 2
Skrevet (endret)
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det er så mange røde flagg her at jeg lurer på om du er fargeblind.

Endret av Katten.2.0
  • Liker 11
Skrevet

Trist. Fortell han det rett ut Ts om han fortsetter. det handler om å ikke gi forhåpninger, hardt og brutalt er ofte den beste læremetoden. 

enkelte fugler kaster unga sine utenfor fjellet når de skal lære de og fly.

Anonymkode: 81e6b...02f

Skrevet

Alt for mange profiler der ute som hans.

Jeg kom over eksen min sin profil her om dagen... makan til juging.

Bilder av at han trener diverse... noe han ikke gjør lengre. Bilder kun da han veide 10/20kg mindre

Jeg hadde blitt så skuffa om jeg dro på date med han, han ser så bra ut på profilen, snakker bra for seg når han skriver. Men sosialt er han tung og stille. Og alkoholiker. Stakkars jenter som ryker på den profilen. 

Anonymkode: 51cf5...418

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt for mange profiler der ute som hans.

Jeg kom over eksen min sin profil her om dagen... makan til juging.

Bilder av at han trener diverse... noe han ikke gjør lengre. Bilder kun da han veide 10/20kg mindre

Jeg hadde blitt så skuffa om jeg dro på date med han, han ser så bra ut på profilen, snakker bra for seg når han skriver. Men sosialt er han tung og stille. Og alkoholiker. Stakkars jenter som ryker på den profilen. 

Anonymkode: 51cf5...418

Så min eks sin profil nå og. Fem, seks år gamle bilder. Lyver om at han er deltidsfar (Har ikke sett ungene på 4 år), sier han trener og ikke røyker. 

Det er mange sånne profiler der ute. Matchet med en nå selv som har brukt gamle bilder av seg selv. Tror han bare var på appen for å få oppmerksomhet og komplimenter for bildene der, eller noe sånt.

Anonymkode: 1a062...89d

Skrevet

Støtter deg Ts!

Løgnere vil ingen ha.

Og så håper jeg du har lært at hvis datene «ikke kan møtes» innen rimelig tid, så kan det være pga løgner. Møtes man tidlig, så slipper man å bli forelsket i en illusjon.

Anonymkode: 17059...3ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...