Gå til innhold

Gruer meg til jul


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du skriver at du dessverre ikke kjenner på sinne? Betyr det at du ikke blir forbanna? 

Den eldste datteren din kan du be holde seg på studenthybelen, og kun komme hjem hvis hun klarer å oppføre seg.

Hun klarer tydeligvis å oppføre seg mot andre mennesker når hun har venner og studerer. 

De to andre barna dine høres ut som normale tenåringer. 

Delegér ansvar og gjør kun det dere må for å få litt jul.

Trist å høre om din far💗 

God jul💝

Anonymkode: 6d429...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, AnonymBruker said:

Om jeg setter ned benet så hardt som beskrevet her, føler jeg dette vil gå svært utover 15- åringen som tross alt aldri har vært i nærheten av en slik talemåte til meg. 

On 10/8/2020 at 6:54 PM, AnonymBruker said:

Føler det er vanskelig å forvente for mye samarbeid og hjelp fra 15- åringen, fordi hennes storesøsken svarer uten unntak nei hvis jeg ber om selv helt det banale og enkle. (Som å rydde vekk tallerkenen sin, eller ta opp genseren sin som ligger slengt i stua). 15- åringen gleder seg til storesøster kommer hjem selvsagt, de har et fint forhold seg i mellom.

3 hours ago, AnonymBruker said:

Om storesøster ikke får komme hjem, vil naturligvis 15- åringen bli veldig skuffet. Det er bare meg og barna på julaften..

Anonymkode: 4a51f...e92

 

Slutt å bruke 15-åringen som unnskyldning for at du ikke "kan" gjøre noe ved situasjonen. "Nå er jeg snill, men hvis du ber meg hjelpe til blir jeg like motbydelig som storesøster" er faktisk også en måte å manipulere deg på. Det er bare latskap fra din side at du aldri tar kampen med barna om at de skal oppføre seg ordentlig og hjelpe til. Det er ikke et juleaften-problem, men et året-rundt-problem som du har selv skapt. Det er ingen snarveier annet enn du må ta deg sammen og la dårlig oppførsel få konsekvenser.  

 

Anonymkode: a84cd...9fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...