tdm900 Skrevet 10. oktober 2020 #21 Del Skrevet 10. oktober 2020 2 minutter siden, PetterKanin skrev: Subaru hadde på noen, om ikke alle, av Leone-modellene. Husker jeg måtte ha verktøy for å skru inn stempel på calipere foran da jeg skulle bytte bremseklosser på en slik for endel år siden. Alle disse tre er jo kjent for å gå sine egne veier på mange områder, så ikke så rart at man finner en slik spesialitet hos dem. Finnes sikkert flere også. Jada, det var nok flere, men jeg visste ikke om mer enn to, og nå den tredje. Og det verktøyet du nevner du måtte bruker på Subaru, skulle tro det var samme som på Saab, der måtte også et spesialverktøy til for å få inne stemplet igjen. Men det verste som kunne gjøres på Saaben for å legge klossene inntil skiva etter jobben var gjort, det var å ikke dra spaken opp på fjerde eller femte hakket når man pumpet med pedalen, for å legge inntil klossene. Jeg gjorde den tabben og det endte med at klossene la seg godt inntil skiva 😄 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2020 #22 Del Skrevet 10. oktober 2020 11 timer siden, Anonym Bruker skrev: Du skriver at " Bremsewire" går rett fra bremsepaedal til bremsene. " Håndbrekkwire" er den som går fra håndbrekket til for-eller bakhjulene. Du skriver at det er 2 separate synstemer hvor det du bremser med ikkje er med wire lenger. Du har rett i at det er 2 separate systemer, men framleis uriktig at det ikkje er wire overføring. (Dei fleste biler har framleis wire overføring fra båndbrekk til bremsene). Ellers er det ingen biler som er utstyrt m/ hånbrekkwire som går til forhjulene. Ferdig snakka ! 10 timer siden, Anonym Bruker skrev: Jobbet som bilmek. fra beg. av 70 tallet > beg. av 1990. Aldri sett biler m/ park. brems til forhjulene,og sår tvil om din påstand. Jeg kjører en Citroën C5, som har håndbrekket på forhjulene.... så begge deres to utsagn er feil. Anonymkode: 000d1...bfd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå