AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #1 Del Skrevet 8. oktober 2020 Er det det samme? Anonymkode: 8664b...d97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 8. oktober 2020 #2 Del Skrevet 8. oktober 2020 Ikke helt det samme. Bremsewire går rett fra bremsepaedal til bremsene, håndbrekkwire er den som går fra håndbrekket til de hjulene foran eller bak som håndbrekk fungere på. Det er to separate system, hvor de du bremser med ikke er med wire lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2020 #3 Del Skrevet 8. oktober 2020 4 timer siden, tdm900 skrev: Ikke helt det samme. Bremsewire går rett fra bremsepaedal til bremsene, håndbrekkwire er den som går fra håndbrekket til de hjulene foran eller bak som håndbrekk fungere på. Det er to separate system, hvor de du bremser med ikke er med wire lengre. Så det du sier at bremsene på en bil består av wire.? Ikke bremserør med bremsevæske ? 😂 Anonymkode: 1ba3d...7bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 9. oktober 2020 #4 Del Skrevet 9. oktober 2020 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Så det du sier at bremsene på en bil består av wire.? Ikke bremserør med bremsevæske ? 😂 Anonymkode: 1ba3d...7bf Les alt! Eller kan du ikke lese, la vær å kommentere Endret 9. oktober 2020 av tdm900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Bruker Skrevet 9. oktober 2020 #5 Del Skrevet 9. oktober 2020 På 8.10.2020 den 15.52, tdm900 skrev: Ikke helt det samme. Bremsewire går rett fra bremsepaedal til bremsene, håndbrekkwire er den som går fra håndbrekket til de hjulene foran eller bak som håndbrekk fungere på. Det er to separate system, hvor de du bremser med ikke er med wire lengre. Du har tilsynelatende liten teknisk innsikt på bremser til biler / kjøretøy. Det går ingen bremsewire fra bremsepedalen til bremsene. Alle kjøretøy er utstyrt m/ vakumhedr. 2 krets bremsesystem på fotbrems. De fleste håndbrekker har mekanisk /elektrisk overføring til bremseklo / band. Den mekaniske delen består gjerne av Wire eller stag . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 9. oktober 2020 #6 Del Skrevet 9. oktober 2020 (endret) 45 minutter siden, Anonym Bruker skrev: Du har tilsynelatende liten teknisk innsikt på bremser til biler / kjøretøy. Det går ingen bremsewire fra bremsepedalen til bremsene. Alle kjøretøy er utstyrt m/ vakumhedr. 2 krets bremsesystem på fotbrems. De fleste håndbrekker har mekanisk /elektrisk overføring til bremseklo / band. Den mekaniske delen består gjerne av Wire eller stag . Er ikke det spor bedre din innsikt heller, for du har heller ikke lest nøyaktig, hva jeg skrev! Gjør rede for siste setningen jeg skrev, den er nøyaktig det du babler om som jeg vet fra før. Men du skjønte ikke hva ts spurte etter. Endret 9. oktober 2020 av tdm900 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Bruker Skrevet 9. oktober 2020 #7 Del Skrevet 9. oktober 2020 (endret) 3 timer siden, tdm900 skrev: Er ikke det spor bedre din innsikt heller, for du har heller ikke lest nøyaktig, hva jeg skrev! Gjør rede for siste setningen jeg skrev, den er nøyaktig det du babler om som jeg vet fra før. Men du skjønte ikke hva ts spurte etter. Du skriver at " Bremsewire" går rett fra bremsepaedal til bremsene. " Håndbrekkwire" er den som går fra håndbrekket til for-eller bakhjulene. Du skriver at det er 2 separate synstemer hvor det du bremser med ikkje er med wire lenger. Du har rett i at det er 2 separate systemer, men framleis uriktig at det ikkje er wire overføring. (Dei fleste biler har framleis wire overføring fra båndbrekk til bremsene). Ellers er det ingen biler som er utstyrt m/ hånbrekkwire som går til forhjulene. Ferdig snakka ! Endret 9. oktober 2020 av Anonym Bruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Bruker Skrevet 9. oktober 2020 #8 Del Skrevet 9. oktober 2020 (endret) På 8.10.2020 den 15.38, AnonymBruker skrev: Er det det samme? Anonymkode: 8664b...d97 Bremsewire og Håndbremsewire bli ofte omtalt samme benevelse v/ delebestilling. Endret 9. oktober 2020 av Anonym Bruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 9. oktober 2020 #9 Del Skrevet 9. oktober 2020 7 minutter siden, Anonym Bruker skrev: Du skriver at " Bremsewire" går rett fra bremsepaedal til bremsene. " Håndbrekkwire" er den som går fra håndbrekket til for-eller bakhjulene. Du skriver at det er 2 separate synstemer hvor det du bremser med ikkje er med wire lenger. Du har rett i at det er 2 separate systemer, men framleis uriktig at det ikkje er wire overføring. (Dei fleste biler har framleis wire overføring fra båndbrekk til bremsene). Ellers er det ingen biler som er utstyrt m/ hånbrekkwire som går til forhjulene. Ferdig snakka ! Selv om det er få bilmodeller med parkeringsbrens på forhjulene finnes dette. I bilens ungdom var bremsewire også for driftsbrems benyttet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 9. oktober 2020 #10 Del Skrevet 9. oktober 2020 På 8.10.2020 den 20.20, AnonymBruker skrev: Så det du sier at bremsene på en bil består av wire.? Ikke bremserør med bremsevæske ? 😂 Anonymkode: 1ba3d...7bf Han skriver såvidt jeg kan se det motsatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Bruker Skrevet 9. oktober 2020 #11 Del Skrevet 9. oktober 2020 (endret) 16 minutter siden, PetterKanin skrev: Selv om det er få bilmodeller med parkeringsbrens på forhjulene finnes dette. I bilens ungdom var bremsewire også for driftsbrems benyttet. Kjøretøy er utstyrt m/ Driftbrems, og parkeringsbrems. Hadde vert interes. å vist hvilke biler / modeller som har park. brems til forhjulene ? Hvilke bilmodeller som var utstyrt m/ bremsewire på driftbrems ? Eldre traktorer har mekanisk / stagoverføring til felles driftbrems - og parkeringsbrems til bakjul. De første bilene hadde mekanisk / stag overføring til både driftbrems -og parkeringsbrems. Endret 9. oktober 2020 av Anonym Bruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 9. oktober 2020 #12 Del Skrevet 9. oktober 2020 (endret) 11 minutter siden, Anonym Bruker skrev: Kjøretøy er utstyrt m/ Driftbrems, og parkeringsbrems. Hadde vert interes. å vist hvilke biler / modeller som har park. brems til forhjulene ? Hvilke bilmodeller som var utstyrt m/ bremsewire på driftbrems ? Citroen og Subaru leverte før i tiden (80-tallet, mulig senere også) modeller med parkeringsbrems på forhjulene. Hvilke modeller som ble levert med bremsewire aner jeg ikke, har kun sett så gamle biler på avstand. T-ford bremset vel mekanisk på mellomakslingen om jeg husker rett. Uten wire. Endret 9. oktober 2020 av PetterKanin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Bruker Skrevet 9. oktober 2020 #13 Del Skrevet 9. oktober 2020 2 minutter siden, PetterKanin skrev: Citroen og Subaru leverte før i tiden (80-tallet, mulig senere også) modeller med parkeringsbrems på forhjulene. Hvilke modeller som ble levert med bremsewire aner jeg ikke, har kun sett så gamle biler på avstand. T-ford bremset vel mekamisk på mellomakslingen om jeg husker rett. Uten wire. Jobbet som bilmek. fra beg. av 70 tallet > beg. av 1990. Aldri sett biler m/ park. brems til forhjulene,og sår tvil om din påstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 9. oktober 2020 #14 Del Skrevet 9. oktober 2020 Akkurat nå, Anonym Bruker skrev: Jobbet som bilmek. fra beg. av 70 tallet > beg. av 1990. Aldri sett biler m/ park. brems til forhjulene,og sår tvil om din påstand. Da skyldes det manglende erfaring hos deg, jeg har sett det flere ganger. Tvil betyr lite om tvilen ikke er velbegrunnet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Bruker Skrevet 9. oktober 2020 #15 Del Skrevet 9. oktober 2020 (endret) 19 minutter siden, PetterKanin skrev: Da skyldes det manglende erfaring hos deg, jeg har sett det flere ganger. Tvil betyr lite om tvilen ikke er velbegrunnet. OK ! Sidan du har sett det flere ganger så er vel din påstand velbegrunnet, og skulle vel da ikkje vera noe problem å legge fram en dokumentasjon. ? En henv. til statens vegvesen Biltilsynet har godkjent kjøretøyer kan nok bekrefte / avkrefte din påstand såfremt det handler om kjøretøy som krev godkjenning. Endret 9. oktober 2020 av Anonym Bruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 9. oktober 2020 #16 Del Skrevet 9. oktober 2020 Akkurat nå, Anonym Bruker skrev: OK ! Sidan du har sett det flere ganger så er vel din påstand velbegrunnet, og skulle vel da ikkje vera noe problem å legge fram en dokumentasjon. ? Selvsagt er den velbegrunnet. Ser ingen grunn til at jeg skal bruke tid på dette fordi du selv ikke gidder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 10. oktober 2020 #17 Del Skrevet 10. oktober 2020 (endret) 9 timer siden, Anonym Bruker skrev: Du skriver at " Bremsewire" går rett fra bremsepaedal til bremsene. " Håndbrekkwire" er den som går fra håndbrekket til for-eller bakhjulene. 1:Du skriver at det er 2 separate synstemer hvor det du bremser med ikkje er med wire lenger. Du har rett i at det er 2 separate systemer, men framleis uriktig at det ikkje er wire overføring. (Dei fleste biler har framleis wire overføring fra båndbrekk til bremsene). 2:Ellers er det ingen biler som er utstyrt m/ hånbrekkwire som går til forhjulene. Ferdig snakka ! 1: Nettopp. Godt du fikk med deg den siste setningen, til slutt. Jeg vet veldig godt, at hydraulisk overføring har vert brukt på bremser svært lenge. Men du skjønte jo ikke hva TS spurte etter i dette tilfellet. 2:Her tar du grådig feil! Det finnes biler som har håndbrems på forhjul. Men det er din inkompetanse som stopper deg i å vite hva som finnes av løsninger på forskjellige bilmerker. Jeg har vert eier av bil(er) med håndbrems på forhjul. Og dessuten, i den perioden du jobbet som bilmekaniker, hadde vert borti de bilene som hadde håndbrems på forhjul, om du visste hvilke det var, men det har du tydeligvis ikke vert, og da kan du heller ikke hevde at du kan så mye at kan briljere med dine mangelfulle kunnskaper Endret 10. oktober 2020 av tdm900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 10. oktober 2020 #18 Del Skrevet 10. oktober 2020 8 timer siden, Anonym Bruker skrev: OK ! Sidan du har sett det flere ganger så er vel din påstand velbegrunnet, og skulle vel da ikkje vera noe problem å legge fram en dokumentasjon. ? En henv. til statens vegvesen Biltilsynet har godkjent kjøretøyer kan nok bekrefte / avkrefte din påstand såfremt det handler om kjøretøy som krev godkjenning. Her har du tapt. På grunn av lite erfaring med det som fantes på den tida du jobba som bilmekaniker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 10. oktober 2020 #19 Del Skrevet 10. oktober 2020 9 timer siden, PetterKanin skrev: Citroen og Subaru leverte før i tiden (80-tallet, mulig senere også) modeller med parkeringsbrems på forhjulene. Hvilke modeller som ble levert med bremsewire aner jeg ikke, har kun sett så gamle biler på avstand. T-ford bremset vel mekanisk på mellomakslingen om jeg husker rett. Uten wire. Oida, da er jo tre bilmerker som hatt håndbrems på forhjulene. Visste om Citröen og Saab, men ikke Subaru. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 10. oktober 2020 #20 Del Skrevet 10. oktober 2020 4 minutter siden, tdm900 skrev: Oida, da er jo tre bilmerker som hatt håndbrems på forhjulene. Visste om Citröen og Saab, men ikke Subaru. Subaru hadde på noen, om ikke alle, av Leone-modellene. Husker jeg måtte ha verktøy for å skru inn stempel på calipere foran da jeg skulle bytte bremseklosser på en slik for endel år siden. Alle disse tre er jo kjent for å gå sine egne veier på mange områder, så ikke så rart at man finner en slik spesialitet hos dem. Finnes sikkert flere også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå