Gå til innhold

Remeron

Fremhevede innlegg

Skrevet

Begynte for en stund siden på remeron.

Hadde før den tid prøvd andre preparat som gav forferdelige bivirkninger som ekstrem svette, null sexlyst, umulig å oppnå orgasme, mareritt, intens kløe og konstant døsighet

Synes remeron fungerer greit, følte meg manisk i oppstart noe som var helt fantastisk men forsvant da jeg trappet opp. 
Det eneste problemet er at jeg spesielt i starten alltid var sulten, hadde klart å gått ned 5 kg men gikk jo selvfølgelig fort opp igjen. Jeg klarar etter å ha trappet opp kjenne på litt metthetsfølelse, men kan fort bli sulten igjen.

Noen som har erfaringer hvor dette har normalisert seg? Føler meg som en stranda hval og vemmelig gris som sitter og trykker i trynet. Ikke bra for selvfølelse

Anonymkode: 096b4...17b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde samme erfaring dessverre. Hadde "alltid" lyst på mat og la på meg 13-14 kg, men bortsett fra dette fungerte pillene bra til det de skulle hjelpe for ;) Men ble til at jeg sluttet på dem pga vektoppgang.

Anonymkode: 82e18...1f5

• Liker 1
Skrevet

Jeg la på meg 20 kg av remeron. Så sluttet på dem. Kjenner til to stk som har prøvd medisinene og opplevde det samme. Er nok svært vanlig bivirkning som ikke går over. 

Anonymkode: 42d03...ff6

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde samme erfaring dessverre. Hadde "alltid" lyst på mat og la på meg 13-14 kg, men bortsett fra dette fungerte pillene bra til det de skulle hjelpe for ;) Men ble til at jeg sluttet på dem pga vektoppgang.

Anonymkode: 82e18...1f5

Hvor lenge prøvde du før du sluttet?

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg la på meg 20 kg av remeron. Så sluttet på dem. Kjenner til to stk som har prøvd medisinene og opplevde det samme. Er nok svært vanlig bivirkning som ikke går over. 

Hvor lenge gikk du på dem?

Skrevet

Jeg har også samme erfaring, gikk opp nesten 20 kg. Gikk på dem i ca et halvt år. Var helt grusomt å gå å være sulten absolutt hele tiden! Hjalp ikke på selvfølelsen og depresjonen å gå opp så mye heller. 

Ellers så virket de bra, men den sultfølelsen var helt ekstrem!

Anonymkode: 11697...e11

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også samme erfaring, gikk opp nesten 20 kg. Gikk på dem i ca et halvt år. Var helt grusomt å gå å være sulten absolutt hele tiden! Hjalp ikke på selvfølelsen og depresjonen å gå opp så mye heller. 

Ellers så virket de bra, men den sultfølelsen var helt ekstrem!

Byttet du til et annnet preparat etterpå? Ja, det gjør egentlig fysisk vondt og gå sulten hele tiden. Om jeg ikke legger på meg mer nå er det ok, men ser jo ikke akkurat lyst ut

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og da har du et godt nok grunnlag til å be ts om å slutte?

Jeg har selv gått på remeron i flere år(og går fremdeles) og er veldig fornøyd. 

Anonymkode: 20e94...3a0

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Byttet du til et annnet preparat etterpå? Ja, det gjør egentlig fysisk vondt og gå sulten hele tiden. Om jeg ikke legger på meg mer nå er det ok, men ser jo ikke akkurat lyst ut

Ja, gikk over til Wellbutrin. Den fungerte supert og jeg fikk ikke ulvehunger. Var veldig fornøyd med den.

Skrevet

Jeg fik også ulvehunger og la mye på meg. STod brått i prøverommet på Cubus og så jeg hadde fått valker på ryggen ( noen jeg aldri har hatt før ) og endte opp med å slutte på dagen.

Anonymkode: 8a99d...26c

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, gikk over til Wellbutrin. Den fungerte supert og jeg fikk ikke ulvehunger. Var veldig fornøyd med den.

Ikke ts, men jeg har time hos psykiater i morgen og har tenkt å be om å få bytte fra Cipralex til noe annet. Jeg har gått på Cipralex i 5 år og blir så innmari trøtt og slapp av det. Har tenkt å spørre om Wellbutrin, lurer derfor på om man blir trøtt av det?

Anonymkode: 65437...38d

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke ts, men jeg har time hos psykiater i morgen og har tenkt å be om å få bytte fra Cipralex til noe annet. Jeg har gått på Cipralex i 5 år og blir så innmari trøtt og slapp av det. Har tenkt å spørre om Wellbutrin, lurer derfor på om man blir trøtt av det?

Anonymkode: 65437...38d

Nei, heller motsatt. Den skal derfor tas på morgenen slik at man ikke får problemer med å sove. Jeg slet ikke med å sove av den.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det med bivirkninger generelt på Wellbutrin?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde munntørrhet en periode. Var småkvalm i et par uker. 

De tåles ofte godt hos mange.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge gikk du på dem?

1 års tid

Og da har du et godt nok grunnlag til å be ts om å slutte?

Jeg har selv gått på remeron i flere år(og går fremdeles) og er veldig fornøyd. 

Nei, det finnes folk som ikke bryr seg om økt appetitt og vektoppgang og det har de all rett til. Jeg sier ikke at Ts må slutte med noe som helst. Skrev bare om min erfaring og at bivirkningen aldri gikk over, ikke på det året jeg gikk på dem. 
Hadde 0 virkning av dem, alt jeg satt igjen med var uønsket bivirkninger. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble veldig kvalm av disse, og mistet all sexlyst. Prøvde vel en måneds tid.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begynte for en stund siden på remeron.

Hadde før den tid prøvd andre preparat som gav forferdelige bivirkninger som ekstrem svette, null sexlyst, umulig å oppnå orgasme, mareritt, intens kløe og konstant døsighet

Synes remeron fungerer greit, følte meg manisk i oppstart noe som var helt fantastisk men forsvant da jeg trappet opp. 
Det eneste problemet er at jeg spesielt i starten alltid var sulten, hadde klart å gått ned 5 kg men gikk jo selvfølgelig fort opp igjen. Jeg klarar etter å ha trappet opp kjenne på litt metthetsfølelse, men kan fort bli sulten igjen.

Noen som har erfaringer hvor dette har normalisert seg? Føler meg som en stranda hval og vemmelig gris som sitter og trykker i trynet. Ikke bra for selvfølelse

Jeg hater Remeron. Gikk opp masse, var sulten hele tiden og i en ekkel døs.

Hjalp ikke meg, byttet til Zoloft.

Anonymkode: 967ad...4f1

Skrevet

Jeg står på Remeron også (blant andre). Har brukt det i 2-3 år. Har lagt på meg veldig mye etter jeg startet på dem. Skal til legen neste uke, og høre om det er lurt for meg å slutte med dem på grunn av bivirkningen med vektøkning. Merker ikke noe særlig til å føle meg døsig på dem, men kan være fordi de ble gitt til meg for å få sove, og tar de derfor på kvelden. 

Skrevet

Godt men samtidig overraskende å se at så mange har lik erfaring som meg. Gikk opp 10+kg. Hadde ulvehunger. Spiste jeg ikke ble jeg SINT

Anonymkode: 26699...26a

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

1 års tid

Nei, det finnes folk som ikke bryr seg om økt appetitt og vektoppgang og det har de all rett til. Jeg sier ikke at Ts må slutte med noe som helst. Skrev bare om min erfaring og at bivirkningen aldri gikk over, ikke på det året jeg gikk på dem. 
Hadde 0 virkning av dem, alt jeg satt igjen med var uønsket bivirkninger. 

Du er klar over at det ikke er alle som får bivirkninger og at hos flere er de kun forbigående?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...