Gå til innhold

Tidligere behandler snoker i journal

Fremhevede innlegg

Skrevet

Han vet jo selvsagt at du kan se at han har åpnet dokumenter, så skal nok mye til for at noen misbruker muligheten selv om det desverre forekommer, han skal nok lage en oppsummering/epikrise. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar lang tid å lese 80 dokumenter, mulig han bare har lett etter noe, det har jeg måttet gjøre noen ganger. Skummer da bare gjennom, sitter ikke akkurat å koser meg og leser 🙄 Verre med de som ikke tar seg bryet med å lese gamle epikriser. 

Anonymkode: 40c76...a1b

Skrevet
51 minutter siden, Wolff skrev:

Synes ikke behandlerens atferd høres rar ut i det hele tatt mht. å lese i journalen din. Det jeg reagerer på er hvordan han snakket til deg og ledsageren din når dere ville drøfte tanker om behandlingen. Å rette pekefinger osv er jo ikke bra. Men når det er sagt synes jeg det virker som om du ikke helt forstår hvordan DPS fungerer. Det er ikke slik at man kan forvente å få individualbehandling over tid. Du har jo gått i individualbehandling tidligere hvor dette har vært effektivt, men har nå fått tilbakefall. DPS har begrensede ressurser og må prøve hjelpe så mange som mulig av de som er berettiget hjelp. Derfor blir gruppetilbud aktuelt for mange, særlig de som har allerede har mottatt individualbehandling tidligere. Selv om dette oppleves utilstrekkelig for det, anbefaler jeg deg å prøve gruppebehandling. Det kan gi deg andre muligheter til å jobbe med problemene dine på enn individualsamtaler kan.

Det er heller ikke alltid slik at måten vi selv føler vi blir møtt på, f.eks "ovenfra og ned", stemmer overens med hva som faktisk foregår. Behandlere er ulike, noen er mer analytiske og distanserte, mens andre igjen er veldig varme og har kanskje litt dårlige grenser og skal hjelpe og fikse og strekker ut timene.. Når vi sliter med traumer må vi øve oss på å bli mer fleksible i egen atferd og hvordan vi bedømmer andre mennesker. Det er selvsagt også viktig å stå opp for seg selv når en blir dårlig behandlet, men å problematisere ved at en behandler leser journalen din er kanskje unødvendig bruk av energi? Dere hadde tross alt en vanskelig interaksjon, noe han også merket, og han vil gjøre en grundig jobb med å sette seg inn i saken din før den overføres til andre. Kanskje han opplevde atferden din og til din ledsager som urimelig og anklagende, og han lurer på om det har vært tilsvarende situasjoner i historikken din. 

Takk for fint svar. Det var derfor jeg tok med meg noen, for jeg var usikker på om jeg var for kritisk til han. Mitt familiemedlem opplevde personen på samme måte og han gjorde ikke akkurat saken bedre ved å heve stemmen og peke med fingeren. Kan godt stemme jeg ikke helt vet hvordan dette fungerer, men jeg synes det er rart at man skal bruke store ressurser for noe som kan passe en målgruppe og ikke andre. Jeg nevnte også at det er slik jeg tolker det, nettop at det er for dårlige tilbud på det som blir etterspurt. Jeg føler ikke at jeg blir tilbudt forsvarlig helsehjelp når behandler mener jeg skal sykemelde meg i fra jobben min som er et friminutt for meg. 
Når det kommer til behandlere så har jeg hatt best samarbeid med psykologer som er direkte og bestemte, men i dette tilfellet følte jeg meg bare overkjørt. Føler heller ikke denne behandlingen samsvarer med hvordan pakkeforløp beskrives. 

Angående journal håper jeg du har rett. Jeg har bare hatt en vond opplevelse i en sårbar situasjon. Og ja, man blir oppgitt når det skrives i media at man må be om hjelp og opplever at man ikke får det når man virkelig trenger det. Du har nok rett i hvordan hans opplevelse har vært, men mener fortsatt at han har gått over streken i denne saken

• Liker 2
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar lang tid å lese 80 dokumenter, mulig han bare har lett etter noe, det har jeg måttet gjøre noen ganger. Skummer da bare gjennom, sitter ikke akkurat å koser meg og leser 🙄 Verre med de som ikke tar seg bryet med å lese gamle epikriser. 

Anonymkode: 40c76...a1b

Håper det ikke er verre enn det, jeg har opplevd hele situasjonen som skikkelig ubehagelig så da kan man fort bli litt paranoid

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, NærNok skrev:

Takk for fint svar. Det var derfor jeg tok med meg noen, for jeg var usikker på om jeg var for kritisk til han. Mitt familiemedlem opplevde personen på samme måte og han gjorde ikke akkurat saken bedre ved å heve stemmen og peke med fingeren. Kan godt stemme jeg ikke helt vet hvordan dette fungerer, men jeg synes det er rart at man skal bruke store ressurser for noe som kan passe en målgruppe og ikke andre. Jeg nevnte også at det er slik jeg tolker det, nettop at det er for dårlige tilbud på det som blir etterspurt. Jeg føler ikke at jeg blir tilbudt forsvarlig helsehjelp når behandler mener jeg skal sykemelde meg i fra jobben min som er et friminutt for meg. 
Når det kommer til behandlere så har jeg hatt best samarbeid med psykologer som er direkte og bestemte, men i dette tilfellet følte jeg meg bare overkjørt. Føler heller ikke denne behandlingen samsvarer med hvordan pakkeforløp beskrives. 

Angående journal håper jeg du har rett. Jeg har bare hatt en vond opplevelse i en sårbar situasjon. Og ja, man blir oppgitt når det skrives i media at man må be om hjelp og opplever at man ikke får det når man virkelig trenger det. Du har nok rett i hvordan hans opplevelse har vært, men mener fortsatt at han har gått over streken i denne saken

Visste behandler at du tok med deg noen, eller var det et overraskelsesmoment?

Anonymkode: c7298...abf

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Visste behandler at du tok med deg noen, eller var det et overraskelsesmoment?

Anonymkode: c7298...abf

Det gav jeg beskjed om i timen før, så han var klar over dette

• Liker 1
Skrevet

Hvor må man trykke for å se hvem som har lest?

Anonymkode: 9ea36...de6

Skrevet

Jeg tenker at du har fått en behandler som er narssisist. De finner overalt, og trekkes spesielt til slike jobber. Desverre fungerer de på akkurat denne måten, da de ikke egentlig evner å føle eller utvise empati. Det blir derfor slike opplevelser for en del pasienter. Men det er jo veldig vanskelig å luke ut narssisistene, og han er allerede i forkjøpet med å "renvaske" seg, ved å si at det er han som anbefaler deg å finne en annen terapaut og så videre. En narssisist vil selvsagt føle seg angrepet og anklaget i denne situasjonen, og reaksjonen er akkurat i tråd med narssisistisk oppførsel.

Hvis du blir kvitt denne behandleren og får en ny, så kan du jo heldigvis bare gå videre fra denne opplevelsen. Og etterhvert får du kanskje mulighet til å snakke om denne opplevelsen også, og eventuelt få rettet opp hva han har skrevet, via en ny behandler.

Anonymkode: c10b3...d2a

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at du har fått en behandler som er narssisist. De finner overalt, og trekkes spesielt til slike jobber. Desverre fungerer de på akkurat denne måten, da de ikke egentlig evner å føle eller utvise empati. Det blir derfor slike opplevelser for en del pasienter. Men det er jo veldig vanskelig å luke ut narssisistene, og han er allerede i forkjøpet med å "renvaske" seg, ved å si at det er han som anbefaler deg å finne en annen terapaut og så videre. En narssisist vil selvsagt føle seg angrepet og anklaget i denne situasjonen, og reaksjonen er akkurat i tråd med narssisistisk oppførsel.

Hvis du blir kvitt denne behandleren og får en ny, så kan du jo heldigvis bare gå videre fra denne opplevelsen. Og etterhvert får du kanskje mulighet til å snakke om denne opplevelsen også, og eventuelt få rettet opp hva han har skrevet, via en ny behandler.

Skal ikke si at jeg ikke har tenkt tanken, men prøver å holde meg mest mulig nøytral frem til jeg eventuelt ser hva han skriver angående site møte. Prøver også å være forsiktig med å tenke i de baner, da diagnosen min gjør meg svært skeptisk til mennesker og jeg må la tvilen komme de til gode. Derfor jeg har valgt å dele dette på KG for å få innspill. Jeg føler psykiatrien har gått flere år tilbake i tid, hvor enkelte behandlere har behov for å vise hvem som sitter på makten og har hørt flere vonde situasjoner der pasientene ikke blir mødt.

• Liker 1
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Det er veldig lite greit at du fôrer opp ts' paranoia i stedet for å se at det er svært sannsynlig at oppslagene dreier seg om at angjeldende behandler går gjennom journalen for å skrive sluttrapport, og gi fra seg pasienten på en ryddig måte.

Har du tenkt på at du vanskeliggjør ts' behandling gjennom å bekrefte slke paranoide tanker i stedet for å se hva som er den sannsynlige grunnen for journaloppslagene?

• Liker 2
Skrevet

Jeg er enig med de som skriver at han mest sannsynlig har slått opp i journalen din for å skrive et sluttnotat/epikrise. 

Når det gjelder DPS så har ikke de kapasitet til langsiktig behandling. For meg virker det som du har litt urealistisk bilde av hva de kan tilby deg. Jeg vil anbefale å få henvisning av fastlegen til avtalespesialist. Da kan du stå på venteliste mens du gjennomfører tilbudet på DPS. 

Anonymkode: b6f7f...e9f

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av T1gerlilje
Skrevet
22 timer siden, Wilma89 skrev:

Som flere skriver antar jeg at han har vært inne i dokumentene for å skrive en epikrise/oppsummering, men enig at det er voldsomt å være innom 80 dokumenter. Det bør i så fall bli en veldig grundig epikrise.

Jeg har mulighet til å åpne alle dokumenter jeg har skrevet på aktuell pasient, får da alle opp kronologisk i ett bilde og blar meg til det/de dokumentene som er aktuelle. Mener da at journalsystemet loggfører at jeg har vært innom samtlige dokumenter, men det stemmer ikke nødvendigvis. 

Anonymkode: 3c2aa...35d

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Robert Koch skrev:

Det er veldig lite greit at du fôrer opp ts' paranoia i stedet for å se at det er svært sannsynlig at oppslagene dreier seg om at angjeldende behandler går gjennom journalen for å skrive sluttrapport, og gi fra seg pasienten på en ryddig måte.

Har du tenkt på at du vanskeliggjør ts' behandling gjennom å bekrefte slke paranoide tanker i stedet for å se hva som er den sannsynlige grunnen for journaloppslagene?

Takk for omtanken. Men når det samme svaret går igjen så veier ikke en kommentar om at behandleren er narsissist høyest. Som jeg svarte på kommentaren har jeg vært inne på tanken, men etter å ha lest deres kommentarer så legger jeg den tanken fra meg. Synes fortsatt at 80 dokumenter er mye og håper at han gjør en god jobb med overføring og sluttrapport. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med de som skriver at han mest sannsynlig har slått opp i journalen din for å skrive et sluttnotat/epikrise. 

Når det gjelder DPS så har ikke de kapasitet til langsiktig behandling. For meg virker det som du har litt urealistisk bilde av hva de kan tilby deg. Jeg vil anbefale å få henvisning av fastlegen til avtalespesialist. Da kan du stå på venteliste mens du gjennomfører tilbudet på DPS. 

Anonymkode: b6f7f...e9f

Var ikke klar over at dette var en mulighet, takk! 

• Liker 1
Gjest Wilma89
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mulighet til å åpne alle dokumenter jeg har skrevet på aktuell pasient, får da alle opp kronologisk i ett bilde og blar meg til det/de dokumentene som er aktuelle. Mener da at journalsystemet loggfører at jeg har vært innom samtlige dokumenter, men det stemmer ikke nødvendigvis. 

Anonymkode: 3c2aa...35d

Jo det stemmer. Bruker samme funksjon når jeg bare skal lese gjennom de siste 10-15 dokumentene. Jobber selv som behandler, men ville nok ikke brukt den funksjonen for å bla gjennom 80 dokumenter. I vært fall hvis man bruker Dips så er jo både autofilter og utforsker ekstremt tidsbesparende for å finne akkurat de  dokumentene du trenger.

Skrevet
9 timer siden, Wilma89 skrev:

Jo det stemmer. Bruker samme funksjon når jeg bare skal lese gjennom de siste 10-15 dokumentene. Jobber selv som behandler, men ville nok ikke brukt den funksjonen for å bla gjennom 80 dokumenter. I vært fall hvis man bruker Dips så er jo både autofilter og utforsker ekstremt tidsbesparende for å finne akkurat de  dokumentene du trenger.

Dere har forstått at dette ikke er dokumenter han har skrevet selv? Bruker dips ja. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...