Gå til innhold

"full av store gode potetbiter"

Fremhevede innlegg

Skrevet

Snublet over bilder av Hoffs potetsalat (et produkt jeg forresten aldri kjøper), og la merke til denne formuleringen på etiketten. Er det ingen som reagerer? Poteter pleide å være den simpleste maten, det man drøyde måltidene med. Nå er poteten en ettertraktet delikatesse! Ser det med brød også, og pasta og ris. Er lavkarbo bare et plott for å få oss til å kjøpe og spise mer av disse billige råvarene?

Anonymkode: f1e38...9f1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en salgsmetode.. få det til å høres fristende ut så kjøper fler det

Gjest Blondie65
Skrevet

POTETSALAT. Hm ... hva kan være hovedingrediensen i en sånn salat. Noen som vil gjette?

Ærlig talt, TS. Det må selvsagt være lov å ikke like poteter, eller ha andre holdninger til karbohydrater enn de som lager potetsalaten. Men en potetsalat er ikke som en italiensk salat - det er meningen at det skal være store gode biter av poteter i den. I motsetning til andre ting der det er ekstrakter, og simualorer så er det altså ordentlig potet - som du ikke liker i den.

Jeg er ikke spesielt begeistret for potetsalater som man kjøper fordi det som regel er mer majones enn potet - så min reakjon er motsatt av din - jeg vil ha MER potet og MINDRE majones.

Skrevet
2 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg er ikke spesielt begeistret for potetsalater som man kjøper fordi det som regel er mer majones enn potet - så min reakjon er motsatt av din - jeg vil ha MER potet og MINDRE majones.

Nemlig. Og ikke av den ekle, kornete typen, men faste, gode biter.

• Liker 1
Skrevet

Skjønner ikke problemstillingen. Det er en potetsalat, så gode potetbiter gjør jo potetsalaten mer fristende. Jeg trodde iallfall at folk flest ikke kjøper potetsalat for dressingen som er blandet sammen med potetene. 

Anonymkode: 452cc...745

• Liker 3
Skrevet

Poteter er absolutt ikke noe simpelt, det er svært næringsrikt og sunt. Man kan leve utelukkende på poteter i lang tid uten problemer. Denne Australske fyren gjorde det i ett år mens han gikk til jevnlig sjekk hos lege, han hadde ingen mangler: https://www.brit.co/spud-fit-diet/

Karbohydrater er forøvrig uproblematisk. Det som er problemer er gluten og raffinert sukker, og at dette gjerne blandes med fett og allslags tilsetningsstoffer i kaker og annet snacks. F.ex er ikke potetchips særlig sunt, og dette er nettopp pga denne blandingen, ikke at det er laget av poteter.

Anonymkode: 6cde5...a08

Skrevet
11 timer siden, Blondie65 skrev:

POTETSALAT. Hm ... hva kan være hovedingrediensen i en sånn salat. Noen som vil gjette?

Ærlig talt, TS. Det må selvsagt være lov å ikke like poteter, eller ha andre holdninger til karbohydrater enn de som lager potetsalaten. Men en potetsalat er ikke som en italiensk salat - det er meningen at det skal være store gode biter av poteter i den. I motsetning til andre ting der det er ekstrakter, og simualorer så er det altså ordentlig potet - som du ikke liker i den.

Jeg tipper på agurk :jepp:

Anonymkode: b20b6...7d0

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poteter er absolutt ikke noe simpelt, det er svært næringsrikt og sunt. Man kan leve utelukkende på poteter i lang tid uten problemer. Denne Australske fyren gjorde det i ett år mens han gikk til jevnlig sjekk hos lege, han hadde ingen mangler: https://www.brit.co/spud-fit-diet/

Anonymkode: 6cde5...a08

Nei, poteter inneholder IKKE alt et menneske trenger! Hvor er B12? Hvor er vitamin A? Han har tydeligvis tatt kosttilskudd fordi ellers hadde han blitt syk, kanskje dødd.

Anonymkode: cc9e2...1bf

Skrevet

Hummer og kaviar har også vært "simpel" mat enkelte steder til enkelte tider. Preferanser forandrer seg. Folk liker potet, det er så enkelt som det.

Anonymkode: 81346...3af

Gjest Blondie65
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, poteter inneholder IKKE alt et menneske trenger! Hvor er B12? Hvor er vitamin A? Han har tydeligvis tatt kosttilskudd fordi ellers hadde han blitt syk, kanskje dødd.

Du har lest lenken? Slik at du ser at poteter erstattet kjøtt og brød? Og at disse ble bakt, steikt, servert med honning, osv. Så i et år var hans hovedingrediens potet med noe tilbehør.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke han gjorde det nei. Her er første videoen, og han sier at han har gjort research som viser at poteten inneholder så og si alt som kroppen trenger, og det har blitt gjort forskning på folk som har levd på poteter over lang tid. Har ikke hørt han har snakket om kosttilskudd.

Anonymkode: 9dfc5...d19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...